Fiat Grande Panda 2025
Wiadomości

Nowy Fiat Grande Panda otrzyma manualną skrzynię biegów. Cena pójdzie w dół

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
peugeot 505 rally 01 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 505 Rally – takiej wersji jeszcze nie widziałeś!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Opel Mokka GSE Rally
Wiadomości

Nowy Opel Mokka GSE Rally ma rasowy wygląd i moc 280 KM

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Renault Laguna II i III
Wiadomości

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

autor Maciej Mokwiński
2025-05-22
Renault Vel Satis
Wiadomości

Kupił Renault Vel Satis za 1.500 zł i zrobił kompletny remont. Auto wygląda pięknie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM – czy warto kupić ten samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2018-06-01
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
4.4k
A A
47
dacia duster 2018 111 Wiadomości

Kilka tygodni temu mieliśmy przyjemność gościć w redakcji nową Dacię Duster. Redaktor Gregorczyk bardzo dokładnie opisał plusy i minusy tego ciekawego auta. Dzisiaj, z uwagi na to, że samochód wzbudza Wasze duże zainteresowanie, postanowiliśmy do niej wrócić i odpowiedzieć na pytania, które pojawiły się po naszym pierwszym teście.

Jak Dacia Duster zachowuje się na autostradzie?

dacia duster 2018 101 Wiadomości

Mój typowy testowy odcinek to Warszawa – Bydgoszcz. 300 kilometrów, w czasie których mam zarówno gęsty ruch miejski, gęsty ruch na autostradzie, szczególnie na pierwszym fragmencie A2 blisko stolicy a potem w miarę pusta droga aż do zjazdu przez Toruniem. Można więc przetestować wszystkie aspekty samochodu.

Wniosek pierwszy – Dacią 1.5 dCi da się sprawnie poruszać autostradą. Układ kierowniczy jest bardziej prezycyzjny niż w poprzedniej generacji, wnętrze wyciszone, samochód, mimo, że lekko się kładzie na boki, daje się w pełni kontrolować. Głośność w kabinie do 150 kilometrów na godzinie nie jest zbyt uciążliwa, na co wpływa nie tylko lepsze wyciszenie ale nie najgorzej zestopniowania skrzynia biegów.

W tej beczce miodu jest jednak mała łyżeczka dziegciu, mianowicie elastyczność i moc silnika przy wyższych prędkościach nie jest już taka, jak byśmy sobie życzyli i niekiedy wyprzedzanie kogoś, kto jedzie 130 a my chcemy nieco szybciej trwa dłużej niż powinno. Użyteczny zakres obrotów, taki, w którym moglibyśmy wykorzystać wszystkie zalety jednostki napędowej, mieście się między 1900 a 3000 obrotów, potem warto już zmienić bieg.

Jednak Dacia Duster II generacji nadaje się na autostradę dużo lepiej niż poprzednik. A z silnikiem 1.5 dCi nie musimy nawet martwić się o spalanie. Przy 4 osobach na pokładzie i bardzo dynamicznej jeździe nie udało mi się przekroczyć 8,4 litra na 100 kilometrów, mimo, że była też próba jazdy z prędkością maksymalną. Duster potrafi pojechać prawie 180 kilometrów na godzinę (pomiar GPS) i nawet przy takiej prędkości zachowuje się dość stabilnie.

dacia duster 2018 100 2 Wiadomości

Oczywiście w środku szum powietrza jest wtedy bardzo duży, chociaż – co ciekawe – silnika prawie nie słychać.

Długie przejazdy autostradą to także test dla wnętrza i wygody foteli. Już wiecie, że Duster ma dużo lepsze fotele niż poprzednik. Nawet wysoki kierowca (a nasz testowy miał 190 cm) znajdzie wygodną pozycję za kierownicą a sprężyste podparcie fotela pozwala komfortowo pokonywać kilometry. Dla niektórych problemem może być jedynie zbyt krótkie siedzisko. Bardzo wygodny jest też podłokietnik – po kilku godzinach jazdy nie męczy.

Jak duży jest w środku Duster?

dacia duster 2018 104 Wiadomości

W niektórych testach nowej Dacii możecie przeczytać, że przy wysokich pasażerach z przodu na tylnej kanapie pozostanie mało miejsca. Przetestowaliśmy więc jak się jedzie z tyłu, mając za kierowcę zawodnika drużyny koszykówki. Zanim o miejscu, to jeszcze o samej kanapie. Jest bardzo wygodna i zapewnia odpowiednie podparcie na odcinku lędźwiowym. Sprężysta gąbka doskonale wspiera kręgosłup. Dużo lepiej niż w poprzednim modelu. Wróćmy jednak do miejsca. Cztery wysokie osoby mieszczą się na pokładzie Dustera bardzo wygodnie. Miejsca na nogi z tyłu jest sporo, chociaż zawsze przydałoby się więcej. Przy dość dużym odsunięciu fotela kierowcy i pasażera (osoby po 190 cm) siedziałem na tylnej kanapie i miałem jeszcze kilka centymetrów od kolan do oparcia. Natomiast jazda w pięciu dorosłych – chociaż na szerokość jest bardzo dużo miejsca – to już większe wyzwanie, bo mocowania pasów pośrodku kanapy są dość blisko siebie i jest to po prostu mało wygodne.

Innymi słowy mówiąc, wnętrze nowego Dustera jest stosunkowo przestronne i samochód ten z powodzeniem może pełnić funkcję auta rodzinnego. Narzekać będą głównie ci, którzy… ten samochód znają z opisów w motogazetkach. Z drugiej strony jak ktoś szuka samochodu większego niż Duster, to w klasie SUV trzeba będzie wydać znacznie więcej niż na Dacię. Weźcie jednak pod uwagę, że przestrzeni jest tyle, ile w samochodzie klasy kompaktowej, na co największy wpływ ma rozstaw osi.

Klimatyzacja w upały

Duster ma bardzo wydajną klimatyzację. Gdy testowaliśmy samochód, na zewnątrz temperatura sięgała 33 stopni w cieniu. Mimo to, nagrzany samochód schładzał się w ciągu kilku minut po uruchomieniu silnika. Nawiew do kabiny jest mocny a czujnik temperatury automatycznej klimatyzacji dobrze zaprojektowany. Pewnym minusem układu nawiewu jest jego głośna praca, co wynika z faktu, że kanały powietrzne nie są izolowane akustycznie.

Dacia Duster w teren? Bez problemu

dacia duster 2018 102 Wiadomości

Napęd na cztery koła, krótkie zwisy, spory prześwit to idealne warunki dla jazdy w terenie. Bory Tucholskie były więc dla Dustera  łatwym poligonem testowym i niezależnie od tego jak wyglądała droga, jazda w terenie nie nastręczała żadnych problemów. Czy to duże koleiny, czy piasek czy wreszcie wysoka trawa, Dacia jedzie pewnie niczym czołg. W trudniejszych miejscach bardzo przydaje się krótki pierwszy bieg. Jazda Dusterem w terenie jest wręcz przyjemnością i szczerze mówiąc nie chce się wyjeżdżać z tych dróg.

Wady nowej Dacii Duster?

dacia duster 2018 106 Wiadomości

Duster to bardzo dobry samochód, z najlepszym chyba aktualnie stosunkiem jakości do ceny. Ale skoro była mowa o zaletach to zapewne zadajecie sobie pytanie czy to auto ma jakieś wady? Po pierwsze niska cena łagodzi chyba krytyczne zazwyczaj spojrzenie. Samochód ma drobne niedociągnięcia, które mogą razić wyrafinowanych estetów. Twardy plastik, niedokładności montażu niektórych elementów plastikowych, ciężko zamykający się schowek czy wreszcie nierówno leżąca guma na półce przed pasażerem to rzeczy, które mogą Wam się nie spodobać. Przy silnym słońcu ekran systemu multimedialnego jest mniej czytelny, bo pada na niego dużo światła i aż prosi się o daszek. Mało precyzyjny jest też wskaźnik paliwa, po zatankowaniu przez dłuższy czas będzie pokazywał, że bak jest pełny a później paliwa ubywa na wskaźniku jakby szybciej. Niektóre osoby raportują kłopoty ze sterowaniem komputera pokładowego po silnym nagrzaniu auta. Sprawa jest badana przez producenta. No i na koniec, może drobna ale istotna w dzisiejszych czasach rzecz – gniazdo ładowania w radiu fabrycznym MediaNav ma dość niską wydajność prądową, więc jeśli używacie zaawansowanego smartfona najnowszej generacji to lepiej kupić oddzielną ładowarkę.

Dla niektórych wadą może być sama marka. Bo mówią, że mało prestiżowa, budżetowa i tak dalej. Sądzę, że dzisiaj Dacia to wyraz rozsądku i dbałości o budżet. Jeśli ktoś musi jeździć marką premium, bo potrzebne mu to do budowania swojego wizerunku, bo w jego środowisku tak wypadak, to Dacii raczej nie wybierze.

W internecie można też spotkać zarzuty o małej trwałości antykorozyjnej. No cóż, z tym zarzutem też ciężko się zgodzić. Najwięcej będą mieli tu do powiedzenia inni posiadacze Dacii, których spotkacie na największym forum w sieci – Dacia Klub Polska. To najlepsze źródło wiedzy bezpośrednio od użytkowników.

Jaka więc jest Dacia Duster?

dacia duster 2018 105 Wiadomości

Kawał solidnego auta, którym można sprawnie poruszać się po mieście, nie boi się autostrady a w teren wjedzie z prawdziwą przyjemnością. Odważnie pokona wysokie krawężniki, nie zauważy dziur w jezdni, da kierowcy sporo frajdy z jazdy. Zaskoczy dynamiką na światłach. I mimo, że Dusterów na polskich drogach coraz więcej, nadal wiele osób zagaduje o niego na stacjach benzynowych i na ulicy.

Chcesz wiedzieć więcej o nowej Dacii Duster? Przeczytaj szczegóły test autorstwa redaktora Gregorczyka. Zachęcamy również do zadawania pytań w komentarzach. Postaramy się na wszystkie odpowiedzieć.

Dacia Duster i średnie spalanie

W czasie całego testu Duster spalił 7,1 litra na 100 kilometrów, wliczając w to bardzo dynamiczne przejazdy po mieście i szybką jazdę autostradą, połowę dystansu testowego auto jechało z pełnym obciążeniem.

dacia duster spalanie Wiadomości

Dacia Duster – dane techniczne

  • Długość 4341 mm
  • Szerokość 1804 mm
  • Szerokość z lusterkami 2052 mm
  • Wysokość 1682 mm
  • Rozstaw osi 2676 mm
  • Promień zawracania 10.15 m
  • Prześwit 210 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa – 50 litrów
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia duster 2018 111 Wiadomościdacia duster 2018 100 2 Wiadomościdacia duster 2018 101 Wiadomościdacia duster 2018 100 Wiadomościdacia duster 2018 102 Wiadomościdacia duster 2018 103 Wiadomościdacia duster 2018 104 Wiadomościdacia duster 2018 105 Wiadomościdacia duster 2018 106 WiadomościNowa Dacia Duster z nowym silnikiem Blue dCiDacia Duster Tour - rajd dla posiadaczy Dusteradacia duster 2018 109 Wiadomościdacia duster 2018 110 Wiadomościdacia duster spalanie Wiadomości
3.5 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Żaden chińczyk, tylko nowa Dacia Sandero 2025 króluje w Hiszpanii. Rekordowa sprzedaż

2025-05-23
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij1513Tweet944Udostepnij264
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
47 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3563 udostępnienia
    Udostepnij 1425 Tweet 891
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1847 udostępnienia
    Udostepnij 739 Tweet 462
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1434 udostępnienia
    Udostepnij 574 Tweet 359
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3332 udostępnienia
    Udostepnij 1333 Tweet 833

Testy samochodów

nowy peugeot 508 gt 225 km 17 Wiadomości
Testy

Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-02-13
peugeot 308 1 2 82km francuskie pl 2 300x2001 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 1.2 PureTech 82KM II – najtańsza wersja na rynku. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-03-19
DSC 0416 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 130 KM to świetne auto na polskie drogi. Ale komfort! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-06
Renault Oroch 2023
Renault

Test: Renault Oroch 1.3 TCe 170 KM i ponad 1.300 km po brazylijskich drogach

autor Małgorzata Kozikowska
2023-11-26
renault captur e tech engineered full hybrid 2023 test 6 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur E-Tech engineered full hybrid. Najoszczędniejszy crossover – ile pali na autostradzie i w mieście?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-12

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Nowa Dacia Spring Extreme debiutuje w Brukseli. Moc wzrosła do 65 KM

Używane: Citroën C3 II czy Opel Corsa D? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 29/2022

Stronniczy przegląd prasy: „Auto motor i sport” nr 2/2011

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
47
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz