Na razie nie w Polsce, ale nasz rynek jest dość specyficzny, a wolumeny sprzedaży Citroëna u nas nie powalają, więc trudno się dziwić. Szkoda, bo przecież wcale nie tak dawno temu ta francuska marka była w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych producentów na rynku pierwotnym. Dziś znajduje się pod koniec dziesiątki drugiej. I zapewne ewentualne wprowadzenie do polskiej oferty serii specjalnej C3 Uptown niewiele by tu zmieniło.
Z takiej serii natomiast mogą się cieszyć na przykład Włosi. Na tamtejszym rynku zaoferowano kolejną już serię specjalną miejskiego autka Citroëna. Może za jakiś czas C3 Uptown będzie też dostępny u nas. Wszak C3 Elle się w Polsce pojawiło.
Skąd nazwa C3 Uptown? Chodzi o podkreślenie miejskiego charakteru samochodu. Ściśle miejskiego, takiego z centrum, najlepiej wręcz z centrum biznesowego. Ale C3 uptown, to także połączenie sił z Uptown Wax – marką produkującą wosk do włosów i brody, który – uwaga! – może być również wykorzystywane do polerowania karoserii samochodu.
Citroën C3 jest we Włoszech naprawdę dużym hitem. Tylko w ubiegłym roku zarejestrowano w tym kraju ponad 40.000 egzemplarzy tego samochodu, a od premiery, która miała miejsce pod koniec roku 2016 jest ich już niemal 83.000 sztuk.
C3 Uptown adresowany jest raczej do męskiego klienta. To swego rodzaju odpowiedź na wspomniane C3 Elle, w którym jednak to kobieta wygląda lepiej. Ta seria specjalna nawiązuje w pewnym sensie do lat 60. XX wieku, kiedy to w centrach miast, zwłaszcza amerykańskich, zaczęły się pojawiać małe sklepy, małe salony usługowe, ale wszystko to w raczej ekskluzywnym stylu. Małe, acz raczej nietanie butiki, ekskluzywne salony fryzjerskie, nieduże pracownie krawieckie i szewskie oferujące odzież szytą na miarę… Dziś z wielu z nich wyrosły globalne marki przyciągające klientelę gotową zapłacić duże pieniądze, by móc się wyróżnić.
Citroën C3 Uptown puszcza oko do tego świata, po raz kolejny opowiadając historię zainspirowaną klientem i jego stylem życia, które to podejście jest zawarte w sloganie reklamowym marki „INSPIRED BY YOU”.
Citroën C3 Uptown jest natychmiast rozpoznawalny dzięki sygnaturze Uptown na dachu i bokach. Kolory dostępne dla nadwozia tej specjalnej serii koncentrują się na elegancji: Night Black, Polar White i Platinum Grey, wszystkie w połączeniu z dachem Onyx Black. A wewnątrz? Świetne materiały wykończeniowe, miękkie i wysokiej jakości.
Tonacja Hype Colorado pozwala cieszyć się tapicerką łączącą skórę z tkaniną. Nie brakuje wzorku w jodełkę (choć w materiale prasowym nazwano to Herringbone, czyli ości śledzia; nie każdy lubi ryby, zwłaszcza śledzie, więc pozostańmy przy jodełce), która kojarzy się z szewronami – logotypem marki używanym już od stu lat. Oczywiście z tapicerką świetnie współgrają inne elementy wnętrza – deska rozdzielcza, panele drzwiowe, czy kierownica.
Citroën C3 Uptown bazuje na wersji wyposażeniowej Shine, ale wzbogacono ją o przyciemniane tylne szyby, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie oraz pakiet nawigacji z cyfrowym tunerem radiowym DAB.
Gama silnikowa Citroëna C3 Uptown pozwala znaleźć coś dla siebie niemal każdemu. Jest oszczędny silnik 1.2 PureTech 82 Sto&Start, jest dynamiczna jednostka 1.2 PureTech 110 Stop&Start, jest wreszcie świetna jednostka BlueHDi 100 Stop&Start. Standardem jest manualna skrzynia biegów, ale jeśli klient chce przekładnię automatyczną, to z silnikiem PureTech 110 Stop&Start może taką zamówić. Wszystkie dostępne silniki spełniają normę czystości spalin Euro 6.2, mają tez homologację WLTP.
A jak wygląda kwestia cen? Citroën C3 Uptown kosztuje we Włoszech od 17.150 euro. Ceny kończą się na 20.100 euro. Auto oferowane jest w komplecie ze wspomnianym woskiem do brody i włosów, Uptown Wax, co ucieszy dbających o urodę i styl mężczyzn. Wosk ów został wyprodukowany specjalnie dla Citroëna i nadaje się do woskowania karoserii samochodu. Cały projekt powstał we współpracy z Havas Milan.
„Chcieliśmy stworzyć silną więź z docelową publicznością: współczesnym człowiekiem, obywatelem, chętnym do poświęcenia czasu sobie i posiadaczem wyrafinowanej elegancji. Dlatego poprosiliśmy Havas Milan, aby zaprojektował kampanię, która w sposób niekonwencjonalny i spójny odzwierciedlałaby te wszystkie cechy, dzięki którym Citroën C3 Uptown stał się samochodem o wyjątkowym charakterze” – mówią przedstawiciele Citroëna.
W efekcie powstał klip bardziej zbliżony do reklamy kosmetyków, niż do branży samochodowej. Mężczyzna niezadowolony ze stanu swojego owłosienia nagle znajduje się na fotelu i zostaje poddany zabiegom, w wyniku których jego wygląd zdecydowanie zyskuje. A po chwili pojawia się woskowany tym samym Uptown Wax Citroën C3 Uptown.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze