Jak wygląda pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się marek w Turcji? Będziecie zaskoczeni, bo zupełnie inaczej niż w Polsce. Na liście znajdują się oczywiście nasze ulubione Citroën, Peugeot i Renault.
Pierwsze miejsce w Turcji zajmuje Fiat ze sprzedażą na poziomie 193.622 samochodów. To bardzo dużo, dużo więcej niż następne w kolejności Renault. Marka z rombem musiała zadowolić się drugim miejscem i wynikiem na poziomie 136.645 sztuk. Trzecie miejsce zajął Ford (102.380 szt.), czwartek Volkswagen (88.776 szt.).
Na piątym znajduje się kolejna nasza ulubiona marka, czyli Peugeot. Wyniku 78.632 szt. można pozazdrościć, szczególnie w kontekście wyników sprzedaży w Polsce. Na szóstym miejscu uplasował się Opel (73.865 szt) a za Oplem na miejscu siódmym jest… Citroën. To chyba największe zaskoczenie, bo w bardzo wielu krajach nasza ulubiona marka z szewronami radzi sobie niestety gorzej – w Turcji jednak Citroëna spotkamy na ulicy dość łatwo.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów
Na dziesiątym miejscu mamy jeszcze Dacię – tutaj wielką zasługą marki jest sprzedaż modeli wyposażonych w fabryczną instalację LPG. Autogaz jest w Turcji niezwykle popularny, podobnie jak … tuning. Dlatego na tureckich ulicach bardzo łatwo zauważyć mocno rzucające się w oczy samochody po specyficznym dość wizualnym tuningu. Nie każdemu przypadnie on do gustu, niektórzy mówią że takie zmiany to coś w rodzaju motoryzacyjnego disco polo.
Zobacz: Dacia Duster i szalony tuning po turecku
Ranking sprzedaży marek samochodowych w 2023 r. w Turcji
- Fiat 193.622 sztuk
- Renault 135.645 sztuk
- Ford 102.380 sztuk
- Volkswagen 88.776 sztuk
- Peugeot 78.632 sztuk
- Opel 73.865 sztuk
- Citroën 63.153 egzemplarzy
- Toyota 59.125 sztuk
- Hyundai 58.738 sztuk
- Dacia 41.339 sztuk
Najnowsze komentarze