Michel Vercruyssen, dyrektor zarządzający Opel Belgia, ogłosił, że marka zmniejszy swoją sieć w Belgii z 54 do 34 dealerów i ze 136 do 109 punktów sprzedaży. To część strategii obniżania kosztów działania sieci. Jego decyzje wiąże się z niedawnymi spotkaniami z przedstawicielami PSA.
Reorganizacja belgijskiej sieci ma zdaniem Opla umożliwić pozostałym dealerom osiąganie wyższych zysków. „Dzięki redukcji ilości salonów sprzedaż wzrosła o 63% na punkt sprzedaży” – powiedział dyrektor zarządzający.
Opel jest częścią grupy PSA (Peugeot, Citroën, DS), która przejęła niemiecką markę od General Motors dwa lata temu. „Nasza marka nie osiągała zysku od dziesięciu lat. Dlatego musimy dokonywać znacznych oszczędności, które opłacą nam się w dłuższej perspektywie.” – dodał Vercruyssen.
W pierwszej połowie ubiegłego roku Opel miał około 700 milionów euro zysków, co stanowi wzrost o 40% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej i jest najlepszym wynikiem, jaki marka kiedykolwiek odnotowała.
Czy podobne działania będą podejmowane w Polsce?
Najnowsze komentarze