Nowa Thalia, elegancki sedan o prestiżowym wyglądzie dla Ameryki Południowej
Nowa Thalia będzie produkowana dla całego obszaru Ameryki Południowej w zakładzie w Santa Isabel (Cordoba) w Argentynie. Uruchomienie produkcji tego modelu stanowi uzupełnienie bezprecedensowej ofensywy produktowej w Ameryce Południowej. Nowa Thalia jest szóstym z kolei modelem wprowadzanym do sprzedaży od 2006 roku, po Mégane Sedan, Mégane Grandtour, Loganie, Sandero i Sandero Stepway.
Dzięki odmłodzonej i dostosowanej do potrzeb lokalnych klientów gamie produktów, sprzedaż Renault w tym regionie wzrosła w 2008 roku. Na koniec listopada 2008, sprzedaż Renault uległa zwiększeniu o 6,5% (ponad 240.000 sprzedanych egzemplarzy, w tym ponad 100.000 w Brazylii i blisko 75.000 w Argentynie) na rynku o ogólnej tendencji wzrostowej wynoszącej 4,4%.
Nowa Thalia pojawi się w sprzedaży na rynkach Ameryki Południowej w pierwszej połowie 2009 roku, po wejściu do sprzedaży w Turcji, w Rosji, w Europie Wschodniej i w krajach Maghrebu w drugiej połowie roku 2008. Ten nowy samochód z gamy Renault został specjalnie opracowany w odpowiedzi na potrzeby międzynarodowych klientów, poszukujących eleganckiego i przestronnego oraz łatwego w utrzymaniu sedana. W Ameryce Południowej, podobnie jak na większości intensywnie rozwijających się rynków, Nowa Thalia będzie uniwersalnym pojazdem do codziennych przewozów całej rodziny jak i dojazdów do pracy. Thalia dysponuje szeregiem atutów, aby wywalczyć sobie należne miejsce na rynkach Ameryki Południowej w segmencie, w którym najbardziej liczą się są takie parametry, jak: stosunek jakości do ceny, bezpieczeństwo i stylistyka zewnętrzna. Pozycjonuje się on pomiędzy modelami Logan i Megane.
Szósty model wprowadzany na rynki Ameryki Południowej od 2006 roku
We wszystkich krajach Nowa Thalia jest wprowadzana jako następca sedana Clio, sprzedawanego od 2000 roku. Nowy model stanowi uzupełnienie bezprecedensowej w tym regionie świata ofensywy produktowej, która przełożyła się na silny wzrost sprzedaży.
– w Brazylii sprzedaż modeli Renault przekroczyła w październiku 100.000 egzemplarzy, osiągając poziom 107.000 egzemplarzy na koniec listopada, co daje wzrost o 63,5% w porównaniu do wyniku na koniec listopada 2007 roku, na rynku o ogólnej tendencji wzrostowej wynoszącej 17,5%.
– w Argentynie udziały Renault w rynku utrzymują się na poziomie powyżej 12%, z blisko 75.000 egzemplarzy sprzedanych na koniec listopada 2008 roku.
Projekt realizowany we współpracy z południowoamerykańskimi ośrodkami Renault
Przy opracowywaniu Renault Thalii w Technocentre Renault (Francja) wykorzystano również doświadczenie zespołów inżynierskich Renault z Ameryki Południowej, które pozwoliło w pełni dostosować ten pojazd do lokalnych warunków oraz do oczekiwań klientów z tego regionu. W celach szczegółowego dopracowania modelu, do zespołu projektowego włączonych zostało około pięćdziesięciu konstruktorów argentyńskich i brazylijskich. Przydzielone im zadania objęły między innymi:
– w Argentynie: pokonanie ogółem 180.000 km w ramach testów niezawodności/ trwałości, przeprowadzenie 15 serii badań akustyki pojazdu, wykonanie testów odporności na wysokie temperatury w komorze aeroklimatycznej w zakładzie w Cordobie; budowa prototypów;
– w Brazylii: wszystkie prace związane z dopracowaniem jednostek napędowych, w szczególności jeśli chodzi o jednostki wymagające przystosowania do zasilania rozpowszechnionym w tym regionie bioetanolem E100.
Dział zakupów wyszukał lokalnych dostawców. Ich udział w dostawach dla Renault wynosi 50% w Argentynie i 80% w regionie.
Jedno źródło zaopatrzenia dla wszystkich rynków południowoamerykańskich: zakład w Santa Isabel (Cordoba) w Argentynie
Nowa Thalia przeznaczona na rynki południowoamerykańskie będzie produkowana wyłącznie w zakładzie Renault w Santa Isabel w Argentynie, jednym z pierwszych zakładów Grupy Renault w tym regionie (patrz niżej). Nowa Thalia będzie produkowana na linii montażowej, na której produkowany jest równolegle model Clio II w wersji 3 i 5-drzwiowej. We wdrożenie nowego modelu do produkcji w Argentynie zainwestowanych zostało 40 milionów euro, głównie w samym zakładzie, na wydziale tłoczni i na wydziale montażu nadwozi, jak również u dostawców. W sumie kwota inwestycji w tym zakładzie w latach 2007-2010 wyniesie 64 miliony euro, głównie dla potrzeb produkcji Renault Thalia, ale również na sfinansowanie transferu produkcji Clio II z Brazylii do Argentyny.
Druga linia montażowa w zakładzie w Santa Isabel jest dedykowana modelowi Renault Kangoo (w wersji osobowej i dostawczej).
Zakład w Santa Isabel posiada certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001 i – podobnie jak wszystkie zakłady Grupy – stosuje System Produkcji Renault (SPR).
Silniki (benzynowe) do Renault Thalia będą produkowane w zakładzie w Kurytybie (Brazylia), a skrzynie biegów w zakładzie Cormecanica w Los Andes (Chile).
Nowa Thalia wybrana Najlepszym Samochodem Roku przez jury konkursu Autobest
Nowa Thalia została bardzo pozytywnie przyjęta przez prasę i klientów. Zdobyła tytuł najlepszego samochodu roku w konkursie Autobest 2009, w ramach którego nagradzane są najlepsze samochody oferowane na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Piętnastoosobowe jury, złożone z pochodzących z tych krajów dziennikarzy samochodowych, swoim wyborem zaświadczyło o atrakcyjności Nowego Renault Thalia dla klientów z tej liczącej ponad 300 milionów mieszkańców strefy geograficznej.
Forma prawna i struktura kapitałowa:
Spółka Akcyjna détenue à 47,95% par COFAL, 40,60% par Renault SAS et 11,45% par d’autres investisseurs.
Data utworzenia: 1955 r.
Zatrudnienie: 1.800 pracowników w połowie 2008 r.
Historia:
1955: Budowa zakładu w Santa Isabel.
1959: Objęcie udziałów spółki Kaiser Argentina przez Renault, które rozpoczyna produkcję swoich modeli w zakładzie w Santa Isabel.
1960: Rozpoczęcie produkcji modelu Dauphine.
1963: Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 4.
1967: Utworzenie Kaiser Argentina Renault przekształconej następnie w IKA Renault. Objęcie pakietu większościowego przez Renault (70%).
1969: Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 6.
1970: Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 12.
1975: IKA Renault przyjmuje nazwę Renault Argentina SA.
1980: Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 20.
1984: Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 11.
1987: Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 9.
1989: Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 21.
1992: Renault Argentina SA ulega przekształceniu w Compania Interamericana de Automobiles SA (CIADEA), w której 72,3% akcji obejmuje Renault.
1993: Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 19.
1997: Renault przejmuje pełną kontrolę nad swoją działalnością w Argentynie, przywracając spółce poprzednią nazwę Renault Argentina SA. Rozpoczęcie produkcji modelu Mégane.
1999: Rozpoczęcie produkcji modelu Kangoo.
2000: Rozpoczęcie produkcji modelu Clio II.
2002: Rozpoczęcie produkcji modelu Clio II phase 2.
2005: Pięćdziesiąta rocznica utworzenia zakładu. Uzyskanie przez zakład certyfikatu bezpieczeństwa i higieny pracy
2008: Uruchomienie produkcji Nowego Renault Symbol
Certyfikaty: ISO 9001 wersja 2000 i ISO 14001.
Produkowane modele:
Nowa Thalia, Renault Kangoo i Kangoo Express, Clio II, 3 i 5d
Linie produkcyjne: 2
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze