Renault Clio V generacji zawitało już do polskich salonów sprzedaży. Samochód można zamawiać z nową jednostką benzynową 1.0 TCe o mocy 100 KM. Magazyn motoryzacyjny Motor1.com zbadał spalanie modelu. Clio okazało się bardziej ekonomiczne niż Ford Fiesta i Volkswagen Polo.
Portal Motor1.com przetestował nowe Renault Clio napędzane 3-cylindrowym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM pod względem rzeczywistego zużycia paliwa. Wartość końcowa jest średnią wskazań komputera pokładowego i zużycia określonego przy dystrybutorze. Samochód pokonał trasę z Rzymu do Forli, która liczyła łącznie 360 km. Średnie spalanie dla Clio po przejechaniu tego dystansu wyniosło 3,7 l/100 km. Na jednym litrze Clio pokonuje 27,03 km. Koszt paliwa wyniósł ok. 20 euro. W mieście nowe Renault zużywa średnio 6,8 l/100 km a w cyklu mieszanym jest to 5,2 l/100 km.
W porównaniu do innych testów Motor1.com, Renault Clio TCe 100 zajęło drugie miejsce w rankingu najbardziej ekonomicznych modeli. Francuski hatchback osiągnął wynik porównywalny z Peugeot 108 PureTech 82 i znalazł się tuż za Suzuki Celerio 1.0, który potrzebuje zaledwie 3,65 l/100 km.
Clio miało mniejszy apetyt na paliwo niż Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100 KM (4 l/100 km), a także Volkswagen Polo 1.0 MPI 75 KM i Suzuki Swift 1.0 Hybrid S, które na każde 100 km pojazdy potrzebują 4,1 litra paliwa.
Renault Clio z silnikiem 1.0 TCe znajduje się właśnie w naszej redakcji i jak na razie komputer pokładowy pokazuje średnio 5,4 l/100 km przy jeździe głównie autostradą i ekspresówką, ale jeszcze sporo kilometrów przed nami.
Źródło: Motor1.com
Najnowsze komentarze