Pod koniec ubiegłego roku pisaliśmy już o tym samochodzie – z uwagi na problemy, jakie wystąpiły z układem paliwowym, co skutkowało około setką pożarów tych aut na rodzimym rynku. Czy Samand trafi do Polski?
Iran Khodro już w ubiegłym roku sprzedała około 400 samochodów w Bułgarii, Rosji, na Białorusi i Ukrainie. Polska również jest w kręgu zainteresowań irańskiego koncernu produkującego przeszło pół miliona samochodów osobowych rocznie. Jeśli Irańczycy pokonają problemy ekologiczne (Samand spełnia normę Euro III, a w krajach Unii musi spełniać Euro IV), to niewykluczone, że w połowie roku rozpocznie się u nas sprzedaż tych samochodów.
Iran Khodro nie ukrywa, że firma jest zainteresowana wejściem na polski rynek. Choć więc o klasę wyżej pozycjonowany – Samand może odebrać część klientów francusko-rumuńskiego Loganowi. A Thalia może mieć poważne problemy rynkowe.
Trudno wyrokować, jak rozwinie się sytuacja, ale jeżeli irańskie produkty pojawią się na naszym rynku, to początkowo wróżymy im złą prasę. Wierzymy jednak, że się obronią tak, jak to zrobiła Dacia Logan.
KG
Najnowsze komentarze