Citroen C3 okazał się ogromnym sukcesem na rynku europejskim. Od momentu wprowadzenia modelu na rynek, sprzedano już ponad 100 tys. egzemplarzy tego samochodu. Jakie wersje cieszą się największą popularnością?
Citroen C3 został wprowadzony na rynek w listopadzie zeszłego roku. Po niespełna 6 miesiącach można dostrzec, że model cieszy się ogromną popularnością wśród klientów. Francuski producent sprzedał już ponad 100 tys. egzemplarzy tego pojazdu.
Nie raz pokazaliśmy w naszych testach zalety modelu i nie jesteśmy odosobnieni w twierdzeniu, że samochód wygląda i jeździ znakomicie. Citroen C3 jest w końcu jednym z najczęściej nagradzanych nowych modeli samochodów przez dziennikarzy motoryzacyjnych. Już próbowaliśmy zliczyć wszystkie tytuły, które zdobył, ale bezskutecznie. Może komuś z Was się udało? ;-) Przypomnimy tylko kilka z nich: Samochód Roku w Chorwacji, Red Dot Award, a nawet Mały Samochód Użytkowy Roku.
Porównując wyniki C3 z pierwszym kwartałem zeszłego roku zobaczymy, że wartość sprzedaży modelu skoczyła aż o 70 proc.
Najczęstszym wyborem jest wersja dwukolorowa w najwyższym poziomie wyposażenia Shine. Na Citroena C3 decydują się przede wszystkim klienci indywidualni. Stanowią oni 60 proc. wszystkich kupujących. Wśród bogatego asortymentu opcji samochodu, aż 60 proc. kupujących przypadły do gustu osłony nadwozia o nazwie Airbump. Służą one do ochrony samochodu, ale są też ciekawym elementem designu. 30 proc. klientów decydowało się na opcjonalną kolorystykę wykończenia wnętrza.
W polskich salonach można zakupić Citroena C3 w cenie rozpoczynającej się od 39 900 zł. W tej kwocie otrzymamy model z jednostką 1.2 PureTech o mocy 68 KM w wersji Live. Aby znaleźć się w posiadaniu najpopularniejszej w Europie wersji Shine, trzeba zapłacić 54 340 zł. Bazową jednostką napędową dla wariantu Shine jest 1.2 PureTech 82.
Najnowsze komentarze