– Grupa Renault ponownie odnotowała wzrost na międzynarodowych rynkach – sprzedaż marki Renault, Dacia i Renault Samsung Motors na rynkach pozaeuropejskich wzrosła o 10,1% do 400.412 samochodów. Sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich stanowiła w pierwszym półroczu 31,6% łącznej sprzedaży Grupy, w porównaniu do 27,6% na koniec czerwca 2006.
– Grupa Renault umocniła zajmowaną pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w Europie – sprzedała 166.148 samochodów dostawczych, co daje 14,3% udziału w rynku.
– Łączna sprzedaż Logana wyniosła 158.913 samochodów (sprzedawanych pod marką Renault i Dacia) – o 28,4% więcej niż na koniec czerwca 2006.
– W ciągu pierwszego półrocza ogólnoświatowa sprzedaż Grupy zmniejszyła się o 3,8% (1.266.343 sprzedane samochody) z powodu spadku na rynkach europejskich o 9,1%. Udział Grupy w światowym rynku wyniósł 3,6%.
Zgodnie z zapowiedzią w pierwszym półroczu utrzymała się w Europie tendencja spadkowa, ale w drugim, wraz z pojawieniem się Nowego Twingo i Nowej Laguny rozpocznie się wzrost sprzedaży – oświadczył Patrick Blain, Zastępca Dyrektora Generalnego, pełniący jednocześnie funkcję Dyrektora Handlowego – Na rynkach pozaeuropejskich w drugim półroczu utrzyma się wysokie tempo wzrostu.
Sprzedaż Grupy Renault w pierwszym półroczu 2007 spadła o 3,8% do 1.266.343 samochodów. Na wynik ten złożyła się sprzedaż trzech marek:
– Ogólnoświatowa sprzedaż marki Renault spadła o 4,9%. Na rynkach pozaeuropejskich marka odnotowała silny wzrost (o 17,9%). W Europie ma 8,5% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych, a we Francji utrzymuje pozycję lidera (24% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych).
– Marka Renault Samsung Motors odnotowała lekki spadek w Korei o 1,5%. Sprzedano 56.824 samochody.
– Ogólnoświatowa sprzedaż marki Dacia wzrosła o 8% do 111.834 samochodów dzięki modelowi Logan, którego sprzedaż nadal dynamicznie rośnie.
Logan – światowy sukces
Od momentu wprowadzenia tego modelu we wrześniu 2004, na całym świecie sprzedano 574.112 Logany. Rok 2007 jest ważnym rokiem w realizacji tego programu dzięki uruchomieniu produkcji w Iranie, Indiach i Brazylii. Logan, produkowany obecnie w siedmiu i sprzedawany w pięćdziesięciu pięciu krajach pod markami Renault i Dacia, jest ważnym elementem napędowym międzynarodowej ekspansji i rozwoju Renault. Łączna sprzedaż Logana w pierwszym półroczu 2007 wyniosła 158.913 sztuk, co daje wzrost o 28,4%
w stosunku do końca czerwca 2006.
Regiony Francji i Europy
Rynek europejski, cechujący się silną konkurencją i wspieraniem sprzedaży ofertami promocyjnymi, odnotował w pierwszym półroczu 2007 lekki spadek (-0,3 %).
W tych trudnych warunkach, wobec braku nowych produktów marki Renault, sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy spadła o 9,1% do poziomu 865.931 sztuk. Sprzedaż marki Renault odnotowała spadek o 10,6%, natomiast sprzedaż Dacii nadal rosła – o 42,1% do poziomu 37.854 sprzedanych samochodów. Na początku roku gama Dacii została poszerzona o wersję kombi – Logana MCV – która spotkała się z doskonałym przyjęciem ze strony klientów w całej Europie.
We Francji marka Renault sprzedała 316.931 pojazdów i pozostała pierwszą marką
z udziałem 24% w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Marka Dacia odnotowała wzrost o 31%, zajmując 13-tą lokatę wśród marek samochodów osobowych. Sprzedaż Dacii wyniosła 14.915 samochodów, co daje jej 1,4% udziału w rynku.
W Europie Grupa Renault zdobyła 8,5% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Renault posiada 7,7% udziału w rynku samochodów osobowych i pozostaje liderem na rynku samochodów dostawczych (14,3% udziału w rynku) dzięki doskonałym wynikom sprzedaży furgonów Trafic i Master.
Pojawienie się 15. czerwca Nowego Twingo we francuskich, włoskich i słoweńskich salonach sprzedaży stanowi początek dynamicznego odzyskiwania udziałów marki Renault w rynku.
W momencie wprowadzenia do sprzedaży dilerzy we Francji dysponowali ponad 6.000 Nowych Twingo, a we Włoszech – 1.600 egzemplarzami tego modelu. Nowe Twingo zostało doskonale przyjęte przez sieć sprzedaży i klientów. O doskonałych początkach tego modelu może świadczyć wysoka ilość zamówień na koniec czerwca. We Francji ilość zamówień zebranych w ciągu pierwszych 2 tygodni odpowiada 1/3 planowanej rocznej sprzedaży.
W lipcu Nowe Twingo wejdzie do sprzedaży w Belgii, a we wrześniu pojawi się w większości pozostałych krajów europejskich, w szczególności w Niemczech, Zjednoczonym Królestwie, Hiszpanii i Holandii.
Dalszy wzrost sprzedaży Grupy na rynkach pozaeuropejskich zgodnie z przyjętą strategią
Sprzedaż Grupy Renault na rynkach pozaeuropejskich wzrosła o 10,1%, osiągając w pierwszym półroczu 2007 poziom 400.412 sprzedanych samochodów. Sprzedaż
w Ameryce Środkowej i Południowej wzrosła o 27,3%, w regionie Euromed – o 5,2%,
a w regionie Azji-Afryki o 2,3%.
Region Euromed
Wzrost sprzedaży Grupy Renault w regionie Euromed wyniósł 5,2%, dzięki bardzo dobrym wynikom marki Renault. Na rynku rosyjskim, zwyżkującym o 28,6%, sprzedaż Grupy wzrosła o 46,3% do poziomu 45.169 sprzedanych samochodów. Na wyniki te wpłynął sukces całej gamy, a w szczególności Logana, sprzedawanego w Rosji pod marką Renault. W Algierii i Maroku, gdzie utrzymuje się tendencja wzrostowa na rynku, Grupa Renault zajmuje pozycję lidera (odpowiednio 18,7% i 31,9% udziału w rynku). Sprzedaż w Algierii zwiększyła się o 39%, a w Maroku o 10,5%. W Turcji, gdzie obserwujemy silny spadek na rynku (-28,9 %), firma Renault umocniła pozycję lidera na rynku samochodów osobowych.
Region Ameryki Środkowej i Południowej
Na dynamicznie rozwijających się rynkach Ameryki Środkowej i Południowej (+17,2%), grupa Renault, reprezentowana głównie przez markę Renault, odnotowała doskonałe wyniki – wzrost sprzedaży o 27,3% do poziomu 116.480 samochodów.
W pierwszym półroczu 2007 szczególny wzrost sprzedaży odnotowano w Argentynie (+36,7%), Brazylii (+32,4%), Kolumbii (+26,2%) i Wenezueli (+97,8%).
Po Kolumbii, Wenezueli i Ekwadorze, Logan, sprzedawany tu pod marką Renault, został w czerwcu wprowadzony do sprzedaży w Argentynie, a w lipcu w Brazylii. Wprowadzenie Logana wyznacza nowy etap w realizacji Kontraktu Renault 2009 w tym regionie.
W Argentynie trwa ofensywa produktowa – do sprzedaży zostaną wprowadzone również modele Grand Scénic II i Megane II Coupe-kabriolet.
Region Azji i Afryki
W pierwszym półroczu sprzedaż Grupy Renault lekko wzrosła (+2,3 %) do 87.280 samochodów.
W Korei Południowej sprzedaż Renault Samsung Motors odnotowała lekki spadek o 1,5%, w oczekiwaniu na wprowadzenie modelu SM5, który został zaprezentowany na początku lipca. Sprzedaż RSM w pierwszym półroczu wyniosła 56.824 sztuki.
Marka Renault odnotowała natomiast w regionie Azji i Afryki wzrost o 9,2%. Do końca czerwca sprzedano 28.902 samochody.
W Iranie wprowadzono do sprzedaży model Logan pod nazwą Tondar-90. Początki sprzedaży są bardzo obiecujące. Pierwsze samochody zostały wydane klientom w połowie czerwca.
W Indiach w kwietniu rozpoczęła się produkcja Logana w zakładzie w Nashik. Stopniowo rozbudowywana jest sieć dilerska. Do końca czerwca wydano klientom już 5.000 samochodów.
Perspektywy
W drugim półroczu, głównie w ostatnim kwartale, rozpocznie się dla Renault tendencja zwyżkowa:
– w Europie pojawienie się Nowego Twingo rozpoczęło dynamiczne odzyskiwanie udziałów marki Renault w rynku. Tendencja ta powinna się nasilić w październiku wraz z wprowadzeniem Nowej Laguny.
– poza Europą utrzyma się wysoki wzrost sprzedaży Grupy. Zacznie wzrastać sprzedaż RSM dzięki fazie II SM5 i wprowadzeniu w Korei pod koniec roku pierwszego modelu cross-over Grupy. W Indiach i Iranie nabierze rozpędu sprzedaż Logana sprzedawanego pod marką Renault. W Ameryce Środkowej i Południowej marka Renault skorzysta z poprawy sytuacji na tamtejszych rynkach, co będzie sprzyjało dobremu przyjęciu poszerzonej gamy samochodów. W regionie Euromed utrzyma się wzrost sprzedaży Grupy pomimo bardzo skontrastowanej sytuacji na rynkach.
W całym roku 2007 ogólnoświatowa sprzedaż Grupy Renault odnotuje lekki wzrost dzięki rozpoczęciu ofensywy produktowej zgodnie z Kontraktem Renault 2009. Ofensywa ta nasili się jeszcze w 2008 roku, w którym średnio co miesiąc będzie wprowadzany nowy samochód.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze