Citroen C4 Picasso cieszy się dużą popularnością na rynku i to nawet pomimo faktu, że… nie jest SUV-em. Od wprowadzenia modelu na rynek, sprzedano już pół mln egzemplarzy tego minivana.
Wielu producentów powoli rezygnuje z rodzinnych minivanów na rzecz pojazdów z segmentu SUV. Kierują się głównie trendami rynku i upodobaniami klientów do mniej lub bardziej uterenowionych samochodów. Przykładem jest choćby marka Peugeot, która niedawno wzbogaciła swoją ofertę o model 5008 i 3008. Wydawałoby się, że duże zainteresowanie SUV-ami i crossoverami świadczy o zbliżającym się końcu minivanów, ale okazuje się, że nie dotyczy to wszystkich przedstawicieli tej klasy. Na runku oferowany jest model, który wcale z powodu braku chętnych nie cierpi, a jest nim Citroen C4 Picasso. Francuski producent po czterech latach produkcji, sprzedał już ponad 500 000 egzemplarzy tego modelu.
Druga generacja C4 Picasso została zaprezentowana w 2013 roku, a zaraz po niej Citroen zaprezentował wersję Grand, która może służyć do transportu 7 osób. W roku ubiegłym samochód przeszedł face lifting. W odświeżonej wersji C4 Picasso oprócz drobnych zmian stylistycznych, pojawiły się nowości technologiczne. W samochodzie można znaleźć m.in. nowy 7-calowy ekran dotykowy, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika, system rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat oraz system awaryjnego hamowania.
Pół miliona klientów doceniło funkcjonalność C4 Picasso, a w których częściach świata jest najbardziej popularny? Trzema największymi rynkami dla minivana spod znaku szewronów, jest Francja, Hiszpania i Wielka Brytania. Klienci najczęściej wybierali najwyższe wersje wyposażenia. Aż 80 proc. wszystkich sprzedanych egzemplarzy Citroena znajdowała się wersji Feel oraz Shine. Prawie 45 proc. było wyposażonych w automatyczną przekładnię EAT6.
Najnowsze komentarze