Peugeota 308 można dostrzec na okładce aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT, ale fotka jest mała, umieszczono ją w dolnej połowie strony, a na eksponowanym miejscu pokazano ósmą generację Golfa. Gdyby nie napisali, że to ósma, to bym powiedział, że siódma, szósta, a może nawet piąta – tak są do siebie podobne ;-) AUTO ŚWIAT twierdzi jednak, że ta stylistyka jest dynamiczna i że pod maskę trafią zupełnie nowe silniki. Ciekawe. Pewnie oszukańczych diesli już nie będzie, ale co będzie nowego w tych jednostkach? Jeśli tyle, co w stylistyce, to nie wiem, czemu to ma być nowa generacja, a nie lifting ;-)
AUTO ŚWIAT nr 44 (1095) z 31.X.2016
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: prawie 4,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, 308, 3008, 607, Espace, Megane
Oczywiście na okładce nie mogło też zabraknąć Škody – pokazana tu Octavia podobno jest odnowiona. A dokładnie – ma nowe reflektory. Myślę, że to w przypadku Škody skok o dwie generacje. Albo nawet dwie i pół.
W ekonomii od lat wiadomo, że kryzys jest okresem, kiedy warto inwestować. AUTO ŚWIAT uważa jednak, że „Kryzys może też być szansą – afera z dieslami sprawiła, że VW musiał podjąć strategiczne decyzje co do rozwoju firmy i postawił na auta na prąd. Nowy Golf będzie przejściowym modelem między epokami spalinową a elektryczną”. W 2018 roku, kiedy się ma pojawić, Nissan i Renault będą miały już więcej niż kilkuletnie doświadczenie w sprzedaży od podstaw zaprojektowanych aut elektrycznych, a kilka krajów będzie dzieliło parę lat od wprowadzenia zakazu rejestrowania nowych samochodów o napędzie spalinowym. Volkswagen będzie miał przejściowego Golfa ;-) OK, wiem, że Volksgauner ma jakieś auta elektryczne, ale to taka część promila sprzedaży tej marki, że trudno o tym mówić poważnie. Za to AUTO ŚWIAT ewidentnie próbuje promować Volksgaunera, wspierać go wszelkimi możliwymi sposobami.
Nie wszystko jednak da się dobrze wytłumaczyć. Przed kilkunastoma godzinami niemiecki koncern poinformował o wycofaniu się marki z cyklu WRC po sezonie 2016. Tak, już z końcem obecnego sezonu! Warto więc zauważyć, że VW niewiele się nauczył, bo od przeszło roku walcząc o każdego eurocenta wyrzucił miliony euro na nowe Polo WRC, które nie wystartuje.
Ruch Volkswagena to druga taka decyzja koncernu VAG po ubiegłotygodniowym ogłoszeniu o odejściu Audi z cyklu WEC. Obie są tak naprawdę wywołane aferą spalinową.
A tak swoją drogą, może powinniśmy się cieszyć, że Volksgauner traktował nas (i traktuje) „jedynie” tlenkami azotu. Mogli przecież emitować też jakieś inne gazy.
Przy okazji – pozwalam sobie na publikację wyciętego, ale nie sfabrykowanego fragmentu strony internetowej cenionego przeze mnie portalu Autoklub.pl. Zdjęcie zdaje się sugerować, jakby załogi Volkswagena cieszyły się, że ich pracodawca wycofuje się z WRC :-) Bardzo podobają mi się też niektóre komentarze pod tym artykułem, zwłaszcza ten zamieszczony przez gościa o nicku Jasny Pieron.
Zobaczymy więc, czy faktycznie w 2018 roku pojawi się nowy Golf, bo może się okazać, że kasy na jego opracowanie nie będzie i skończy się na jakimś liftingu. I tylko motogazetki będą pisać o nowej wersji.
No i otworzyłem AUTO ŚWIAT na stronach 12-13 – dopiero tam pojawia się pierwsza wzmianka o francuskiej motoryzacji. W cyklu Pierwsza jazda opublikowano test nowego Peugeota 3008. Czyli SUV-a. Redaktor Kamiński docenił 22-centymetrowy prześwit nowego samochodu z kroczącym lwem na masce. Spodobała się także stylistyka. Fotele Autor uznał za wygodne i zapewniające świetne podparcie ciała. Spodobał mu się również 180-konny diesel współpracujący ze świetną automatyczną skrzynią biegów. Dobrze ocenił też zawieszenie, przestronność (chociaż moim zdaniem z tyłu jej trochę brakuje), i-Cockpit i niezłą pojemność bagażnika. Skrytykował za to brak wersji 4×4. Ostateczna ocena kompaktowego SUV-a Peugeota wg tygodnika AUTO ŚWIAT, to cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia. My dodajemy od siebie jedną gwiazdkę więcej.
Na stronie 14. znalazła się krótka notatka o wzroście obrotów Grupy Renault. Okraszono ją zdjęciem Renault Megane.
Na stronach 22-24 znajdziecie podsumowanie testu Peugeota 308 na dystansie 25.000 km podczas jazdy ciągłej, z przerwami jedynie „technicznymi”.
Tym razem AUTO ŚWIAT przestrzega przed 15 ryzykownymi samochodami w cenie rzędu 20.000 zł. Artykuł ten znajdziecie na stronach 38-43 i znalazły się w nim samochody francuskie. To Citroën C4 I generacji (za benzynowe silniki 1.6), Peugeot 607 (za silnik 2.7 HDi, choć w zasadzie odradzają cały ten model) oraz Renault Espace IV (za silnik 3.0 dCi, nietrwałe zawieszenie, zawodną elektrykę i „liczne problemy”).
O ciekawej nowince dostępnej w salonach firmowych Citroëna i Peugeota w Warszawie pisze AUTO ŚWIAT na stronie 56. Przygotowano bowiem specjalną aplikację, która prezentuje nagranie z inspekcji technicznej samochodu klienta.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał aktualny AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO ŚWIAT
Najnowsze komentarze