Cztery tygodnie temu w Waszyngtonie miał miejsce przedpremierowy start Free2Move, pierwszej usługi grupy PSA w Stanach Zjednoczonych. 137 oznakowanych samochodów trafiło na ulice miasta a pierwsi klienci zaczęli testować całe rozwiązania. Było to podyktowane potrzebą przetestowania całego systemu i sprawdzenia jak działa każdy z jego elementów oraz jak reagują na to klienci. Teraz Free2Move wkracza w fazę komercyjną. Waszyngton wybrano ze względu na zagęszczenie ludności, przychody, otwartość na nowe rozwiązania oraz alternatywny transport. Teraz firma rozgląda się za kolejnymi miastami.
Free2Move oferuje jedną wygodną aplikację, za pomocą której można wypożyczyć samochód, rower i skuter. Usługi te są dostarczane zarówno przez PSA jak i poprzez partnerów a klient zyskuje wygodę i wsparcie centrum pomocy w razie problemów. Ale samochody nie są na razie francuskie, firma skorzystała z pojazdów Chevroleta. Do dyspozycji klientów oddaje takie modele jak Chevrolet Equinoxe oraz Chevrolet Cruze. Nikt inny poza Free2Move nie oferuje na razie SUVów w car sharingu a to duża wartość dla amerykańskich klientów.
Grupa PSA jest aktualnie w trakcie homologowania swoich samochodów na rynek północnoamerykański. Proces ten potrwa dwa-trzy lata i wtedy pierwsze francuskie auta pojawią się na ulicach amerykańskich miast. Marka została już wybrana, ale koncern nie chce ujawnić, która z nich to będzie. Według informacji, które posiadamy, największe szanse miał Peugeot, z uwagi na obecność tutaj wiele lat temu. Wersje na rynek amerykański będą jednak prawdopodobnie nieznacznie zmodyfikowane w stosunku do europejskich odpowiedników – zmiany dotyczą na przykład takich rzeczy jak rozmiar uchwytu na kubek. Być może dlatego, że Amerykanie piją z trochę większych niż my.
Zobacz zapowiedź usługi Free2Move
Grupa PSA nie planuje jednak na razie budowy fabryki w Ameryce Północnej. Wykorzystane zostaną istniejące moce produkcyjne na świecie.
Jakie samochody mają szansę trafić do USA?
Nowy Peugeot 508 oraz Peugeot 5008 mają dzisiaj największą szansę wejść na rynek amerykański. Powodem są ich rozmiary oraz przyzwyczajenie klientów do pewnych określonych rodzajów samochodów. SUV jest w USA niezwykle popularnym rodzajem auta a trudno oczekiwać zmiany przyzwyczajeń w ciągu najbliższych lat. Tutaj nadal rozmiar ma znaczenie i Peugeot 5008, który u nas uchodzi za spory pojazd, tam będzie mieścił się w klasie tych mniejszych.
Nowy Peugeot 508 też może znaleźć swoich nabywców. Grupa PSA przeprowadziła badania, z których wynika, że francuskie produkty kojarzą się w USA z elegancją i modą. 508 doskonale wpisuje się w takie postrzeganie a jego pozycjonowanie w górnej części segmentu jeśli chodzi o jakość powinno ułatwiać sprzedaż.
Z powodu małej rozpoznawalności marki do Stanów Zjednoczonych nie trafi raczej żaden z modeli DS Automobiles.
Najnowsze komentarze