Organizacja Euro NCAP poddała Renault Clio V generacji testom zderzeniowym. Samochód uzyskał maksymalną punktację 5 gwiazdek.
Bezpieczeństwo ma coraz większe znaczenie zarówno dla producentów samochodów, jak i dla klientów dlatego dobry wynik testów zderzeniowych również staje się coraz bardziej istotny. Każdy model, który trafia na rynek motoryzacyjny jest badany przez niezależną organizację Euro NCAP i piąta generacja Renault Clio nie jest tutaj żadnym wyjątkiem. Model po serii crash-testów został oceniony na pięć gwiazdek.
Ochrona dorosłych – 36,5 pkt / 96%
Podczas testu, kabina pasażerska nowego Renault Clio pozostała stabilna. Samochód chroni wszystkie krytyczne obszary ciała zarówno kierowcy, jak i pasażera siedzącego na prawym fotelu, a podobny poziom ochrony jest zapewniony osobom o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach. Konstrukcja pojazdu zabezpiecza przed urazami kręgów szyjnych w przypadku zderzenia tylnego. Znajdujący się w standardzie autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) sprawdził się w typowych dla jazdy w mieście niskich prędkościach, w których występuje wiele urazów kręgosłupa szyjnego.
Ochrona dzieci – 43,7 pkt / 89%
Konstrukcja pojazdu dobrze chroni dzieci w wieku 6 i 10 lat. Czołowa poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić instalację fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje jasne informacje dotyczące stanu poduszki powietrznej i pojazd otrzymał za ten system dodatkowe punkty. Wszystkie rodzaje fotelików, dla których zaprojektowano Renault Clio V, mogą być odpowiednio zainstalowane w pojeździe.
Ochrona pieszych – 34,8 pkt / 72%
Podczas symulacji kolizji z pieszym maska Renault Clio zapewniała w większości dobrą ochronę dla głowy pieszego, ze słabymi wynikami odnotowanymi w przypadku słupków szyby przedniej. Zabezpieczenie przed urazami miednicy oraz nóg pieszego było w większości dobre, ze słabym wynikiem dla niektórych elementów pojazdu. System AEB może wykryć innych użytkowników dróg, takich jak piesi i rowerzyści, a także inne pojazdy, i poradził sobie dobrze w testach Euro NCAP.
Systemy bezpieczeństwa – 9.9 Pts / 75%
System AEB spełnił swoje zadanie przy prędkościach autostradowych. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do rozpoznawania lokalnych ograniczeń prędkości i oferuje kierowcy możliwość odpowiedniego ustawienia ogranicznika. System kontroli pasa ruchu pomaga zapobiegać przed niezamierzonym zjazdem poza linie na asfalcie, ale nie interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, jak robią to systemy niektórych modeli. Renault Clio posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń.
Źródło: Euro NCAP
Najnowsze komentarze