Opel Astra, czyli jeden z kluczowych modeli niemieckiego producenta przeszedł face lifting. Debiut odbył się podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Kompakt otrzymał nowe silniki, 9-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz nowoczesne systemy bezpieczeństwa.
Słowo face lifting może kojarzyć się głównie z poprawą wyglądu zewnętrznego, ale gdy patrzymy na nowego Opla Astrę możemy odnieść wrażenie, że jest to ten sam model co poprzednik. Niemiecka marka nie przyłożyła zbyt dużej wagi do zmian w designie, producent wyszedł z założenia, że model wciąż wygląda dobrze. Skoro jednak pojazd został odświeżony, coś musiało się zmienić i faktycznie zmieniło. Model jest teraz bardziej aerodynamiczny. Współczynnik oporu powietrza zarówno wersji hatchback jak i kombi wynosi 0,26, czyli tyle samo co w Oplu Calibra. W efekcie emisja CO2 zmniejszyła się o 4,5 g na kilometr (według cyklu WLTP).
Opel Astra wzbogacił się o nowy cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy oraz dodatkowe wyposażenie. W odświeżonym modelu możemy korzystać z przedniej kamery, która rozpoznaje pojazdy, pieszych i znaki drogowe, cyfrowej kamery cofania oraz bezprzewodowej ładowarki. W wyposażeniu znajdziemy także podgrzewaną szybę a opcjonalnie klienci mogą zamówić system nagłośnienia Bose.
Większą uwagę podczas face liftingu Astry Opel poświęcił gamie napędów. Pod maskę trafiły 3-cylindrowe jednostki benzynowe o pojemności 1.2 litra w wersjach o mocy 110, 130 i 145 KM (od razu uwaga – to nie są silniki z rodziny PureTech!). Silniki zostały połączone z 6-biegową przekładnią manualną. Średnie zużycie paliwa benzyniaków w cyklu mieszanym według cyklu WLTP wynosi 5,5-5,2 l/100 km. W gamie znajdziemy również silnik Diesla o pojemności 1.5 litra. Moc jednostki wynosi 105 lub 122 KM. Ostatnia wersja jest oferowana z nową 9-biegową przekładnią automatyczną. Średni apetyt na paliwo w wersji wysokoprężnej wynosi 4,7-4,4 l/100 km.
Nowy Opel Astra jest już dostępny na zamówienie w Polsce. Kompakt jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Edition, GS Line, Elegance oraz Ultimate. Cena modelu rozpoczyna się od 76.500 zł. Za wersję Sports Tourer trzeba zapłacić 80.500 zł.
Najnowsze komentarze