Prasowa ofensywa Audi znowu trwa. Marka szykuje podobno cztery nowe modele. Nie wiadomo wprawdzie (po lekturze okładki), kiedy one się pojawią, ale musi to wyglądać imponująco. Co jednak, jeśli te cztery modele pojawią się w odstępach pięcioletnich? Myślę, że spokojnie moglibyśmy napisać, że Dacia szykuje cztery modele. Kiedy trafią na rynek? W ciągu dekady powinny być ;-) Może wcześniej i to mimo tego, że rumuńska marka zależna od Francuzów ma naprawdę nową gamę modelową. Jest jeszcze jedna różnica w stosunku do Audi – nowe wersje Dacii wyglądają faktycznie inaczej, niż wcześniejsze ;-)
„Auto Świat” nr 47 (1047) z 16.XI.2015
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, Laguna, Sandero
Na okładce tygodnika „Auto Świat” nie ma ani jednego samochodu francuskiego, za to wszystkie inne, poza czterema małymi fotkami autek japońskich, pochodzą z Niemiec. Jeden Opel, jeden Volkswagen, jeden Mercedes, dwa BMW, dwa Porsche i aż pięć Audi – tak wygląda motoryzacyjny pluralizm według pisma „Auto Świat”.
Po wstępnej lekturze artykułu poświęconego tym nowościom Audi wiem już, że chodzi o najbliższą pięcio-, a nawet siedmiolatkę. Wprawdzie wspomniane na okładce cztery modele mogą się pojawić wcześniej, ale nie jestem tego taki pewien. Bo choć wieje dużym optymizmem z omawianego artykułu, to jednak realia mogą się okazać mniej przychylne koncernowi VAG. Oby!
Pojawia się na łamach tygodnika „Auto Świat” także Dacia, którą przywołałem wyżej. Na stronie 8. opublikowano krótką notatkę o tym, że w Europie i krajach Basenu Morza Śródziemnego Dacia sprzedała już 3,5 miliona samochodów.
Dwie strony dalej pojawiła się wzmianka o półmilionowym Citroënie C4 II generacji przekazanym klientowi. Kluczyki wręczał m.in. Sebastien Loeb.
Kilka marek samochodowych, w tym Citroëna i Peugeota, wspomniano w zamieszczonym na stronach 28-29 artykule poświęconym płynowi AdBlue.
Właściciel Renault Laguny pyta na stronie 34. (w dziale Porady) o to, jak skleić pęknięty zderzak.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika „Auto Świat”. Szkoda kasy.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: „Auto Świat”
Najnowsze komentarze