Peugeot 306 na specjalnej ekspozycji w muzeum L’Aventure Peugeot w Sochaux we Francji. Pokazywanych jest dziewięć wyjątkowych i unikalnych egzemplarzy. Do kiedy potrwa wystawa?
Aby uczcić 30. rocznicę powstania tego legendarnego modelu, Musée de L’Aventure Peugeot prezentuje 9 modeli, w tym wyjątkowy samochód koncepcyjny i bardzo sportowy 306 Maxi! Uzupełnieniem retrospektywy są archiwalne materiały wideo (historyczne i reklamowe). Jakie samochody zobaczymy
Peugeot 306 S16 – Żandarmeria z 1998 r.
Oparty na modelu S16 fazy II, model 306 stanowił nowy atut dla żandarmerii. Ta muskularna i zwinna lwica o mocy 167 KM, wyposażona w 6-biegową skrzynię biegów, dzięki wyjątkowo dobrze zaprojektowanemu podwoziu w połączeniu z dobrym trzymaniem się drogi, zapewniała skuteczne wsparcie siłom porządkowym. Aby wstąpić w szeregi prestiżowej BRI, 306 zostały wyposażone w oznaczenia, stałą lub zdejmowaną obrotową sygnalizację świetlną, radiostacje i drugie wewnętrzne lusterko wsteczne przez producentów nadwozi Gruau i Durisotti. Samochód prezentowany w muzeum został podarowany przez żandarmerię z miejscowości Doubs.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje i wyprzedaże
Peugeot 306 Cabriolet z 2001 roku
306 Cabriolet to kabriolet sam w sobie. Był przedmiotem szeroko zakrojonych badań stylistycznych, aby zapewnić, że jest bezpieczny, zarówno z miękkim dachem, jak i bez niego. Z opuszczonym dachem, jego płynne linie przechodzą przez przód, kończąc się na bagażniku w charakterystycznej plisie. Dwumateriałowa osłona miękkiego dachu – lakierowana blacha i ziarnista skóra – doskonale go chroni miękki dach. Kabriolet z dachem jest kompaktowy, wyrażając mocną osobowość, przy zachowaniu wszystkich właściwości jezdnych i technicznych modelu 306.
Peugeot 306 Maxi (1995-1998)
Peugeot zaprezentował model 306 Maxi na swoim stoisku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Decyzja o technicznym opracowaniu tej nowej wersji Kit-Car modelu 306 SI 6 GrA była całkowicie uzasadniona. Po sezonie próbnym w 1995 roku, w nowej kategorii Kit-Car o pojemności poniżej 2 litrów, 306 Maxi powierzono kierowcom Gillesowi Panizzi, François Delecour i François Chatriot. Gilles Panizzi zdobył na nim tytuł mistrza Francji. W 1997 r. mały, 2-litrowy samochód z napędem na 2 koła z nawiązką poradził sobie w mistrzostwach WRC (World Rally Cars), najważniejszej kategorii samochodów rajdowych. François Delecour zajął 2. miejsce w wyścigu Tour of Corsica 1998, kończąc tym samym karierę modelu 306 Maxi! Z technicznego punktu widzenia, 306 Maxi jest wyposażony w 4-cylindrowy silnik poprzeczny, 4 zawory na cylinder, podwójny górny wałek rozrządu i 7-biegową skrzynię biegów. Prędkość maksymalna 220 km/h. Moc 290 KM.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot. Opinie, pomiary, spalanie
Peugeot Concept 306 – Hunting Estate z 1999 r.
To studium stylizacyjne modelu 306 Estate służy jako wizytówka nowego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który został wprowadzony w tym samym roku w modelu 306 sedan i kombi. Peugeot 306 HDi, 3-drzwiowe kombi, ma miejsce dla 4 pasażerów w przestronnym i luksusowym otoczeniu.
Samochody można oglądać do 7 stycznia w Sochaux.
Najnowsze komentarze