W ramach projektu CROME, firma Renault udostępniła władzom francuskiego regionu Alzacja trzy samochody Renault Kangoo Z.E. Z tej okazji przedstawiciele Renault i Regionu Alzacja wręczyli również pierwszemu klientowi indywidualnemu kluczyki do pierwszego egzemplarza Renault ZOE.
W ramach projektu CROME, Renault oferuje klientom możliwość wypróbowania samochodów elektrycznych po obu stronach granicy francusko-niemieckiej.
Podczas uroczystości w Domu Regionu, dyrektor ds. handlowych na Francję firmy Renault, Bernard Cambier, przekazał kluczyki trzech samochodów Kangoo Z.E. wiceprzewodniczącemu Rady Regionu Alzacja, François Loos.
Jednocześnie Cambier i Loos przekazali nowemu właścicielowi kluczyki do pierwszego samochodu Renault ZOE sprzedanego indywidualnemu klientowi. Klient ten skorzystał z dofinansowania do zakupu samochodu elektrycznego, wprowadzonego z inicjatywy Regionu.
W marcu w Alzacji zarejestrowanych zostanie ponad 400 samochodów Renault ZOE. Świadczy to o tym, że dzięki swojemu planowi na rzecz samochodów elektrycznych, Region stał się liderem we wprowadzaniu samochodów elektrycznych we Francji. Oprócz sukcesu tego planu firma Renault może poszczycić się wieloma konkretnymi działaniami, wdrożonymi we współpracy partnerskiej z Regionem – takimi jak program CROME czy utworzenie klubu użytkowników samochodów elektrycznych. Firma Renault jako lider we Francji i Europie, mogący poszczycić się 4 modelami elektrycznymi, jest dumna, że może się przyczynić do rozwoju samochodów elektrycznych w Alzacji – powiedział Bernard Cambier, dyrektor ds. handlowych na Francję firmy Renault.
François Loos nawiązał natomiast do sukcesu, jakim jest dofinansowanie od Regionu: Planowaliśmy udzielić 500 dofinansowań regionalnych, ale powodzenie tej polityki, prowadzonej od 2010 roku jest taki, że udzieliliśmy aż 800 dofinansowań po 5.000 dla osób fizycznych, stowarzyszeń, samorządów i mikroprzedsiębiorstw. Jesteśmy szczęśliwi, że do właśnie Alzacja przoduje w dziedzinie samochodów elektrycznych i staje się pionierem w tej dziedzinie.
Eksperyment CROME
Projekt CROME, przyjęty przez rządy niemiecki i francuski w lutym 2010 roku, ma na celu określenie, wdrożenie i przetestowanie pewnego, niezawodnego i prostego w użyciu rozwiązania, ułatwiającego eksploatację samochodów elektrycznych – kompatybilnego między Francją a Niemcami. CROME to około setki samochodów elektrycznych i kilkaset kierowców w obu krajach. Obecnie już dwadzieścia pięć terminali ładowania po stronie niemieckiej i kilkanaście po stronie francuskiej pozwala wszystkim kierowcom ładować samochody elektryczne w czasie jednej albo ośmiu godzin, w zależności od rodzaju i marki terminala
czy pojazdu. Projekt realizowany jest na terenie Alzacji, a zwłaszcza w okolicach Strasburga i w departamencie Mozeli po stronie francuskiej, zaś po stronie niemieckiej w regionie położonym między Karlsruhe, Baden-Baden, Fryburgiem i Stuttgartem.
Partnerzy francuscy: Region Alzacja, Związek Gmin Miejskich Strasburga, Rada Departamentu Mozeli, Renault, EDF, Schneider Electric i PSA.
Partnerzy niemieccy: EnBW, Siemens, Bosch, Daimler, Porsche i Politechnika w Karlsruhe.
O firmie Renault
Grupa Renault prowadzi działalność w 118 krajach. Projektuje, wdraża, produkuje i sprzedaje samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe pod trzema markami: Renault, Dacia oraz Renault Samsung Motors. Przemysł motoryzacyjny stoi przed nowymi wyzwaniami zarówno ekologicznymi, jak i gospodarczymi. Aby im sprostać, firma Renault opiera swoje działania na dwóch filarach: na doskonaleniu istniejących technologii poprzez wprowadzanie nowych generacji silników o niskiej emisji CO2 z jednej strony, a z drugiej strony na przełomowym programie „zeroemisyjnym”. Firma Renault rozpoczęła sprzedaż samochodów „zeroemisyjnych” od modeli Fluence Z.E. i Kangoo Z.E. w 2011 roku. W 2012 roku wprowadziła innowacyjny czterokołowiec miejski Twizy oraz ZOE – pierwszy pojazd zaprojektowany od początku jako w 100 % elektryczny, dostępny już teraz w sprzedaży masowej w całej sieci marki. Ta gama udostępnia innowacyjne rozwiązania szerokim rzeszom klientów. Wraz ze swoim partnerem Nissanem firma Renault dąży do zdobycia pozycji światowego lidera sprzedaży samochodów zeroemisyjnych.
O regionie Alzacja
Region Alzacja od 2010 roku prowadzi działania na rzecz samochodów elektrycznych, realizując kompleksową strategię wsparcia ich rozwoju. Chodzi o zachęcanie do korzystania z tego rodzaju transportu.
Region wprowadził między innymi dofinansowanie zakupu samochodu elektrycznego, aby przyspieszyć rozpowszechnienie się takich pojazdów i zgromadzić doświadczenia eksploatacyjne. Ten jedyny w swoim rodzaju we Francji program był pierwotnie zaplanowany dla 500 pierwszych osób fizycznych czy firm, które kupią pojazd elektryczny w Alzacji. Jednak wobec liczby chętnych zwiększono pulę do 800 nabywców (osób fizycznych, mikroprzedsiębiorstw, stowarzyszeń czy samorządów). Ten pułap osiągnięto 31 października ubiegłego roku.
Kontynuując politykę na rzecz samochodów elektrycznych, w październiku Region Alzacja powołał tzw. klub użytkowników pojazdów elektrycznych (www.club-alsace-ve.fr). W tym klubie uczestniczą wszyscy beneficjenci pomocy regionalnej oraz każdy chętny do podzielenia się swoimi doświadczeniami. Region pragnie bowiem zachęcić do powstania społeczności pionierów eksperymentujących użytkowanie samochodów elektrycznych na co dzień.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze