Nowy silnik 1.2 MHEV, który produkowany jest w wersjach 100 i 136 KM, i stosowany w samochodach marek Citroën, Peugeot czy Opel, posiada łańcuch rozrządu zamiast stosowanego do tej pory paska. Jednak zmian jest znacznie więcej.
Kluczowe zmiany, które wprowadzono w silniku 1.2 MHEV, obejmują:
- Łańcuch rozrządu – pasek rozrządu zastąpiono łańcuchem, co wymagało przemyślenia całej konstrukcji silnika.
- Zastosowanie nowego koła zamachowego
- Nowy system wtrysku paliwa – wtryskiwacze o ciśnieniu 350 barów, dostosowane do cyklu spalania Millera.
- Zastosowanie nowej głowicy cylindra
- Zastosowanie nowej turbosprężarki
- Wzmocniona powłoka pierścieni tłokowych
- Wykorzystanie wzmocnionego wału korbowego
- Szereg innych drobniejszych elementów – łącznie 70% części silnika jest zupełnie nowych
Jednocześnie producent wprowadził inne zmiany:
- Zaostrzone testy walidacyjne – obejmujące symulacje z nadmierną ilością oleju w paliwie, szczególnie w testach miejskich.
- Zoptymalizowany cykl spalania
Nowy silnik 1.2 MHEV stosowany jest od 2023 roku. Początkowo montowano go w samochodach Opel w wersji 100 KM, później pojawił się też pod maską wielu modeli aut marek Citroën oraz Peugeot.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Pomiary, opinie, spalanie
Czy po ponad roku obecności tej jednostki w samochodach zidentyfikowano jakieś problemy? Do tej pory w nowym silniku prowadzono dwie akcje serwisowe:
- konieczność wymiany śrub regulatora faz rozrząd,
- konieczność wymiany elektrozaworu pompy oleju,
Silniki wyprodukowane po marcu 2024 roku są już odpowiednio zmodyfikowane, jednak głównym problemem z tą jednostką zdają się nie być problemy techniczne, tylko podejście do klientów z silnikami 1.2 I oraz II generacji. Ignorowanie problemów czy pewnego rodzaju arogancja (wynikająca z polityki oszczędności Carlosa Tavaresa), której doświadczyli, powodują, że Stellantis traci nabywców swoich aut na rzecz choćby Renault czy Dacii. Raz utracone zaufanie klienta nie jest takie łatwe do odbudowania i koncern musi mocno popracować nad swoim wizerunkiem.
A jak sprawuje się i ile pali Peugeot 3008 z takim silnikiem? Poczytajcie:
Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem
Najnowsze komentarze