Na pierwszym etapie tegorocznego Dakaru Sébastien Loeb pojechał dość ostrożnie, ale na drugim odcinku specjalnym był już w swoim żywiole. Francuski kierowca jadący najnowszym Peugeot 3008DKR pokonał trasę z Resistencia do San Miguel de Tucumàn w Argentynie najszybciej z całej stawki samochodów. Dzięki wygranej etapowej Loeb i Elena wysunęli się na prowadzenie w klasyfikacji generalnej rajdu.
Sébastien Loeb postanowił zaznaczyć swoją obecność już od pierwszego punktu kontroli przejazdu, na którym zanotował najlepszy czas. Francuz utrzymał wysokie tempo na całej długości odcinka specjalnego, liczącego 275 km i okazał się najszybszy także na wszystkich pozostałych pomiarach czasu. Oprócz wygrania etapu, załoga Loeb/Elena awansowała na pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu, z przewagą 28 s. nad kolejną ekipą.
Trasa drugiego odcinka specjalnego dawała okazję do wykorzystania prędkości maksymalnej samochodów i pokazania ich efektywności aerodynamicznej. Modyfikacje zastosowane w nadwoziu nowego modelu Peugeot 3008DKR ułatwiały kierowcom jazdę z bardzo wysokimi prędkościami, czego oprócz Loeba dowiódł także Carlos Sainz, zdobywca trzeciego miejsca.
Stéphane Peterhansel i Cyril Despres mają za sobą trudniejszy dzień. Cyril stracił na trasie antenę systemu Sentinel, który ostrzega zawodnika o zbliżaniu się szybszego rywala z tyłu. Z kolei Stéphane miał na trasie problemy spowodowane niekorzystną dla siebie pozycją startową.
TYP TERENU: trasa wąska, gęsto porośnięta krzewami.
STYL JAZDY: drogi proste, bardzo szybkie, podstępne, utrudniające wyprzedzanie
PROGNOZA POGODY: sucho i upalnie, temperatura maksymalna 45°C.
PRĘDKOŚĆ ŚREDNIA: 126 km/h.
PRĘDKOŚĆ MAKS.: 203 km/h.
Klasyfikacja Etapu 2:
1. LOEB Sébastien (Francja) / ELENA Daniel (Monako), Peugeot 3008DKR, 2 h 06 min. 55 s.
2. AL ATTIYAH Nasser (Katar) / BAUMEL Matthieu (Francja), Toyota Hi-Lux, + 01 min. 23 s.
3. SAINZ Carlos (Hiszpania) /CRUZ Lucas (Hiszpania), Peugeot 3008DKR, + 02 min. 18 s.
4. DE VILLIERS Giniel (RPA) / VON ZITZEWITZ Dirk (RPA), Toyota Hi-Lux, + 02 min. 19 s.
5. ROMA Nani (Hiszpania) / HARO Bravo (Hiszpania), Toyota Hi-Lux, + 03 min. 22 s.
…
7. PETERHANSEL Stéphane (Francja) / COTTRET Jean-Paul (Francja), Peugeot 3008DKR, + 6 min. 47 s.
…
12. DESPRES Cyril (Francja) / CASTERA David (Francja), Peugeot 3008DKR, + 10 min. 26 s.
Tymczasowa klasyfikacja generalna wśród samochodów po Etapie 2:
1. LOEB Sébastien (Francja) / ELENA Daniel (Monako), Peugeot 3008DKR, 2 h 33 min. 31 s.
2. AL ATTIYAH Nasser (Katar) / BAUMEL Matthieu (Francja), Toyota Hi-Lux, + 28 s.
3. SAINZ Carlos (Hiszpania) / CRUZ Lucas (Hiszpania), Peugeot 3008DKR + 1 min. 56 s.
4. DE VILLIERS Giniel (RPA) / VON ZITZEWITZ Dirk (RPA), Toyota Hi-Lux, + 02 min. 05 s.
5. ROMA Joan (Hiszpania) / HARO Alex (Hiszpania), Toyota Hi-Lux + 02 min. 56 s.
…
7. PETERHANSEL Stéphane (Francja) / COTTRET Jean-Paul (Francja), Peugeot 3008DKR, + 7 min. 26 s.
…
11. DESPRES Cyril (Francja) / CASTERA David (Francja), Peugeot 3008DKR + 10 min. 45 s.
TRANSMISJA BEZPOŚREDNIA Z OBOZU
Bruno Famin: „Sébastien i Daniel wspaniale rozegrali dzisiejszy etap, mimo, że odcinek specjalny był trudny i niebezpieczny, z grubą warstwą pyłu na nawierzchni. W takim terenie znaczną przewagę daje start przed innymi konkurentami. W końcowej partii odcinka zarówno Cyril jak i Sébastien stracili trochę czasu, jadąc w chmurze pyłu wzbitego przez inne samochody. Cyril z awarią systemu Sentinel musiał jechać szczególnie ostrożnie i to zaważyło niekorzystnie na jego wyniku. Nasze 3008DKR spisują się dobrze. Mamy pierwszą wygraną etapową w tej edycji Dakaru, ale w perspektywie całego rajdu różnice czasowe w klasyfikacji są na razie naprawdę znikome”.
Sébastien LOEB (Peugeot 3008 DKR nr startowy 309), zwycięzca Etapu 2 / 1. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Ten odcinek specjalny był bardzo szybki, ale niezbyt interesujący dla kierowcy. Miał wiele długich prostych, co pewien czas urozmaicanych pojedynczymi zakrętami. Wszystko poszło nam dobrze; nie mieliśmy żadnych problemów. W drugiej części nie mogliśmy rozwinąć pełnej prędkości – ostatnich 70 km przejechaliśmy w chmurze pyłu spod kół De Villiersa, który wystartował przed nami. W ten sposób w ostatniej partii straciliśmy część zyskanej przewagi czasowej, ale nie jest to nic poważnego. Za to awansowaliśmy na pozycję liderów Dakaru! Pamiętamy jednak, że taki teren, w jakim poruszaliśmy się dzisiaj, nie jest reprezentatywny dla tego, co napotkamy w dalszej części trasy. Co do pogody, jest upalnie, ale znosimy to dobrze – przyznam nawet, że wyłączyłem klimatyzację, by zyskać nieco więcej mocy”.
Carlos SAINZ (Peugeot 3008 DKR nr startowy 304), 3. miejsce w Etapie 2 / 3. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Dzień minął nam pomyślnie. Unikałem podejmowania nadmiernego ryzyka. Miałem pewien drobny problem z alarmem, który włączał się nam co chwilę na całej trasie oesu. Dzięki klimatyzacji, którą miałem włączoną na całej długości etapu, nie musiałem znosić tego piekielnego upału”.
Stéphane PETERHANSEL (Peugeot 3008 DKR nr startowy 300), 7. miejsce w Etapie 2 / 7. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Moje dzisiejsze zadanie nie było łatwe. Ten odcinek specjalny nie wymagał wielkiej sztuki prowadzenia, miał za to wielokrotne mocne hamowania od 200 do 50 km/h. Straciliśmy dużo czasu przez zasłaniający widoczność pył, wzbijany przez jadących przed nami kierowców. Jedziemy dobrze, a nasz 3008DKR spisuje się znakomicie. Jutro po raz pierwszy zmierzymy się z jazdą na dużych wysokościach. Zapewne nawigacja będzie również trudniejsza. Wciąż jeszcze musimy zdobyć się na sporo cierpliwości. Na razie mamy nieznaczny awans w klasyfikacji generalnej. Brawa dla Sébastiena i Daniela, którzy już przeszli do pełnego ataku. Wierzymy w nich!”
Cyril DESPRES (Peugeot 3008 DKR nr startowy 307), 12. miejsce w Etapie 2 / 11. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Po zgubieniu anteny systemu Sentinel woleliśmy ograniczać ryzyko. Na ostatnich czterdziestu kilometrach odcinka specjalnego nie mieliśmy jak ostrzegać motocyklistów, że jesteśmy tuż za nimi. Dużo czasu traciliśmy, jadąc w strudze pyłu spod ich kół. Niektórych udało nam się wyprzedzić, lecz robiłem to tylko wtedy, gdy manewr możliwy był przy minimum ryzyka. Wąska trasa ze szczytami i pochyłościami, z drzewami tuż przy torze jazdy bardzo utrudniała wyprzedzanie. Dziesięć minut straty w tej fazie rajdu jest różnicą możliwą do odrobienia, szczególnie, że to, co mamy za sobą, jest niczym w porównaniu do tego, co czeka nas w dalszej części rajdu. Dakar nie sprowadza się do czasu, jaki zaliczamy danego dnia na odcinku – tak naprawdę liczy się całość i dopiero mając całą trasę za sobą można wyciągać wnioski”.
ROZPOZNAWANIE PEUGEOT 3008DKR NA TRASIE
Każdy z samochodów zespołu ma własny numer startowy i jest wyróżniony indywidualnym kolorem na wlocie powietrza nad przednią szybą:
– Stéphane PETERHANSEL/Jean-Paul COTTRET: nr startowy 300, wlot powietrza ŻÓŁTY.
– Carlos SAINZ/Lucas CRUZ: nr startowy 304, wlot powietrza niebieski.
– Cyril DESPRES/David CASTERA: nr startowy 307, wlot powietrza CZERWONY.
– Sébastien LOEB/Daniel ELENA: nr startowy 309, wlot powietrza BIAŁY.
PEUGEOT SPORT & TEAM PEUGEOT TOTAL W MEDIACH CYFROWYCH
STRONA OFICJALNA |
FACEBOOK |
Peugeot Sport |
|
DLA MEDIÓW |
YOUTUBE |
peugeotsportofficial |
|
TWITTER |
@peugeotsport |
INSTAGRAM |
@Peugeot |
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze