Sporo tych trójek w tytule, ale takie są fakty – w niespełna 1,5 roku Citroën sprzedał 300.000 egzemplarzy modelu C3 trzeciej generacji. Wspominałem o tym w ubiegłym tygodniu w relacji ze stoiska marki na Salonie Samochodowym w Genewie.
Linda Jackson, prezeska marki, pochwaliła się w Genewie kilkoma istotnymi danymi dotyczącymi sprzedaży Citroëna. Jedną z tych informacji był news o 300.000 sprzedanych egzemplarzach miejskiego modelu marki. Citroën potrzebował do tego niespełna półtora roku. To dobry prognostyk dla kierunku, w którym podąża francuska marka.
Citroën C3 jest samochodem nietuzinkowym. Jego odważna stylistyka najwyraźniej przypadła do gustu klientom. Co ciekawe także w konserwatywnej Polsce, gdzie model przekroczył założenia sprzedażowe.
Citroën C3 trzeciej generacji trafił na wybrane rynki w listopadzie 2016 roku. Sprzedaż z roku 2017 wzrosła o 46% w stosunku do wyników z roku 2016 (głównie druga i pod koniec roku trzecia generacja).
Nowy Citroën C3, bestseller marki Citroën, stał się głównym motorem wzrostu sprzedaży firmy. W 2017 roku, kiedy to można mówić o pierwszym pełnym roku Nowego C3 na rynku, Citroën osiągnął najwyższą sprzedaż w Europie w ciągu sześciu lat, a liczba rejestracji wzrosła dwukrotnie w stosunku do rynku europejskiego (samochody osobowe + lekkie auta dostawcze).
Sukces Nowego C3 to nie tylko wielkość sprzedaży. To także oszałamiający miks sprzedażowy. Cieszy sprzedaż bogatych wersji z dodatkowymi elementami stylistycznymi. To znak, że klienci kupujący C3 chcą się wyróżniać na drodze. Wśród owych 300.000 sprzedanych aut:
– prawie 45% zamówień na najwyższy poziom wyposażenia (poziom 3. Shine);
– ponad 60% sprzedaży w wersjach dwukolorowych;
– ponad 55% sprzedaży z okładzinami Airbump®;
– prawie 30% sprzedaży z opcjonalnym wersjami wystroju wnętrza.
Teraz na poszczególne europejskie rynki, w tym także na polski, trafi wersja Elle adresowana głównie do kobiet. Model będzie wsparty kampanią reklamową. Pokazaliśmy to auto w naszej relacji ze stoiska Citroëna na Salonie Samochodowym w Genewie.
Gratulujemy Citroënowi sprzedaży 300.000 egzemplarzy C3 i życzymy jak najszybszego przekraczania kolejnych granic.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze