Jego zachowanie, pewne i zwinne w mieście, wzbudza również poczucie bezpieczeństwa na drodze dzięki swojemu układowi jezdnemu. Dostosowanie parametrów zawieszenia do nowego silnika benzynowego TCE 100 KM pozwoliło także poprawić dynamikę Nowego Twingo GT, które cechuje się najkorzystniejszym stosunkiem między osiągami a zużyciem paliwa w tej kategorii pojazdów. Nowe Twingo jest pojazdem bezkompromisowym w kwestiach bezpieczeństwa, zapewniającym optymalny poziom ochrony wszystkim pasażerom. Zastosowano w nim nowoczesne wyposażenie wspomagające prowadzenie pojazdu, niedostępne w poprzedniej wersji Twingo, w większości przypadków wywodzące się z wyższego segmentu aut, takie jak na przykład regulator/ogranicznik prędkości.
Wyrazista osobowość, podkreślona solidnością i dynamicznym designem
Wydłużona maska Nowego Twingo, mocna bryła tyłu i boki o zgrabnej linii tworzą nowoczesną, budzącą zaufanie całość. Długi rozstaw osi (2.367 mm) i maksymalnie przesunięte koła nadają mu elegancki i atrakcyjny, a jednocześnie solidny wygląd. Dysponujące 14-calowymi obręczami (lub 15-calowymi w zależności od wersji) auto sprawia wrażenie, jakby wprost przywierało do drogi.
Załamanie między linią maski i przedniej szyby podkreśla przynależność Nowego Twingo do świata samochodów dwubryłowych. Technika laserowego spawania dachu, stanowiąca innowację w procesie produkcji, pozwoliła na uzyskanie bardziej płynnej linii całego pojazdu.
Przód samochodu, ze swoimi reflektorami, przednim zderzakiem o zaokrąglonym kształcie, bez widocznej osłony chłodnicy oraz maską z centralnie umieszczonym przetłoczeniem, nadaje Nowemu Twingo wygląd sympatycznego i solidnego auta miejskiego. Dodatkowym atutem jest umieszczony w dolnej części zderzaka wlot powietrza, obramowany przeciwmgłowymi światłami
Wersje Dynamique i GT stawiają zdecydowanie na dynamikę. Specjalny przedni zderzak podkreśla rasowy wygląd auta. Matowoszare obramowanie reflektorów przeciwmgłowych sprawia, że mają bardziej wyrazisty wygląd. Te wersje Nowego Twingo zwracają większą uwagę na segment małych samochodów wyrazistymi światłami, podkreślonymi dodatkowo błyszczącą, czarną osłoną oraz szarometalizowanymi obudowami lusterek bocznych.
Z tyłu, w zależności od wersji, w zderzak mogą być wbudowane czujniki radaru cofania i listwa ochronna. Wersja GT wyróżnia się spoilerem w kolorze matowego aluminium i chromowaną końcówką rury wydechowej.
Nowe Twingo: kompaktowe i zwrotne
Jazda po mieście wymaga specyficznego typu pojazdu. Nowe Twingo jest samochodem kompaktowym i zwrotnym. Dzięki swej długości całkowitej, wynoszącej 3.600 mm oraz szerokości wynoszącej 1.654 mm, jest to auto łatwe do zaparkowania.
Dodatkowe 170 mm długości w stosunku do poprzednika zapewnia pasażerom wyższy poziom bezpieczeństwa i większą ilość miejsca, bez konieczności rezygnacji z jego podstawowego zadania – zapewnienia zwrotności w każdej sytuacji. Minimalny promień skrętu wynosi zaledwie 9,85 m (w zależności od wersji i od wielkości kół).
Pewne trzymanie się drogi
Nowe Twingo jest samochodem, do którego łatwo się przyzwyczaić i doskonale reagującym
na polecenia kierowcy. Jazdę Nowym Twingo charakteryzują trzy cechy: bezpieczeństwo, wysokie osiągi i komfort. Dzięki swojemu zawieszeniu zapewnia ono przyjemną jazdę w mieście, dając zarazem poczucie bezpieczeństwa na długich trasach.
Z przodu samochód posiada zawieszenie typu McPherson z amortyzatorami hydraulicznymi i sprężynami śrubowymi oraz stabilizatorem poprzecznym kontrolującym przechyły boczne. Jego średnica wynosi 25 mm w wersjach z silnikiem 1.2 8-zaworowym, natomiast w pozostałych wersjach silnikowych została zwiększona do 26 mm. Ustawienia układu jezdnego zostały dopracowane w celu uzyskania lepszego trzymania się drogi i wyższego komfortu jazdy. Układ jezdny w znacznym stopniu przyczynia się do wszechstronnego, a zarazem dynamicznego charakteru Nowego Twingo.
Tylne zawieszenie jest lekkie i kompaktowe – jest to oś typu H o programowanym ugięciu. Pionowe amortyzatory oraz sprężyny śrubowe o zmiennej sprężystości zapewniają tłumienie drgań i komfort jazdy. W górnym i dolnym miejscu mocowania posiadają one dodatkowo poduszki gumowe, których zadaniem jest ograniczenie przenoszenia drgań układu jezdnego na nadwozie. Średnica stabilizatora poprzecznego wynosi 22,5 mm, z wyjątkiem wersji wyposażonych w silnik 1.2 60 KM, w których montowane są drążki o średnicy 19,3 mm.
O równowadze między tłumieniem drgań (komfort) a sztywnością zawieszenia (trzymanie się drogi) w znacznej mierze decydują przeguby elastyczne – zasadnicze elementy łączące zawieszenie z nadwoziem samochodu. W Nowym Twingo zastosowano przeguby z Clio II, a konstruktorzy poświęcili im szczególną uwagę. Posiadają one gumowy wkład zapewniający właściwe tłumienie wibracji oraz wzmocnienie wpływające na sztywność konstrukcji, co ma decydujące znaczenie dla dobrego trzymania się drogi. 14-calowe opony mogą mieć dwie szerokości (165 i 175 mm), natomiast wersja Initiale i GT są wyposażone w opony o średnicy 15 cali i szerokości 185 mm.
Jeszcze bardziej dynamiczny i wyrazisty charakter wersji GT
Konstruktorzy poświęcili szczególną uwagę konstrukcji układu jezdnego wersji GT Nowego Twingo. Chodziło o zapewnienie wyjątkowych właściwości dynamicznych przy zachowaniu bardzo dobrego poziomu komfortu. Wahacze zawieszenia posiadają utwardzone tuleje i gwarantują precyzyjne utrzymywanie toru jazdy. Również górne poduszki tłumiące drgania zawieszenia przyczyniają się do zwiększenia precyzji prowadzenia samochodu. W celu zagwarantowania stabilnego położenia nadwozia, w amortyzatorach zastosowano technologię ciśnieniową. Nowe Twingo GT posiada również specjalne ustawienia układu wspomagania kierownicy, zapewniające odpowiednią dynamikę i przyjemność prowadzenia samochodu.
Dynamiczne i przyjazne dla środowiska jednostki napędowe
Nowe Twingo już od chwili wprowadzenia na rynek dysponuje szeroką gamą silników, w której skład wchodzi m.in. jeden odznaczający się szczególnie wysokimi osiągami silnik benzynowy oraz silnik wysokoprężny.
Ofertę wersji benzynowych tworzą trzy silniki: 1.2 60 KM (43 kW), 1.2 16V 75 KM (56 kW) oraz całkowita nowość – silnik TCE 100 KM (74 kW). Są one wyposażone w system diagnostyczny
(On Board Diagnostic), gwarantujący sprawne i długotrwałe działanie elementów układu oczyszczania spalin. Nowe Twingo może być również wyposażone w silnik wysokoprężny 1.5 dCi 65 KM (47 kW). Wszystkie te silniki spełniają wymagania norm czystości spalin Euro4. Ta nowa oferta ma duże znaczenie, albowiem co piąty samochód z segmentu A sprzedawany w Europie jest wyposażony w silnik wysokoprężny.
Wszystkie powyższe silniki są oszczędne w eksploatacji i przyjazne dla środowiska. Żadna z wersji Nowego Twingo, łącznie z najmocniejszą wersją benzynową, nie emituje więcej niż
140 g CO2 / km, przy czym silnik wysokoprężny emituje zaledwie 113 g CO2 / km.
1.2 16V 60 KM (43 kW)
Znany i ceniony w poprzednim modelu Twingo 8-zaworowy silnik benzynowy 1.2 (D7F) o pojemności skokowej 1149 cm3 rozwija moc 60 KM (43 kW) przy 5250 obr/min oraz moment obrotowy 93 Nm (9,5 mkg) przy 2500 obr/min. Spełnia on oczekiwania klientów poszukujących solidnego i oszczędnego samochodu o niskich kosztach eksploatacji. W Nowym Twingo ustawienia zostały zoptymalizowane, aby zapewnić większą moc i ograniczyć zużycie paliwa. Obniżenie spalania było możliwe również dzięki odpowiedniemu zestopniowaniu mechanicznej, 5-przełożeniowej skrzyni biegów (JB1) o długich przełożeniach. Zużycie paliwa w tym silniku wynosi dzięki temu 5,6 l/100 km, tj. 132 g CO2 / km.
1.2 16V 75 KM (56 kW)
Silnik 1.2 16V (D4F) rozwija moc 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min oraz moment obrotowy 107 Nm (11 mkg) przy 4250 obr/min z pojemności skokowej 1149 cm3. Cechuje się dużą dynamiką już w niskim zakresie obrotów, a także niewielkim zużyciem paliwa dzięki prędkości obrotowej na biegu jałowym wynoszącej 650 obr/min. Silnik ten jest oferowany w Nowym Twingo z dwoma typami skrzyń biegów: mechaniczną, 5-przełożeniową (JB1) oraz zautomatyzowaną (JH1).
Zautomatyzowana skrzynia biegów Quickshift 5 została opracowana w oparciu o mechaniczną skrzynię z siłownikiem elektrohydraulicznym. Pozwala ona na korzystanie z dwóch trybów pracy: automatycznego (zmiana przełożeń bez udziału kierowcy) lub ręcznego ze sterowaniem impulsowym. Poza wygodą wnikającą z automatyzacji zmiany biegów i niską dopłatą, jaką ponosi klient za to udogodnienie, skrzynia zautomatyzowana pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o około 3%.
Nowe Twingo z tym silnikiem emituje maksimum 135 g CO2 / km, co odpowiada zużyciu paliwa wynoszącemu 5,6 l/100 km w przypadku zautomatyzowanej skrzyni biegów i 5,7 l/100 km w przypadku mechanicznej skrzyni biegów.
TCE 100 KM (74 kW)
Nowy silnik benzynowy oznaczony symbolem TCE 100 KM (Turbo Charged Efficiency) znajdzie się w ofercie Clio III, Modusa i Nowego Twingo. Dostępny będzie wyłącznie w wersji GT. Osiąga moc typową dla silnika o pojemności 1.4 l i moment obrotowy silnika 1.6 l, przy zużyciu paliwa właściwym dla jednostki 1.2 l.. Silnik TCE 100 KM został opracowany na bazie bloku silnika 1.2 16V 75KM, z którym dzieli 70% części. Jest wyposażony w turbo o małej bezwładności, którego czas reakcji zmniejszono do minimum dzięki małej średnicy turbiny i sprężarki.
Jednostka ta uzyskuje moc 100 KM (74 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy prędkościach obrotowych wynoszących odpowiednio 5500 obr/min i 3000 obr/min. Połączenie niewielkiej pojemności skokowej z turbo o niskiej bezwładności zapewnia dużą dynamikę już w niskim zakresie obrotów. Silnik błyskawicznie osiąga maksymalny moment, dostępny w szerokim zakresie obrotów. Turbo posiada funkcję overpower, która pozwala na czasowe uzyskanie dodatkowej mocy na drugim, trzecim i czwartym biegu powyżej 4500 obr/min, co przekłada się na dodatkowe 5 KM i 6 Nm. W celu nadania pojazdowi jeszcze silniejszej osobowości, mechaniczna, 5-przełożeniowa skrzynia biegów (JH3) współpracująca z silnikiem TCE 100 otrzymała krótsze przełożenia dla zapewnienia większej dynamiki i zrywności pojazdu.
Zastosowane rozwiązania technologiczne w połączeniu z małą pojemnością skokową dały wynik w postaci najniższego zużycia paliwa wśród silników benzynowych o mocy 100 KM wynoszącego 5.9 l/100 km, co odpowiada emisji 140 g/km CO2 w cyklu mieszanym. Silnik zapewnia jednocześnie wyjątkową przyjemność jazdy. Jednostka TCE 100 KM może się poszczycić najlepszymi osiągami w swojej kategorii – od 0 do 100 km przyspiesza w czasie zaledwie 9,8 sekundy.
1.5 dCi 65 KM (47 kW)
Nowe Twingo jest obecnie wyposażone w silnik wysokoprężny. Wersja silnika 1.5 dCi (K9K), która będzie dostępna w momencie wprowadzenia modelu do sprzedaży, jest identyczna jak jednostka montowana obecnie w Clio III, Modusie i Kangoo. Ten wyposażony w układ wtrysku drugiej generacji silnik cieszy się uznaniem ze względu na wysokie osiągi, jakość i zalety akustyczne. Jego pojemność skokowa wynosi 1461 cm3, rozwija moc 65 KM przy 3 750 obr/min oraz moment obrotowy 160 Nm (16,3 mkg) przy 1900 obr/min. Silnik 1.5 dCi cechuje się dużą dynamiką już od najniższych obrotów, przy jednocześnie bardzo małym zużyciu paliwa. Zużywa zaledwie 4,3 l/100 km a poziom emisji CO2 wynosi zaledwie 113 g/km.
Bezpieczeństwo jak w dużym samochodzie
Nowe Twingo jest samochodem bezkompromisowym w sprawach bezpieczeństwa, zapewniającym znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa od swojego poprzednika.
Ze względu na swoją sylwetkę i wymiary, Nowe Twingo jest postrzegane jako samochód solidny. Parametry podwozia i układu jezdnego zapewniają wysoki, niespodziewany w tym segmencie poziom bezpieczeństwa. Konstruktorzy Renault dostosowali przyjęte rozwiązania konstrukcyjne w celu uczynienia z Nowego Twingo pojazdu łatwego w prowadzeniu oraz precyzyjnie i w przewidywalny sposób reagującego na polecenia kierowcy. Dużo uwagi poświęcili również sztywności ogumienia, mającej znaczenie dla zapewnienia jak najskuteczniejszego i pewnego zachowania Nowego Twingo w czasie jazdy.
Aby zapewnić skuteczne hamowanie, Nowe Twingo zostało wyposażone w pełne lub wentylowane tarcze hamulcowe (średnica 259 mm) w zależności od silnika lub wyposażenia. Z tyłu wszystkie wersje posiadają 8-calowe hamulce bębnowe. Model jest również wyposażony w standardzie w system ABS Continental MK70 z elektronicznym korektorem siły hamowania oraz w układ wspomagania nagłego hamowania. W przypadku nagłego hamowania, powoduje on automatyczne włączenie świateł awaryjnych. Renault jest jednym z nielicznych producentów oferujących ten układ w standardzie dla segmentu pojazdów miejskich. W trakcie opracowania jest układ ESP, który pojawi się w ofercie w ciągu kilku miesięcy po wprowadzeniu nowego modelu do sprzedaży.
W celu zapewnienia optymalnej zwrotności w mieście oraz dobrego wyczucia nawierzchni przy większych prędkościach, Nowe Twingo może być wyposażone w elektryczne wspomaganie kierownicy w połączeniu z możliwością regulacji kierownicy w pionie. Odpowiednio dobrane parametry wspomagania zapewniają dobrą zwrotność podczas użytkowania pojazdu w mieście oraz precyzję prowadzenia dającą poczucie bezpieczeństwa na dłuższych trasach lub przy większych prędkościach.
W ofercie Nowego Twingo znalazły się również niedostępne w poprzedniej wersji układy wspomagające prowadzenie pojazdu, w większości wywodzące się z wyższego segmentu. Dla zapewnienia wyższego poziomu komfortu i bezpieczeństwa na co dzień, Nowe Twingo może być wyposażone w regulator i ogranicznik prędkości, układ automatycznego włączania świateł mijania, funkcję oświetlenia drogi do domu follow me home, wspomaganie parkowania w postaci radaru cofania, a także czujnik deszczu.
Ergonomia, miejsce kierowcy oraz lusterka wsteczne już teraz spełniają wymagania przepisów, które dopiero wejdą w życie, zapewniając lepszą widoczność i pozwalając przewidzieć wszystkie „pułapki” na drodze. Dzięki powiększeniu pola widzenia do góry, wysocy kierowcy mają zapewniony znacznie wyższy komfort prowadzenia pojazdu.
W celu zapewnienia optymalnego poziomu ochrony wszystkich pasażerów, Nowe Twingo ma wzmocnioną konstrukcję zabezpieczającą przed czołowymi i bocznymi zderzeniami oraz elementy wyposażenia zwiększające bezpieczeństwo. Zoptymalizowana została również konstrukcja ramy podsilnikowej i skrajnej belki poprzecznej. Wyprofilowanie ramy podsilnikowej zapewnia dzięki temu skuteczniejsze pochłanianie energii zderzenia.
Nowe Twingo może być wyposażone od 2 do 6 poduszek powietrznych: dwie poduszki czołowe, dwie poduszki chroniące klatkę piersiową oraz dwie poduszki kurtynowe. Po raz pierwszy w Renault zastosowana została po stronie pasażera z przodu poduszka powietrzna typu „3D”. Jej kształt i objętość pozwalają zapewnić optymalne rozłożenie sił między głową i klatką piersiową pasażera w chwili zderzenia.
W celu złagodzenia ewentualnych obrażeń miednicy pasażerów podczas zderzenia czołowego, siedzenia przednich foteli wyposażono w system zapobiegający tzw. nurkowaniu i mocniej wyprofilowano siedzenia niezależnych tylnych foteli. Podczas zderzenia czołowego konstrukcja progów i drzwi Nowego Twingo umożliwia rozłożenie działających sił na całej długości pojazdu i zapewnia maksymalne bezpieczeństwo pasażerów, dzięki czemu kabina tworzy prawdziwą „kapsułę ratunkową”. Boczne poduszki powietrzne odgrywają również dużą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa pasażerów podczas zderzeń bocznych.
Nowe Twingo jest wyposażone w standardzie w system mocowania fotelików dziecięcych Isofix na przednim siedzeniu pasażera. Z tyłu wersje z tylną kanapą posiadają jedno mocowanie Isofix, a wersje z dwoma niezależnymi siedzeniami – dwa mocowania Isofix. Miejsce pasażera z przodu zostało wybrane ze względu na łatwość mocowania fotelika tyłem do kierunku jazdy.
Przestronne, praktyczne i komfortowe
Troje drzwi Nowego Twingo otwiera się umożliwiając swobodny dostęp do wnętrza pojazdu i czterech wygodnych miejsc, mogących pomieścić pasażerów o każdej, nawet najpotężniejszej budowie ciała. Intuicyjne i ergonomiczne wnętrze pojazdu wyróżnia się doskonałą jakością wykończenia i wysoką jakością użytych materiałów. To małe, praktyczne auto, dzięki swojej modułowej budowie, a także przestronności, pomysłowym schowkom, niezrównanej w tej kategorii pojazdów pojemności bagażnika i systemowi czterech niezależnych, przesuwanych (w zależności od wersji) foteli, zapewnia pasażerom wysoki komfort jazdy.
Przyjazne wnętrze
Kabina Nowego Twingo posiada wszystkie zalety swojego poprzednika – jest prosta i ergonomiczna. Intuicyjnie rozwiązane wnętrze budzi u użytkowników poczucie komfortu, wygody i praktyczności. Deska rozdzielcza, o wyraźnie wyższej postrzeganej jakości wykończenia, kryje w sobie liczne schowki. Jest dostępna w dwóch kolorach – jasnoszarym lub ciemnografitowym. Na desce rozdzielczej znajduje się ciekłokrystaliczny prędkościomierz i ekran z 18 kontrolkami. Informacje te umieszczone są bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Podstawowe wersje posiadają kieszeń, w której można umieścić telefon komórkowy lub monety. Wersje Dynamique i GT (oraz inne wersje w opcji w zależności od kraju) są wyposażone w obrotomierz. Jest on umieszczony na kolumnie kierownicy. Na miejscu schowka na drobne przedmioty pojawia się cyfrowy wyświetlacz radioodtwarzacza.
Przestronne i pojemne
Dzięki skróconemu przedniemu i tylnemu zwisowi, wnętrze pojazdu jest niezwykle obszerne. Nowe Twingo charakteryzuje się unikalną dla tej kategorii pojazdów wyjątkową przestronnością, którą podkreśla jeszcze duża powierzchnia szyb, zapewniająca doświetlenie i powiększająca optycznie wnętrze pojazdu. Wrażenie dużej ilości miejsca i komfortu potęguje również panoramiczny, elektrycznie otwierany dach dużych rozmiarów (666 mm długości na 497 mm szerokości na miejscach przednich i 405 mm na miejscach tylnych). Do jego otwierania służy elektryczne pokrętło z funkcją impulsowego wyłącznika i oferowanym w standardzie układem zapobiegającym przycięciu palców.
Dostęp do tylnych siedzeń jest obecnie ułatwiony dzięki zmianom konstrukcyjnym auta. Ergonomiczna dźwignia, znajdująca się w górnej części oparcia przedniego fotela, umożliwia jego odchylenie. System zapewnia powrót siedzenia kierowcy do pierwotnego położenia. Aby ułatwić wsiadanie bez zbytniego schylania głowy i pleców, zwiększone zostały wymiary otworów drzwiowych. Dzięki temu łatwiejsze jest również wyjmowanie nóg podczas wysiadania.
Złożenie oparcia przedniego fotela pasażera do położenia stolika (w zależności od wersji) daje możliwość umieszczenia i przechowywania osobistych przedmiotów w zasięgu ręki w zamocowanej na tylnej stronie oparcia siatce, poprawia dostęp do tylnych siedzeń oraz ułatwia umieszczenie dziecka na tylnym siedzeniu.
Kabinę Nowego Twingo zaprojektowano tak, by mogła pomieścić pasażerów o każdej, nawet najpotężniejszej budowie ciała. Bardzo duży jest prześwit między głową a dachem pojazdu. W Nowym Twingo odległość między siedzeniem a dachem wynosi 897 mm na przednich miejscach, natomiast na tylnych miejscach w wersji z dwoma niezależnymi, tylnymi, przesuwnymi fotelami wynosi odpowiednio 877 i 851 mm przy ich całkowitym przesunięciu do przodu / do tyłu. Wymiary te oznaczają wzrost o odpowiednio 35, 42 i 27 mm w porównaniu do Twingo.
Większa jest również o 46 mm ilość wolnego miejsca na wysokości kolan z tyłu. Maksymalny promień wynosi 230 mm, co zapewnia taką samą ilość miejsca na nogi pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach jak w pojazdach z wyższego segmentu.
Nowe Twingo (z niezależnymi tylnymi siedzeniami) | Twingo | |
Odległość między siedzeniem a dachem z przodu | 897 mm | 862 mm |
Odległość między siedzeniem a dachem z tyłu przy siedzeniach całkowicie przesuniętych do tyłu | 851 mm | 824 mm |
Odległość między siedzeniem a dachem z tyłu przy siedzeniach całkowicie przesuniętych do przodu | 877 mm | 835 mm |
Promień na wysokości kolan przy siedzeniach całkowicie przesuniętych do tyłu | 230 mm | 207 mm |
Odległość między pedałami a całkowicie przesuniętym(i) do tyłu tylnym(i) sie dzeniem(ami) | 1700 mm | 1692 mm |
Całkowita pojemność schowków | 28,4 l | 12,4 l |
Pojemność bagażnika – przy tylnych siedzeniach całkowicie przesuniętych do tyłu / do przodu | 165 dm3 – 285 dm3 | 161 dm3 – 268 dm3 |
Możliwość aranżacji wnętrza według upodobań
Nowe Twingo potrafi dostosować się do potrzeb każdego użytkownika. W zależności od wersji, posiada z tyłu stałą kanapę lub dwa niezależne, przesuwane siedzenia.
Nowe Twingo może się również poszczycić największą jak na samochód tej wielkości pojemnością bagażnika. W wersji podstawowej ze stałą kanapą, bagażnik ma pokaźną, mierzoną do wysokości tylnej półki pojemność 230 dm3 (według normy VDA) przy normalnym ustawieniu tylnego siedzenia. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 951 dm3.
Nowe Twingo może być również wyposażone w pomysłowy system dwóch niezależnych siedzeń z możliwością regulacji wzdłużnej w zakresie 220 mm. Skok regulacji tych siedzeń wynosi 10 mm, a oparcia można ustawić w jednym z pięciu położeń pod kątem od 25° do 35°.
Dzięki możliwości zmiany konfiguracji wnętrza, pojemność bagażnika może wzrosnąć z 165 dm3 przy maksymalnie cofniętych tylnych siedzeniach, odpowiadających konfiguracji zapewniającej maksymalny komfort pasażerom siedzącym z tyłu, do 285 dm3 przy maksymalnym przesunięciu tylnych siedzeń do przodu, czyli w konfiguracji pozwalającej na uzyskanie jak największej pojemności bagażnika, bądź nawet do 959 dm3 w konfiguracji „kombi”, ze złożonymi całkowicie tylnymi siedzeniami. Niezależnie od ustawienia siedzeń, bagażnik może zawsze pomieścić wózek dla dziecka.
Oparcia tylnych siedzeń dają się składać do położenia stolika. W celu dalszego zwiększenia pojemności przestrzeni ładunkowej, możliwe jest także złożenie oparcia przedniego siedzenia pasażera, co pozwala na załadunek przedmiotu o długości ponad 2 m i stanowi absolutny rekord w tym segmencie.
Wnętrze zapewniające komfort
Nowe Twingo dba o komfort kierowcy i pasażerów. Zmieniono pozycję za kierownicą, znacznie udoskonalając ją pod względem ergonomii. Kierownica posiada możliwość regulacji w pionie, a jej kąt pochylenia względem kierowcy zmienił się o 5° w porównaniu do poprzedniej wersji. Obok pedałów znajduje się podpórka pod stopę. Zmieniono również umiejscowienie dźwigni zmiany biegów, tak aby znajdowała się idealnie pod ręką kierowcy. Starannie dobrana gęstość pianki siedzeń zapewnia dobre podparcie ciała i wyższy poziom komfortu. Regulacja wysokości siedzenia pozwala każdemu kierowcy znaleźć właściwą pozycję za kierownicą, dostosowaną do jego budowy ciała.
Dzięki zwiększonej odległości między głową a dachem pojazdu, ułatwiony został dostęp do przednich siedzeń osobom o dużym wzroście, które mają teraz więcej miejsca na głowę.
Modułowe wnętrze pojazdu mieści 11 schowków o łącznej pojemności 28,4 litra, to jest o 16 litrów więcej niż w Twingo. Nowe Twingo dysponuje zamykanym, umieszczonym po stronie pasażera schowkiem w desce rozdzielczej o pojemności 13 litrów, kieszeniami w drzwiach o pojemności 2,2 litra, schowkiem o pojemności 1,7 l w górnej części deski rozdzielczej na wprost kierowcy, schowkiem o pojemności 0,8 l po lewej stronie kolumny kierownicy, dwoma uchwytami na kubki oraz schowkiem w dolnej części środkowej konsoli i szufladą pod siedzeniem kierowcy o pojemności 3,7 l (w zależności od wersji). Z tyłu oparcia przedniego fotela pasażera znajduje się siatka, a w płatach bocznych kieszenie o pojemności 2,5 l. Warto zauważyć, że każda z kieszeni w drzwiach może pomieścić butelkę o pojemności 1,5 litra.
Auto trendy, dające się dostosować do indywidualnych upodobań
Jako auto w pełni multimedialne, Nowe Twingo jest wyposażone w szereg unikalnych w tym segmencie urządzeń. Moduł Audio Connexion Box, sterowany za pomocą pilota umieszczonego pod kierownicą, pozwala na korzystanie z osobistych muzycznych zasobów zapisanych w formacie mp3 na pamięci zewnętrznej USB, odtwarzaczu mp3 lub iPodzie®. Nowe Twingo proponuje również telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth® z funkcją przełączania rozmówcy – ze względów bezpieczeństwa – w tryb oczekiwania. Aby każdy użytkownik mógł powiedzieć o swoim samochodzie My Twingo, w ofercie dostępny jest szeroki wybór akcesoriów, umożliwiających dostosowanie auta do indywidualnych upodobań. Obejmuje ona zewnętrzne elementy dekoracyjne oraz wyposażenie kabiny jak np. organizer box czy light box.
Spełniając oczekiwania klientów, już w momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowe Twingo dysponuje ofertą wyposażenia pozwalającego na dostosowanie auta do upodobań właściciela. Możliwość podłączenia urządzeń multimedialnych, schowki, elementy ozdobne… Renault oferuje wszystko, co niezbędne, aby Twoje Nowe Twingo było unikalne, pasujące do Twojego stylu życia.
Bądź trendy!
Audio Connexion Box
Audio Connexion Box umożliwia słuchanie ulubionej muzyki zapisanej na odtwarzaczu mp3 z wykorzystaniem systemu audio i głośników Nowego Twingo. Pasażerowie mogą dzięki temu zawsze korzystać ze swoich osobistych muzycznych zasobów. Umieszczony w schowku w desce rozdzielczej, prosty w użyciu interfejs audio posiada 3 dodatkowe wejścia: złącze USB, gniazdo typu jack 3,5 mm i złącze DIN. Pilot umieszczony pod kierownicą pozwala na łatwą nawigację po świecie mp3, niezależnie od tego, czy chodzi o pamięć USB, „mp-trójkę” czy iPoda®, a także regulację głośności. Ponadto system umożliwia doładowanie odtwarzacza plików MP3 za pośrednictwem złącza USB.
Radioodtwarzacz mp3 z plug-in audio
Stosowany już wcześniej w segmencie samochodów rodzinnych i autach wyższej klasy oraz w Clio III radioodtwarzacz mp3 z plug in audio, montowany bezpośrednio na taśmie produkcyjnej Nowego Twingo, otrzymał szereg nowych funkcji: wyświetlanie informacji o wykryciu CD mp3 oraz informacje dotyczące płyty (nazwisko wykonawcy, tytuł albumu, tytuł piosenki). Jego obsługa jest równie łatwa jak przenośnego odtwarzacza plików mp3. Powyższy system audio posiada interfejs audio do podłączenia przenośnego odtwarzacza plików mp3 (line-in RCA).
Telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth®
Ten bezprzewodowy zestaw telefoniczny jest idealnie zintegrowany z samochodem i stanowi innowacyjną i niespotykaną w segmencie małych samochodów ofertę. Intuicyjny w obsłudze, automatycznie rozpoznaje telefon, a dzięki funkcji przełączania w tryb oczekiwania podnosi bezpieczeństwo za kierownicą. Automatycznie pobiera spis telefonów z komórki i zapewnia ciągłość rozmowy. Dla zapewnienia większego komfortu akustycznego, dźwięk rozmów przychodzących przesyłany jest za pośrednictwem samochodowego zestawu głośników.
Na czas połączeń przychodzących lub wychodzących następuje automatyczne wyciszenie radia. Obsługa funkcji zestawu odbywa się za pomocą przełączników pod kierownicą i wyświetlacza na desce rozdzielczej. System jest kompatybilny z licznymi telefonami Bluetooth® dostępnymi na rynku.
Stwórz swoje Nowe Twingo!
Nowe Twingo dysponuje szeroką ofertą wyposażenia pozwalającego na dostosowanie wnętrza do upodobań klienta. Pomysłowe, praktyczne, ergonomicznie schowki sprawiają, ze samochód staje się jeszcze bardziej przyjazny i jeszcze lepiej „rozumie” swojego właściciela.
Antypoślizgowa nakładka na deskę rozdzielczą
Antypoślizgowa nakładka na deskę rozdzielczą pozwala w pomysłowy sposób utrzymać na miejscu wszystkie drobne, pozostawione luzem w samochodzie przedmioty. Można odłożyć na nią monety, telefon komórkowy, długopis czy zdjęcia.
Organizer box
Ten mały, praktyczny pojemnik daje się umieścić w uchwycie na kubek. Jest on łatwo dostępny z przednich miejsc i przydaje się do przechowywania drobnych przedmiotów, takich jak telefon komórkowy, przenośny odtwarzacz plików mp3, bilety parkingowe czy kwity opłaty za autostradę.
Make-up box
Make-up box umożliwia paniom przechowywanie w zasięgu ręki wszelkich akcesoriów do makijażu oraz lusterka. Daje się zamocować w uchwycie na kubki zamiast popielniczki.
Light box
Light box zapewni Ci oświetlenie w każdej sytuacji; wystarczy jedno wciśnięcie, a światło z elektroluminescencyjnych diod Cię oświeci! Daje się zamocować w uchwycie na kubki zamiast popielniczki.
Szeroki wybór zewnętrznych elementów ozdobnych
Zgodnie z ideą My Twingo, Renault oferuje możliwość zewnętrznej personalizacji. Do wyboru jest szeroki wachlarz elementów ozdobnych, pozwalających nadać Nowemu Twingo wygląd:
– dynamiczny: duża naklejka „biały pas”, duża naklejka „szachownica”, …
– miejski: środkowy słupek „spirala”, motyw „tatuaż”, wnęka klamki z motywem plemiennym, …
– elegancki: motyw „mak”, duża naklejka „mak”, wnęka klamki „mak”, …
Można je umieścić zarówno we wnęce klamki, jak i na środkowym słupku, na drzwiach, na przednich błotnikach lub na tylnej części boków. Teraz każdy może puścić wodze wyobraźni, by stworzyć Nowe Twingo najbardziej pasujące do swojej osobowości!
Pojazd spełniający kryteria znaku „Renault eco2”
Nowe Twingo jest pojazdem przystępnym cenowo oraz ekologicznym, w szczególności dzięki niskiemu poziomowi emisji CO2 (maksimum 140 g/km), a także eko-projektowaniu (9% użytych tworzyw pochodzi z odzysku) oraz produkcji tego modelu w dysponującym certyfikatem ISO 14001 zakładzie w miejscowości Nove Mesto w Słowenii. Wszystkie wersje Nowego Twingo, niezależnie od zamontowanej jednostki napędowej, zostały oznaczone symbolem „Renault eco2”. Staranne zaprojektowanie tego modelu zaowocowało niskimi kosztami użytkowania i wysoką trwałością.
Wszystkie wersje Nowego Twingo posiadają znak „Renault eco2”
Grupa Renault wprowadziła znak „Renault eco2”, informujący klientów o stopniu przyjazności dla środowiska produkowanych przez koncern pojazdów. Znak ten stworzony został w oparciu o trzy sprawdzalne i mierzalne kryteria związane bądź z obowiązującymi przepisami (certyfikat ISO 14001), bądź też z dającymi się obiektywnie zmierzyć parametrami (poziom emisji CO2 lub udział tworzyw pochodzących z recyklingu). Wszystkie wersje Nowego Twingo, niezależnie od zamontowanej jednostki napędowej, posiadają znak „Renault eco2”.
Doskonały bilans emisji CO2
Żadne z Nowych Twingo nie emituje do atmosfery więcej niż 140 g CO2/km. Jednostka wysokoprężna emituje zaledwie 113 g CO2/km. Dzięki temu pojazd ten przyczynia się bezpośrednio do realizacji zobowiązania „120-140” w ramach Kontraktu Renault 2009. Poczynając od roku 2008 Grupa Renault zobowiązała się do sprzedaży miliona pojazdów emitujących poniżej 140 g CO2/km, w tym jednej trzeciej emitującej poniżej 120 g CO2/km. W celu uzyskania tak dobrych wyników, wiele uwagi poświęcono dopracowaniu w najdrobniejszych szczegółach aerodynamiki Nowego Twingo
(SCx = 0,689), obniżono jednocześnie o 15% opory toczenia opon, zredukowano opory tarcia
i zmniejszono masę pojazdu. Zastosowanie zmiennego, elektrycznego wspomagania kierownicy pozwoliło obniżyć zużycie paliwa o kolejne 0,2 do 0,3 l/100 km w zależności od rodzaju cyklu.
9% użytych tworzyw pochodzi z odzysku
Nowe Twingo zaprojektowano w sposób umożliwiający wtórne wykorzystanie 95% jego masy po wycofaniu z eksploatacji (recykling i wykorzystanie do produkcji energii). Projektowanie części z uwzględnieniem ich przerobu po wycofaniu z eksploatacji doprowadziło firmę Renault i jej dostawców do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, uwzględniających tę problematykę w procesie projektowym oraz procedurach zapewnienia jakości. I tak na przykład znacznym ułatwieniem dla przyszłego recyklingu było zastosowanie polipropylenu. Poszerzono również zakres znakowania części w celu ułatwienia pracy sortowniom. Części z tworzywa sztucznego o masie powyżej 100 g i części z elastomeru (guma) o masie ponad 200 g są oznakowane symbolem materiału, z którego są wykonane. Pozwala to na łatwe sortowanie części podczas demontażu na poszczególne grupy tworzyw w celu ich skierowania do odpowiednich struktur recyklingu. Ponadto Nowe Twingo składa się w 9% z tworzyw pochodzących z recyklingu (15 kg) oraz z 13 kg surowców odnawialnych (lateks, bawełna, skóra, tektura, drewno).
Poziom hałasu zewnętrznego poniżej obowiązujących norm
Poziom hałasu zewnętrznego Nowego Twingo jest znacznie niższy od dopuszczalnego według obowiązujących norm. Przepisy dotyczące pojazdów do przewozu osób mówią o 74 dB w przypadku silników benzynowych i 75 dB w przypadku silników wysokoprężnych. W celu skuteczniejszego tłumienia hałasów silnika, wersje Nowego Twingo z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi 65 KM wyposażono w pianki i masy dźwiękochłonne rozmieszczone w obrębie deski rozdzielczej i przegrody czołowej.
Pojazd produkowany w zakładzie posiadającym certyfikat ISO 14 001
Nowe Twingo spełnia najostrzejsze wymagania w zakresie jakości i rentowności. To nowe małe auto Renault jest produkowane w zakładzie w miejscowości Nove Mesto w Słowenii. Fabryka ta od 1999 roku posiada certyfikat ISO14001 (odnowiony w latach 2002 i 2005). Certyfikat ten, wydawany przez niezależną organizację certyfikacyjną (Międzynarodową Organizację Normalizacyjną), świadczy o dążeniu do zmniejszania ujemnego oddziaływania tego zakładu na środowisko naturalne. Fabryka w Nove Mesto należy do grupy zakładów Renault najmniej uciążliwej dla środowiska. W ciągu dziesięciu lat zużycie wody w przeliczeniu na jeden wyprodukowany samochód zostało obniżone o połowę, a zużycie energii spadło o 40%.
Niższe koszty eksploatacji i 12-letnia gwarancja antykorozyjna
Nowe Twingo ułatwia użytkownikom codzienną eksploatację. Przebiegi między przeglądami są wydłużone, wymiana oleju odbywa się co 30 tys. km w silnikach benzynowych (za wyjątkiem wersji GT – co 20 tys. km) i co 20 tys. km w silnikach wysokoprężnych. Filtr powietrza i świece trzeba wymienić co 60 tys. km, pasek rozrządu co 120 tys. km w wersjach benzynowych i co 160 tys. km w dieslach. Filtr paliwa wytrzymuje 60 tys. km. W codziennej eksploatacji wszystkie silniki mogą się poszczycić niskim zużyciem paliwa. Aby zmniejszyć koszty napraw i ubezpieczenia, Nowe Twingo posiada szereg części tak zaprojektowanych, aby samochód wychodził nietknięty z drobnych stłuczek, co potwierdzają RCAR1. Tylna belka z polipropylenu umożliwia rozproszenie niemal w całości energii zderzenia przy małych prędkościach. Nowe Twingo posiada również 12-letnią gwarancję antykorozyjną, m.in. dzięki całkowicie galwanizowanej ramie podsilnikowej oraz wypełnieniu profili zamkniętych woskiem.
Nowe Twingo pojawi się w salonach Renault w całej Polsce w marcu 2008 roku, a już teraz są przyjmowane zapisy na nowy model. Renault Twingo w podstawowej wersji Access będzie dostępne już za 29.990 zł. Wersja ta jest seryjnie wyposażona w ABS i system wspomagania nagłego hamowania, poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, tylną ławkę stałą i automatyczne włączanie świateł awaryjnych.
1 Testy stosowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe w celu określenia współczynnika kosztów napraw pojazdu. Obejmują dwa rzeczywiste zderzenia – zderzenie czołowe i uderzenie w tył – z prędkością 15 km/h.
Źródło: Renault Polska.
Najnowsze komentarze