Grupa CMA CGM Group dołączyła do akcjonariuszy Flexis SAS, utworzonej 22 marca br. przez Grupę Renault i Grupę Volvo. Nowa spółka joint venture będzie zajmować się rozwojem nowej generacji rewolucyjnych elektrycznych samochodów dostawczych.
Grupa CMA CGM obejmie – poprzez swój fundusz PULSE – 10% akcji Flexis SAS i do 2026 roku zainwestuje w nową spółkę 120 milionów euro. Grupa Renault i Grupa Volvo będą miały po 45% akcji. W ciągu trzech najbliższych lat każda z nich planuje inwestycje w wysokości 300 milionów euro.
Spółka joint venture trzech światowych liderów jest odpowiedzią na potrzeby w segmencie zelektryfikowanych samochodów dostawczych
W obliczu zmian klimatycznych, coraz ostrzejszych przepisów dotyczących emisji CO2 oraz dynamicznego rozwoju branży e-commerce i logistyki klienci biznesowi mają nowe oczekiwania dotyczące elektrycznych samochodów dostawczych. Do 2030 roku europejski rynek elektrycznych samochodów dostawczych powinien rosnąć średnio o 40% rocznie.
Zobacz także: Nowy Renault Captur 2024 FL będzie miał swój polski cennik. Wiemy kiedy
Aby zaspokoić tak duże zapotrzebowanie i przyczynić się do dekarbonizacji branży transportu i logistyki, Grupy Volvo, Renault i CMA CGM powołały spółkę Flexis SAS.
Flexis SAS, utworzona przez pierwszoplanowych graczy rynkowych, ma mieć reaktywność start-upu. Nowa spółka połączy doświadczenie przemysłowe producentów samochodów światowej klasy z know-how firmy numer 1 w logistyce samochodowej.
Wszystkie trzy koncerny cieszą się uznaniem ze względu na swoją wiodącą pozycję:
- na rynku samochodów elektrycznych i softwaru oraz produkcji elektrycznych samochodów dostawczych – Grupa Renault,
- w zakresie rozwiązań transportowych i doświadczenia w personalizowanych usługach, efektywności działania i produktywności – Grupa Volvo,
- w zakresie logistyki, zwłaszcza w przemyśle samochodowym i w dziedzinie dekarbonizacji łańcucha zaopatrzenia – Grupa CMA CGM.
Nowa generacja lekkich elektrycznych samochodów dostawczych produkowana we Francji
Samochody będą montowane na nowej platformie typu skateboard, przeznaczonej do lekkich elektrycznych pojazdów dostawczych. Platforma zapewni rozbudowaną modułowość i będzie dostosowana do różnych rodzajów nadwozi i zabudów przy utrzymaniu konkurencyjnych kosztów. Zapewni również znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa.
Nowa platforma elektroniczna samochodów umożliwi wzbogacenie ich o unikalne funkcje służące monitorowaniu działalności związanej z dostawami oraz wyników handlowych użytkowników, co pozwoli operatorom logistycznym obniżyć o 30% całkowite koszty użytkowania pojazdów.
Usługi połączone zapewnią klientom stale aktualne oprogramowanie samochodów przez cały okres eksploatacji. Przyszły pojazd dostawczy będzie cechować się wyjątkowo kompaktowymi wymiarami, dostosowanymi do miejskiej mobilności i dużą wszechstronnością, umożliwiającą oferowanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb, w szczególności akumulatorów trakcyjnych o różnej pojemności, w tym niespotykaną dotąd w tej kategorii pojazdów wersję o napięciu 800 V.
Modele nowej generacji będą produkowane w zakładzie Grupy Renault w Sandouville, który specjalizuje się w lekkich samochodach dostawczych. W ciągu czterech najbliższych lat zakład zwiększy zatrudnienie o 550 pracowników.
Najnowsze komentarze