Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM – czy warto kupić ten samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2018-06-01
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
4.4k
A A
47
dacia duster 2018 111 Testy

Kilka tygodni temu mieliśmy przyjemność gościć w redakcji nową Dacię Duster. Redaktor Gregorczyk bardzo dokładnie opisał plusy i minusy tego ciekawego auta. Dzisiaj, z uwagi na to, że samochód wzbudza Wasze duże zainteresowanie, postanowiliśmy do niej wrócić i odpowiedzieć na pytania, które pojawiły się po naszym pierwszym teście.

Peugeot 408 – reklama

Jak Dacia Duster zachowuje się na autostradzie?

dacia duster 2018 101 Testy

Mój typowy testowy odcinek to Warszawa – Bydgoszcz. 300 kilometrów, w czasie których mam zarówno gęsty ruch miejski, gęsty ruch na autostradzie, szczególnie na pierwszym fragmencie A2 blisko stolicy a potem w miarę pusta droga aż do zjazdu przez Toruniem. Można więc przetestować wszystkie aspekty samochodu.

Wniosek pierwszy – Dacią 1.5 dCi da się sprawnie poruszać autostradą. Układ kierowniczy jest bardziej prezycyzjny niż w poprzedniej generacji, wnętrze wyciszone, samochód, mimo, że lekko się kładzie na boki, daje się w pełni kontrolować. Głośność w kabinie do 150 kilometrów na godzinie nie jest zbyt uciążliwa, na co wpływa nie tylko lepsze wyciszenie ale nie najgorzej zestopniowania skrzynia biegów.

W tej beczce miodu jest jednak mała łyżeczka dziegciu, mianowicie elastyczność i moc silnika przy wyższych prędkościach nie jest już taka, jak byśmy sobie życzyli i niekiedy wyprzedzanie kogoś, kto jedzie 130 a my chcemy nieco szybciej trwa dłużej niż powinno. Użyteczny zakres obrotów, taki, w którym moglibyśmy wykorzystać wszystkie zalety jednostki napędowej, mieście się między 1900 a 3000 obrotów, potem warto już zmienić bieg.

Jednak Dacia Duster II generacji nadaje się na autostradę dużo lepiej niż poprzednik. A z silnikiem 1.5 dCi nie musimy nawet martwić się o spalanie. Przy 4 osobach na pokładzie i bardzo dynamicznej jeździe nie udało mi się przekroczyć 8,4 litra na 100 kilometrów, mimo, że była też próba jazdy z prędkością maksymalną. Duster potrafi pojechać prawie 180 kilometrów na godzinę (pomiar GPS) i nawet przy takiej prędkości zachowuje się dość stabilnie.

dacia duster 2018 100 2 Testy

Oczywiście w środku szum powietrza jest wtedy bardzo duży, chociaż – co ciekawe – silnika prawie nie słychać.

Długie przejazdy autostradą to także test dla wnętrza i wygody foteli. Już wiecie, że Duster ma dużo lepsze fotele niż poprzednik. Nawet wysoki kierowca (a nasz testowy miał 190 cm) znajdzie wygodną pozycję za kierownicą a sprężyste podparcie fotela pozwala komfortowo pokonywać kilometry. Dla niektórych problemem może być jedynie zbyt krótkie siedzisko. Bardzo wygodny jest też podłokietnik – po kilku godzinach jazdy nie męczy.

Jak duży jest w środku Duster?

dacia duster 2018 104 Testy

W niektórych testach nowej Dacii możecie przeczytać, że przy wysokich pasażerach z przodu na tylnej kanapie pozostanie mało miejsca. Przetestowaliśmy więc jak się jedzie z tyłu, mając za kierowcę zawodnika drużyny koszykówki. Zanim o miejscu, to jeszcze o samej kanapie. Jest bardzo wygodna i zapewnia odpowiednie podparcie na odcinku lędźwiowym. Sprężysta gąbka doskonale wspiera kręgosłup. Dużo lepiej niż w poprzednim modelu. Wróćmy jednak do miejsca. Cztery wysokie osoby mieszczą się na pokładzie Dustera bardzo wygodnie. Miejsca na nogi z tyłu jest sporo, chociaż zawsze przydałoby się więcej. Przy dość dużym odsunięciu fotela kierowcy i pasażera (osoby po 190 cm) siedziałem na tylnej kanapie i miałem jeszcze kilka centymetrów od kolan do oparcia. Natomiast jazda w pięciu dorosłych – chociaż na szerokość jest bardzo dużo miejsca – to już większe wyzwanie, bo mocowania pasów pośrodku kanapy są dość blisko siebie i jest to po prostu mało wygodne.

Innymi słowy mówiąc, wnętrze nowego Dustera jest stosunkowo przestronne i samochód ten z powodzeniem może pełnić funkcję auta rodzinnego. Narzekać będą głównie ci, którzy… ten samochód znają z opisów w motogazetkach. Z drugiej strony jak ktoś szuka samochodu większego niż Duster, to w klasie SUV trzeba będzie wydać znacznie więcej niż na Dacię. Weźcie jednak pod uwagę, że przestrzeni jest tyle, ile w samochodzie klasy kompaktowej, na co największy wpływ ma rozstaw osi.

Klimatyzacja w upały

Duster ma bardzo wydajną klimatyzację. Gdy testowaliśmy samochód, na zewnątrz temperatura sięgała 33 stopni w cieniu. Mimo to, nagrzany samochód schładzał się w ciągu kilku minut po uruchomieniu silnika. Nawiew do kabiny jest mocny a czujnik temperatury automatycznej klimatyzacji dobrze zaprojektowany. Pewnym minusem układu nawiewu jest jego głośna praca, co wynika z faktu, że kanały powietrzne nie są izolowane akustycznie.

Dacia Duster w teren? Bez problemu

dacia duster 2018 102 Testy

Napęd na cztery koła, krótkie zwisy, spory prześwit to idealne warunki dla jazdy w terenie. Bory Tucholskie były więc dla Dustera  łatwym poligonem testowym i niezależnie od tego jak wyglądała droga, jazda w terenie nie nastręczała żadnych problemów. Czy to duże koleiny, czy piasek czy wreszcie wysoka trawa, Dacia jedzie pewnie niczym czołg. W trudniejszych miejscach bardzo przydaje się krótki pierwszy bieg. Jazda Dusterem w terenie jest wręcz przyjemnością i szczerze mówiąc nie chce się wyjeżdżać z tych dróg.

Wady nowej Dacii Duster?

dacia duster 2018 106 Testy

Duster to bardzo dobry samochód, z najlepszym chyba aktualnie stosunkiem jakości do ceny. Ale skoro była mowa o zaletach to zapewne zadajecie sobie pytanie czy to auto ma jakieś wady? Po pierwsze niska cena łagodzi chyba krytyczne zazwyczaj spojrzenie. Samochód ma drobne niedociągnięcia, które mogą razić wyrafinowanych estetów. Twardy plastik, niedokładności montażu niektórych elementów plastikowych, ciężko zamykający się schowek czy wreszcie nierówno leżąca guma na półce przed pasażerem to rzeczy, które mogą Wam się nie spodobać. Przy silnym słońcu ekran systemu multimedialnego jest mniej czytelny, bo pada na niego dużo światła i aż prosi się o daszek. Mało precyzyjny jest też wskaźnik paliwa, po zatankowaniu przez dłuższy czas będzie pokazywał, że bak jest pełny a później paliwa ubywa na wskaźniku jakby szybciej. Niektóre osoby raportują kłopoty ze sterowaniem komputera pokładowego po silnym nagrzaniu auta. Sprawa jest badana przez producenta. No i na koniec, może drobna ale istotna w dzisiejszych czasach rzecz – gniazdo ładowania w radiu fabrycznym MediaNav ma dość niską wydajność prądową, więc jeśli używacie zaawansowanego smartfona najnowszej generacji to lepiej kupić oddzielną ładowarkę.

Dla niektórych wadą może być sama marka. Bo mówią, że mało prestiżowa, budżetowa i tak dalej. Sądzę, że dzisiaj Dacia to wyraz rozsądku i dbałości o budżet. Jeśli ktoś musi jeździć marką premium, bo potrzebne mu to do budowania swojego wizerunku, bo w jego środowisku tak wypadak, to Dacii raczej nie wybierze.

W internecie można też spotkać zarzuty o małej trwałości antykorozyjnej. No cóż, z tym zarzutem też ciężko się zgodzić. Najwięcej będą mieli tu do powiedzenia inni posiadacze Dacii, których spotkacie na największym forum w sieci – Dacia Klub Polska. To najlepsze źródło wiedzy bezpośrednio od użytkowników.

Jaka więc jest Dacia Duster?

dacia duster 2018 105 Testy

Kawał solidnego auta, którym można sprawnie poruszać się po mieście, nie boi się autostrady a w teren wjedzie z prawdziwą przyjemnością. Odważnie pokona wysokie krawężniki, nie zauważy dziur w jezdni, da kierowcy sporo frajdy z jazdy. Zaskoczy dynamiką na światłach. I mimo, że Dusterów na polskich drogach coraz więcej, nadal wiele osób zagaduje o niego na stacjach benzynowych i na ulicy.

Chcesz wiedzieć więcej o nowej Dacii Duster? Przeczytaj szczegóły test autorstwa redaktora Gregorczyka. Zachęcamy również do zadawania pytań w komentarzach. Postaramy się na wszystkie odpowiedzieć.

Dacia Duster i średnie spalanie

W czasie całego testu Duster spalił 7,1 litra na 100 kilometrów, wliczając w to bardzo dynamiczne przejazdy po mieście i szybką jazdę autostradą, połowę dystansu testowego auto jechało z pełnym obciążeniem.

dacia duster spalanie Testy

Dacia Duster – dane techniczne

  • Długość 4341 mm
  • Szerokość 1804 mm
  • Szerokość z lusterkami 2052 mm
  • Wysokość 1682 mm
  • Rozstaw osi 2676 mm
  • Promień zawracania 10.15 m
  • Prześwit 210 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa – 50 litrów

google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia duster spalanie Testydacia duster 2018 111 Testydacia duster 2018 110 Testydacia duster 2018 109 TestyDacia Duster Tour - rajd dla posiadaczy DusteraNowa Dacia Duster z nowym silnikiem Blue dCidacia duster 2018 106 Testydacia duster 2018 105 Testydacia duster 2018 104 Testydacia duster 2018 103 Testydacia duster 2018 102 Testydacia duster 2018 100 Testydacia duster 2018 101 Testydacia duster 2018 100 2 Testy
3.5 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

dacia bigster 01 Testy

Nowa Dacia Bigster zdobywa „Wielką Austriacką Nagrodę Motoryzacyjną ARBÖ 2025”

2025-11-17
Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero liderem segmentu LPG w Niemczech – październik 2025

2025-11-16

TOP 10 marek samochodowych z największą ilością ofert na Otomoto

2025-11-16

Dacia Bigster to nowy Volkswagen? Popularny SUV zmienia rynek

2025-11-16
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij1534Tweet958Udostepnij268
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
47 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Testy

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3487 udostępnienia
    Udostepnij 1395 Tweet 872
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2340 udostępnienia
    Udostepnij 936 Tweet 585
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5197 udostępnienia
    Udostepnij 2079 Tweet 1299

Testy samochodów

09. Peugeot 301 LPG Testy
Testy

Test: Peugeot 301 1.6 LPG – najtańsze podróże z lwem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-03-10
01. Citroen C5 CrossTourer Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDi 204 KM – komfortowy rodzinny poduszkowiec. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-12-31
01. Renault Megane Grandtour GT 205 EDC Testy
Testy

Test: Renault Megane Grandtour GT 205 EDC – radość z każdego kilometra. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-02-16
IMG 6338 Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso oczami użytkownika. Za co lubię ten samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-10
renault express van 2022 13 scaled Testy
Testy

Test: Renault Express Van dCi i TCe – najtańszy samochód dostawczy? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-23

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Renault Clio V kontra Volkswagen Polo i Hyundai i20. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 38/2019

Citroën zmienia w Niemczech nazwę Zitron? 12 nagród dla niezwykłej kampanii reklamowej

Nowa Dacia Duster – najlepszy stosunek jakości do ceny

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
47
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz