Na okładce tygodnika AUTO ŚWIAT nie znalazło się miejsce na żaden samochód francuski. Nie zabrakło go natomiast na Audi i Volkswagena – dwa modele tych marek zajmują kawał miejsca. I jeśli nawet założymy (błędnie), że we francuskiej motoryzacji niewiele się dzieje, to AUTO ŚWIAT i tak zawsze wyduma coś na temat koncernu VAG, a nie Citroëna, Peugeota, czy Renault.
AUTO ŚWIAT nr 21 (1221) z 20.V.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Auta używane”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C5 Aircross, 308, 5008, 19, Clio, Kadjar, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Duster, Sandero
We „wstępniaku” Redaktor Sewastianowicz odnosi się do zmian w egzaminach na prawo jazdy. Mają być mnie stresujące dla egzaminowanych. Z kolei egzaminatorzy mają mieć mniej pracy – dziennie mają przeegzaminować maksymalnie osiem osób. Wydłużą się więc i tak cholernie długie kolejki – to raz. A w kwestii stresu – dobrze, że egzaminy są stresujące, bo poruszanie się po polskich drogach, to nie bułka z masłem. To regularny stres, więc trzeba się do niego przygotowywać od początku. A do czego prowadzi bezstresowe wychowanie, to już nieraz widzieliśmy…
Grupę PSA wspomniano na stronie 7. w artykule poświęconym Oplowi Grandlandowi X z napędem hybrydowym.
Zapis wrażeń z jazd Renault Megane R.S. Trophy AUTO ŚWIAT zamieścił na stronie 10. Okazją był event zorganizowany na Torze Modlin, dokąd zresztą przeniosła się także Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault. W evencie brała udział także Małgoś, przedstawicielka naszej redakcji, która pokusiła się o porównanie Megane R.S. Trophy z Alpine A110.
Artykuł zaczyna się… słabo – tezą, że ta odmiana francuskiego kompaktu nie nadaje się na co dzień, a tylko na tor. Do tego dochodzi błąd rzeczowy – Megane R.S. Trophy nie jest mocniejsze o 25 KM od zwykłego R.S.-a. Ten ostatni dysponuje bowiem mocą 280 KM, jest więc o 20 KM słabszy od odmiany Trophy. Na szczęście później jest już lepiej – Redaktor Borkowski zauważa (mimo trudnych, deszczowych warunków panujących na torze) precyzję prowadzenia, łatwość wychodzenia z poślizgu dzięki systemowi 4Control, dobrze pracujący układ ESP, świetne fotele Recaro i oczywiście bardzo dobre osiągi, Auto otrzymało maksymalną pięciogwiazdkową notę!
Z krótkiej notatki zamieszczonej przez AUTO ŚWIAT na stronie 12. dowiecie się (jeśli nie czytaliście o tym jeszcze u nas), że Peugeot okazał się najlepszy w rankingu JD Power. Materiał zilustrowano fotką Peugeota 5008.
Na stronach 40-42 znajdziecie materiał poświęcony kątom natarcia i wynikającym z tego problemom niektórych aut w codziennym użytkowaniu. W tabeli z pomiarami owych kątów natkniecie się na Dacię Sandero, Renault Twingo, Clio, Megane, Scenic’a i 19 Cabrio oraz kompletny brak Citroënów i Peugeotów.
Citroëna C3 za to zobaczycie na zdjęciu zamieszczonym na stronie 43.
W dodatku natknąłem się na informację o akcji serwisowej dotyczącej Citroëna C3 Aircross. Tyle, że AUTO ŚWIAT pisze na stronie III o 313 samochodach, a według UOKiK miało ich być 341.
Renault Clio jest drugim najmniej tracącym na wartości modelem (w okresie trzech lat)! Dacia Sandero zajmuje miejsce czwarte i traci procentowo mniej od np. Toyoty Yaris, czy Volkswagena Polo. Citroën C3 zajmuje miejsce dziewiąte. W grupie aut kompaktowych Renault Megane zamknęło pierwszą dziesiątkę. W segmencie D Talisman uplasował się na miejscu siódmym, wyżej, niż BMW serii 3, Audi A4, czy Opel Insignia. W grupie crossoverów Dacia Duster okazuje się niezłym wyborem – tylko cztery modele stracą mniej. W klasie kompaktowych SUV-ów najmniej traci Kia Sportage, ale tuż za nią sklasyfikowano Renault Kadjara. Citroën C5 Aircross zajmuje ósme miejsce, przed Mitsubishi Outlanderem! O wszystkim tym dowiecie się ze stron IV-IX dodatku.
W materiale o rozrządach (strony XIV-XVI dodatku) pojawiły się wzmianki i Grupie Renault i PSA, wspomniano też Peugeota 308.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. W dodatku nie ma nic o interesujących nas autach.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze