Grupa PSA zamierza wstrzymać prace nad dużym SUV-em marki Opel. Samochód miał powstać na platformie należącej do General Motors, na której produkowana jest Insignia.
Zakup spółek Opel oraz Vauxhall przez Grupę PSA został sfinalizowany i zatwierdzony przez urząd antymonopolowy. Dzięki transakcji, koncern stał się drugim pod względem wielkości producentem w Europie z 17% udziałem w rynku w pierwszym półroczu 2017 roku. Koncern zapowiada przywrócenie rentowności marki Opel i uzyskanie marży operacyjnej w wysokości 2 proc. do 2020 oraz 6 proc. do 2026 roku. Grupa PSA ma 100 dni od momentu finalizacji transakcji na przedstawienie nowego biznes planu.
Dla marki Opel jest to historyczna zmiana po 88 latach związku z General Motors, aczkolwiek współpraca francuskiego producenta i Opla rozpoczęła się już w 2012 roku. Partnerstwo zaowocowało modelem Opel Crossland X, który trafił do europejskich salonów dealerskich w czerwcu tego roku. Wspólnymi siłami powstał również Grandland X, którego sprzedaż rozpocznie się jesienią. Model powstał na tej samej platformie, na której wyprodukowano Peugeota 3008. W 2019 roku na rynek trafi nowa generacja modelu Corsa, która będzie dzieliła rozwiązania z miejskimi modelami Peugeota i Citroena. Z kolei na rok 2019 zaplanowano premierę modelu Combo, który będzie bliźniakiem Berlingo i Partnera.
Według brytyjskiego magazynu Auto Express, który powołuje się na zaufane źródła, jeden z nadchodzących modeli Opla najprawdopodobniej zostanie zawieszony. Chodzi o flagowego SUV-a, który uplasowałby się w gamie powyżej modelu Grandland X. Jesienią zeszłego roku, marka Opel potwierdziła pojawienie się pojazdu w 2020 roku. Samochód został już nawet ochrzczony jako Monza i miał powstać na tej samej platformie co Insignia należącej do General Motors. Wiązałoby się to z dodatkowymi kosztami dla PSA. Jeśli więc duży SUV Opla w końcu powstanie, najprawdopodobniej zostanie oparty na platformie EMP2 PSA, na której bazują nowe SUV-y koncernu 3008 i 5008.
Grupa PSA i Opel zapowiedziały, że wciąż będą współpracowały z General Motors w kwestii produkcji samochodów dla marek Holden i Buick oraz rozwoju napędów elektrycznych. Z kolei prezes zarządu koncernu PSA Carlos Tavares zapowiedział, że „Opel pozostanie niemiecki, a Vauxhall — brytyjski. Obie marki idealnie wpasują się do obecnego portfolio marek Peugeot, Citroen oraz DS Automobiles”.
Źródło: Grupa PSA, Autoexpress
Najnowsze komentarze