Pełnoprawny SUV z przyjemnym silnikiem turbo o mocy 100 KM za grosze? Czemu nie – nowa Dacia Duster jest dużo tańsza niż Skoda Fabia, oferując nieporównywalnie więcej miejsca w środku i dużo wyższy komfort oraz zdolność do jazdy w terenie.
Zobacz więcej informacji o Dacii Duster: testy, informacje i aktualności
https://www.youtube.com/watch?v=dQ83AlF5BDk
Czekając na test takiego najtańszego SUVa w Polsce chcielibyśmy się przyjrzeć temu, co oferuje. Pięć pełnoprawnych miejsc w środku, wygodne fotele, duże, 16″ koła i centralny zamek z pilotem gwarantują, że jazda takim autem nie będzie się różnić niczym o tych najdroższych wersji. Są nawet światła LED do jazdy dziennej! Do pełni szczęścia brakuje w zasadzie tylko radia. Czy więc opłaca się kupić najtańszego Dustera? Zdecydowanie tak!
Brakuje mu bowiem w zasadzie tylko jednej rzeczy, która staje się potrzebna z powodu bardzo gorących letnich dni – klimatyzacji. Ale jeśli potraficie się bez niej obejść, to najtańszy Duster wcale nie jest takim złym pomysłem. Dlaczego? Bo jest tani, a dla uzyskania pełnoprawnego wyglądu wystarczy podczas konfiguracji dodać mu relingi za… 500 złotych. I jest pełnia szczęścia. Pozostałe elementy wyposażenia można dodawać z czasem a zaoszczędzone pieniądze przydadzą się na inne wydatki.
Najtańszy Duster oznacza też pewne nieduże, ale zauważalne korzyści – najmniejsze wyposażenie to najniższa waga i najniższe spalanie. 100-konny silnik turbo to bardzo nowoczesna jednostka ale jednak każdy kilogram wagi ma wpływ na zużycie paliwa. Producent zunifikował też produkcję na tyle, że dołączanie później dodatkowych opcji nie powinno stanowić problemu – w standardzie np. jest kierownica ze sterowaniem radia.
I owszem, wnętrze jest raczej ciemno-szare, nie ma żadnych dodatków kolorystycznych ale nadal można to przeboleć albo przyozdobić czy rozjaśnić później produktami innych firm, np. takimi.
Najtańszy Duster kosztuje 41.900 złotych. Dodając do tego relingi, które jednak moim zdaniem są niezbędne i dają autu dużo uroku, otrzymujemy cenę 42.400 złotych. Czy za te pieniądze kupimy coś większego i lepiej spełniającego się w roli uniwersalnego samochodu rodzinnego z nadwoziem SUV? Nie ma na to szans. Dużo mniejsza Skoda Fabia, która jest bezpośrednim konkurentem cenowym i doskonale konkuruje też pod względem ciemności kokpitu, kosztuje znacznie więcej – ponad 45 tysięcy złotych.
Zobacz więcej informacji o Dacii Duster: testy, informacje i aktualności
https://www.youtube.com/watch?v=E2dfSGwhjuk
Najpoważniejszym minusem pozostaje brak klimatyzacji – dołożyć jej się łatwo nie da a w konfiguratorze jest to niemożliwe. Minusem Dustera w tej wersji będzie także dla niektórych osób będzie jego biały kolor. Z drugiej strony biały lakier jesienią jest doskonale widoczny na drodze a latem skutecznie odbija promienie słoneczne, nadwozie nagrzewa się najmniej w stosunku do innych kolorów. Nie ma możliwości wyboru napędu 4×4.
Jakie jest standardowe wyposażenie najtańszego Dustera?
-
felga 16″ stalowa
-
stalowe obręcze kół 16″
-
komunikaty w języku polskim na desce rozdzielczej
- miejsce na radio 2 DIN (można dokupić uniwersalne radio z Androidem lub fabryczny MediaNAV)
- sterowanie z kierownicy
-
tapicerka materiałowa w kolorze grafitowym
-
centralny zamek
-
szyby tylne regulowane ręcznie
-
szyby przednie regulowane elektrycznie
-
kanapa tylna składana z oparciem niedzielonym
-
fotel kierowcy bez regulacji wysokości
-
zdalne otwieranie drzwi kluczykiem z falami radiowymi
-
nawiew powietrza na tylną kanapę
-
automatycznie włączane światła
-
światła do jazdy dziennej LED
-
wskaźnik zmiany biegów
-
tryb ECO
-
ogranicznik prędkości
-
komputer pokładowy
-
poduszki kurtynowe z przodu
-
ABS
-
układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
-
czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
-
mozliwosć dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
-
przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
-
system kontroli ciśnienia w oponach
-
ESP + system wspomagania ruszania pod górę HSA
-
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
-
zestaw do naprawy uszkodzenia opony
-
tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
Zobacz więcej informacji o Dacii Duster: testy, informacje i aktualności
Najnowsze komentarze