Ostatni europejski Citroen C5 zjechał z linii montażowej na początku czerwca. W ten sposób zakończyła się również historia hydropneumatycznego zawieszenia. Producent chce zaoferować swoim klientom coś w zamian, ale co dokładnie?
Miłośnicy C5 oraz hydropneumatyki musieli pożegnać się zarówno z samochodem, jak i historycznym zawieszeniem. Citroen obiecuje nam, jeśli to w ogóle możliwe, godnego następcę symbolu komfortu swoich samochodów. Do oferty trafi przede wszystkim nowe zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. Pierwszymi klientami, którzy je otrzymają będą Chińczycy, a pierwszym seryjnym modelem z nowym wyposażeniem: C5 Aircross, który odbył swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju. Model trafi do Europy dopiero pod koniec przyszłego roku.
Citroen zapowiada, że nowy rodzaj zawieszenia znakomicie wytłumi nierówności nawierzchni. Progressive Hydraulic Cushions ma właściwie wszystko to, co znajdziemy w tradycyjnym zawieszeniu z małymi wyjątkami. Nowością są tutaj dwa dodatkowe ograniczniki hydrauliczne, które łagodzą pracę amortyzatorów i pozwalają lepiej dopasować pracę do nierówności drogi. Pierwszy odpowiada za fazę sprężania, a drugi za fazę rozprężania.
Citroen twierdzi, że rozwiązanie to pozwoli na uzyskanie efektu „latającego dywanu”, czyli to co użytkownicy C5 mogą kojarzyć hydropneumatyką. W porównaniu do klasycznych ograniczników mechanicznych, które pochłaniają energię, ale oddają jej część, ogranicznik hydrauliczny ma pochłaniać całą energię i niwelować efekt odbicia.
Jakby wypełniając niedostatek wynikający z braku pełnej hydropneumatyki, Citroen stopniowo dołącza do oferty również zestaw rozwiązań pod nazwą Advanced Comfort. Najnowszym modelem marki, który otrzymał te rozwiązania jest C3 Aircross. Mają one sprawić, że pasażerowie będą na pokładzie pojazdów marki czuli się dobrze.
Sami odpowiedzmy sobie, czego potrzeba nam w samochodzie, by podróż była jak najmniej męcząca. Wraz z Advanced Comfort, Citroen dostarcza wygodnych foteli, dobrego zestawu multimedialnego, a także znakomitego wyciszenia i doświetlenia wnętrza, dzięki panoramicznej szybie. Liczy się również przestrzeń wewnątrz oraz różnorodność konfiguracji wnętrza, co możemy znaleźć m.in. w nowym C4 Picasso.
Najnowsze komentarze