Centrum inżynieryjne ma się znajdować pomiędzy Bukaresztem a Pitesti i rozpocznie działalność na początku 2008 r. W latach 2009 – 2010 znajdzie w nim zatrudnienie od 1 400 do 1 500 inżynierów i techników.
Przedstawiony 9 lutego 2006 r.
„Plan Renault do roku 2009” ma na celu zapewnienie trwałego rozwoju Renault poprzez realizację trzech najważniejszych zadań:
- Upozycjonowania kolejnego modelu Laguny, który zostanie wprowadzony na rynek w 2007 r., w pierwszej trójce w swym segmencie pojazdów pod względem jakości produktu i obsługi.
- Uzyskania 6% marży zysku operacyjnego w 2009 roku.
- Zwiększenia sprzedaży o dodatkowych 800 000 pojazdów w latach 2005 – 2009
Renault zamierza w ramach tego planu kontynuować ekspansję na nowe, pozeuropejskie rynki, zachowując jednocześnie mocną pozycję w Europie Zachodniej, pierwotnym rynku Renault, pomimo bardzo silnej konkurencji w tym sektorze.
Działania te podporządkowane będą dwóch celom:
- Energicznej ekspansji Renault na nowych, szybko rozwijających się rynkach i tworzenie placówek zapewniających niezbędną obsługę jak najbliżej klienta.
- Zwiększaniu ogólnej konkurencyjności wszystkich działów i koncentrowaniu zasobów koncernu na branżach stanowiących najważniejsze elementy działalności przedsiębiorstwa i zapewniających największą wartość dodaną.
By móc odnieść sukces na nowych, szybko rozwijających się rynkach, należy sprzedawać samochody, a także produkować i projektować je jak najbliżej klienta i w jak najbardziej konkurencyjny sposób. Chodzi zatem o to, by niezbędne działy miały siedzibę jak najbliżej klienta. Ważne będzie również uzyskanie wsparcia na miejscu w postaci firm partnerów i dostawców, których wielkość i kompetencje stanowią rzeczywisty atut pod względem konkurencyjności.
Pierwszy, konkretny etap tego programu będzie polegał na utworzeniu ośrodka inżynieryjno-usługowego w Rumunii, którego zadaniem będzie realizacja prognoz dotyczących produkcji (1 mln samochodów) w ramach powyższego planu w Rumunii, Rosji, Turcji i Iranie.
„Renault Tecno Romania” będzie oddziałem wpisującym się w 100% w działalność Renault, a jego działania będą obejmować dziedziny inżynierii (badania i testy), kwestie z nimi związane (takie jak zakupy, projektowanie) oraz obsługę i pomoc techniczną (zarządzanie, zasoby ludzkie, informatyka). Nowy ośrodek ma zajmować się kwestiami związanymi z adaptacjami i cyklem życiem różnych modeli, przede wszystkim z gamy X90. Jeżeli chodzi o inżynierię mechaniczną, ośrodek zajmie się rozwojem stosowanych już w produkcji wielu modeli układów napędowych oraz dostosowywaniem tych modeli do potrzeb rynku w państwach, w których są one sprzedawane.
Dla tego ośrodka zostanie zbudowany nowy zakład, usytuowany pomiędzy Pitesti i Bukaresztem. Na powierzchni 500 ha zostaną urządzone trasy i stanowiska do testowania. Oddział, który zostanie utworzony w kwietniu 2006, będzie mógł rozpocząć działalność w nowych budynkach na początku 2008 r.
W projekcie przewidziano, że w 2009 r. w dziale inżynierii samochodowej i mechanicznej ośrodka zatrudnionych będzie od 1400 do 1500 osób. Renault poprawi tym samym wskaźniki zatrudnienia w regionie. Rekrutacja będzie obejmowała głównie techników oraz doświadczonych inżynierów i młodych absolwentów miejscowych szkół wyższych.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje i wyprzedaże
Najnowsze komentarze