Brazylijski oddział Renault świętował przed kilkoma dniami niebanalny jubileusz. Taśmy fabryki w Kompleksie Ayrtona Senny opuścił dwumilionowy samochód z rombem na masce. Zakład rozpoczął produkcję samochodów osobowych w 1998 roku, a trzy lata później wdrożono tam produkcję lekkich samochodów użytkowych. Aktualnie bramy fabryki opuszczają modele Logan, Sandero, Duster (w Ameryce Łacińskiej oferowane pod marką Renault) oraz dostawczy Master.
„To osiągnięcie jest potwierdzeniem zaufania, jakim markę Renault darzą nasi klienci” – komentuje wydarzenie Olivier Murguet, prezes Renault Brasil. – „Jednocześnie motywuje nas to jeszcze bardziej w wysiłkach mających na celu uzyskanie ośmioprocentowego udziału w brazylijskim rynku”.
Elementem, który ma służyć osiągnięciu tego celu jest też niedawna modernizacja fabryki. Rozbudowa pozwoliła zwiększyć moce produkcyjne zakładu z 280.000 do 380.000 samochodów rocznie, przy czym zwiększenie możliwości produkcji aut osobowych wzrosło z 220.000 do 320.000 sztuk. Zdolności produkcyjne w zakresie aut użytkowych pozostały na poziomie 60.000 aut. Dodajmy, że na tej samej taśmie, którą opuszcza Master, produkowane są też Nissany Frontier i Livina.
Jednocześnie zakład produkujący silniki ma moce produkcyjne rzędu 400.000 jednostek napędowych rocznie. Został uruchomiony w 1999 roku, a od tamtej pory wyprodukowano tu przeszło trzy miliony silników https://francuskie.pl/3-miliony-silnikow-z-fabryki-renault-w-brazylii/. Aktualnie wytwarzane są tam jednostki napędowe 1.0, 1.2 oraz 1.6 8v i 16v, dostosowane do zasilania zarówno benzyną, jak i popularnym na tamtejszych rynkach etanolem. Około 40% produkcji jest eksportowana, głównie do Argentyny i Kolumbii.
Renault będzie inwestował w Brazylii w dalszym ciągu. W latach 2014-2019 koncern wyłoży pół miliarda reali (równowartość ok. 162 miliony euro), co wiązać się będzie z rozpoczęciem produkcji kolejnych dwóch modeli samochodów. Dodatkowych 240 milionów reali (ok. 78 milionów euro) Grupa Renault zainwestuje w budowę nowego centrum logistycznego w Quatro Barras w stanie Parana, które ma ruszyć za niewiele ponad rok. Centrum to dostarczy części sieciom koncesjonariuszy Renault w Brazylii, Argentynie, Chile, Kolumbii, Meksyku, Paragwaju, Peru, Urugwaju, Wenezueli, Ameryce Środkowej, RPA i we Francji.
Te inwestycje nie powinny dziwić – Brazylia jest dla Renault drugim, po Francji, rynkiem zbytu, w dodatku rynkiem wykazującym tendencję wzrostową, więc o takich klientów trzeba dbać.
KG; zdjęcie: Renault Brasil
Najnowsze komentarze