Rozmowa z samochodem to wcale nie bajka. Renault zaprezentowało nowoczesny system pokładowy AEX, który nie tylko przemówi do kierowcy ludzkim głosem, ale dostarczy nam codzienną porcję newsów, włączy ulubioną muzykę i pozwoli najlepiej wykorzystać czas spędzony w samochodzie.
Czas płynie szybko, my jesteśmy zapracowani i zabiegani. Staramy się wykorzystać praktycznie każdą minutę dnia, by zrobić coś wartościowego lub dowiedzieć się czegoś nowego. A co z czasem spędzonym w samochodzie? Już wkrótce będzie wykorzystany bardziej efektywnie, dzięki autonomicznej jeździe i nowoczesnemu systemowi Renault AEX (Augmented Editorial Experience), który mówi do kierowcy ludzkim głosem.
System sterowania głosowego to wprawdzie nie jest żadna nowość, aczkolwiek Renault chce, by ta komunikacja była na znacznie wyższym poziomie. AEX zaproponuje najlepsze wykorzystanie czasu na pokładzie zarówno pod względem zawodowym, jak i osobistym. W zależności od pory dnia, miejsca, w którym aktualnie się znajdujemy, preferencji oraz czy kierowca jest w samochodzie sam czy z rodziną, system zaoferuje odpowiednie artykuły i ciekawostki do słuchania. Możemy przestudiować dokumenty potrzebne w pracy lub po prostu się odprężyć. Nowy system umożliwi również interakcję ze światem zewnętrznym m.in. poprzez media społecznościowe.
AEX powstał dzięki partnerstwu z firmą wydawniczą Groupe Challenges, która jest odpowiedzialna za pięć francuskich magazynów. Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu Renault zaprezentowało kapsułę imitującą samochód autonomiczny, w którym do wybory były cztery scenariusze, według, których AEX dostosowywał treści: codzienny dojazd do pracy, wycieczka rodzinna, podróż na spotkanie biznesowe i powrót z pracy.
„Groupe Challenges wraz ze wszystkimi swoimi redaktorami entuzjastycznie podjęło wyzwanie zaproponowane przez Renault: zaprojektować i wyprodukować innowacyjne programy audio dostosowane do nowego rodzaju mobilności. Dzięki doświadczeniu AEX, Renault zabiera nas jeszcze dalej: oferuje naszym czytelnikom i słuchaczom mobilne doświadczenie wydawnicze, które jest jeszcze bogatsze i bardziej spersonalizowane. Nasze zespoły pracujące dla magazynów: Sciences et Avenir, La Recherche, Historia i L’Histoire stworzyli sieć oryginalnych i porywających programów z ekonomii, nauki i historii, które odzwierciedlają wiedzę i wymagania naszych redakcji. Kontynuujemy rozwój i dywersyfikację naszych ofert, aby nadal wspierać naszych czytelników we wszystkich nowych sposobach konsumowania informacji” – powiedział Frédéric Sitterlé, szef rozwoju Groupe Challenges.
https://www.youtube.com/watch?v=Md5N-vYNvIQ&feature=youtu.be
Najnowsze komentarze