Jadące z dalszymi numerami startowymi samochody Peugeot 206 XS będą musiały zmagać się z piaszczystymi koleinami oraz wystającymi korzeniami, które grożą uszkodzeniem pojazdu. O wyniku decydować więc będzie wiele elementów: doskonałe przygotowanie samochodu, taktyczna jazda kierowców, wreszcie – szczęście.
Pierwsza eliminacja Rajdowego Pucharu Peugeot w Świdnicy udowodniła, że w bieżącym sezonie rywalizacja zapowiada się niezwykle interesująco. W Rajdzie Elmot Remy doskonale spisali się Łukasz Habaj i Jacek Spentany, którzy wyprzedzili faworyzowanych braci Marcina i Michała Dobrowolskich. Do mety dojechało dwanaście spośród czternastu samochodów Peugeot 206 XS, które wyruszyły na trasę. Emocji nie brakowało, kolejność zarówno w czołówce, jak i na dalszych miejscach zmieniała się praktycznie po każdym odcinku specjalnym. Kilku młodych zawodników potwierdziło swój talent, ale zabrakło im doświadczenia, aby wygrać z „rutyniarzami”.
Spośród uczestników ósmej edycji Rajdowego Pucharu Peugeot, przed rokiem najlepiej zaprezentowali się właśnie Habaj i Spentany, którzy wyprzedzili braci Dobrowolskich oraz Roberta Romuzgę i Piotra Ziarko. Tym ostatnim w pierwszej eliminacji nie powiodło się, na Mazurach będą mieli szansę rehabilitacji… Niewiele natomiast można powiedzieć o możliwościach siedmiu (ósmy – Kacper Puszkiel zrezygnował z udziału w imprezie) zgłoszonych w 2006 roku debiutantów – dla większości będzie to bowiem pierwszy poważny start na luźnych nawierzchniach.
Uczestnicy Rajdowego Pucharu Peugeot zdają sobie doskonale sprawę z tego, że o zwycięstwie w pełnym cyklu decyduje suma punktów uzyskanych we wszystkich rozegranych eliminacjach. „Trzeba dojechać do mety, zdobyć punkty, nie uszkodzić samochodu” – taki ton wypowiedzi najczęściej usłyszeć można z ust kierowców przed rozpoczęciem 63. Rajdu Polski. W tym roku obowiązuje formuła Superally – zawodnik, który z jakiś przyczyn musiał się wycofać z zawodów, może po naprawie samochodu powrócić na trasę (otrzymując karne minuty za każdy z nieukończonych odcinków specjalnych). Z formuły tej podczas Rajdu Elmot Remy skorzystało sześć załóg. Rozbicie auta oznacza jednak utratę szans na uzyskanie punktów…
Jedno jest pewne – na Warmii i Mazurach będzie ciekawie! Oby tylko trasy po ostatnich opadach deszczu nie stały się zbyt grząskie. Na szczęście organizatorzy RPP przewidzieli szutrowe zawieszenia, które – jak wskazują doświadczenia z lat ubiegłych – sprawdzają się doskonale, dzięki czemu zdecydowana większość samochodów Peugeot 206 XS docierała z powodzeniem do mety rajdów Kormoran i zeszłorocznego – Polski.
Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.
Najnowsze komentarze