Rajd Polski jest najpoważniejszą imprezą samochodową w naszym kraju, eliminacją Mistrzostw Europy i kandydatem Mistrzostw Świata. Jego trasa jest prawie dwukrotnie dłuższa (726,5 km) niż podczas pozostałych rund RSMP. Wytyczona została podobnie jak przed rokiem po nawierzchniach luźnych (dwanaście odcinków specjalnych o długości 266 km).
Zawodników oraz samochody czeka niezwykle trudne zadanie. Polne drogi i leśne dukty, kopne piaski i wystające korzenie – jazda po takich nawierzchniach wymagać będzie wielkiego wysiłku. Poprzednie edycje Rajdu Kormoran oraz ubiegłoroczny Rajd Polski, rozgrywane w podobnych warunkach wykazały, że bardzo łatwo uszkodzić sprzęt. O wynikach zadecyduje zapewne nie tylko szybkość, ale i mądrość taktyczna.
Oba samochody Peugeot 206 Super 1600 zostały bardzo starannie przygotowane do startu. Posiadają specjalne, szutrowe zawieszenia. Oczywiście w takich warunkach trudno będzie o odniesienie sukcesu w klasyfikacji generalnej, bowiem trasa zdecydowanie preferować będzie pojazdy z napędem na dwie osie. Reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team koncentrować się będą na osiągnięciu jak najwyższych lokat w Klasie Super 1600, gdzie obok krajowych rywali (Sebastian Frycz, Michał Kościuszko, Marcin Mucha czy Norbert Guzek) pojedzie m.in. kierowca fabryczny Citroena, Chris Meeke z Irlandii (czołowy zawodnik Mistrzostw Świata Junior WRC, m.in. zwycięzca Rajdu Monte Carlo 2005, który karierę sportową rozpoczynał od startów w… Rajdzie Młodych Peugeot!).
Rajd Elmot Remy, pierwsza runda RSMP, wykazał dobrą dyspozycję Piotra Adamusa i Magdy Zacharko, którzy czynią stałe postępy. W znacznie trudniejszej sytuacji będzie Dariusz Poloński, który w modelu 206 Super 1600 zadebiutował w RSMP w maju i jeszcze nigdy nie ścigał się nim na szutrach.
Zwycięzca Rajdowego Pucharu Peugeot’2005 jest jednak zawodnikiem bardzo doświadczonym, co będzie niewątpliwie procentowało na trasie.
Niestety trudno zrozumieć czym kierowali się organizatorzy ustalając listę startową rajdu. W ubiegłym roku w Rajdzie Polski załogi Peugeot Sport Polska Rally Team otrzymały odpowiednio 17 i 20 numer startowy, a konkurencja była znacznie silniejsza (startowało więcej zawodników zagranicznych). W tym roku Piotr Adamus pojedzie z numerem 29 (jako czwarta załoga Klasy Super 1600), a Poloński dopiero z numerem 39. Przedzieli ich dziewięciu kierowców w samochodach z napędem na dwie osie. Oznacza to, że Darek pozbawiony zostaje praktycznie szans na nawiązanie rywalizacji w klasie, bowiem podczas jego przejazdu trasa będzie niewspółmiernie trudniejsza: znacznie bardziej rozjeżdżona!
Start do 63. Rajdu Polski nastąpi w Mikołajkach sobotę 10 czerwca o godzinie 8 rano, na mecie załogi zameldują się w niedzielę 11 czerwca późnym popołudniem.
Partnerami Peugeot Polska są firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN.
Najnowsze komentarze