Renault Mégane R.S. Ultime stanowi ostatnią serię Mégane R.S. i niestety ostatni model pod logo Renault Sport, w oczekiwaniu na inny rodzaj kontynuacji historii z Alpine, marką samochodów sportowych Grupy Renault.
Renault Mégane R.S. Ultime ma ekskluzywny design, który oferuje wszystkie kody wizualne Renault Sport z podwójnym diamentem, w tym specyficzną grafikę inspirowaną projektem nowego logo Renault. Oznaczenia te są rozmieszczone na dachu i masce (z wyłączeniem opcji szyberdachu), tylnym zderzaku, drzwiach i błotnikach. Ich matowa czerń harmonizuje z czterema kolorami nadwozia przewidzianymi w programie:
- Star Black (bez dopłaty), eleganckim i dostojnym,
- Pearl White
- Sirius Yellow, aby przyjąć emblematyczne barwy Renault Sport
- Tonic Orange dla mocnego kontrastu.
Na prawym pasku dyskretnie umieszczono również datę powstania Renault Sport – czyli rok 1976.
Unikalne nadwozie Mégane
Nadwozie Renault Mégane R.S. Ultime charakteryzuje się szerszymi o 60 mm błotnikami przednimi i szerszymi o 45 mm błotnikami tylnymi, bocznymi wlotami powietrza, reflektorami R.S. Vision, centralnym wydechem, anteną typu shark (w kształcie płetwy rekina), spojlerem i tylnym dyfuzorem. W tej limitowanej serii wiele detali jest teraz przyciemnianych lub czarnych, takich jak logo, klamki drzwi, ramki okien, felgi, nakładki na błotniki, tylny dyfuzor i łopatka F1 na przednim zderzaku, która otrzymuje błyszczącą czarną obróbkę z monogramem Ultimate.
Grafika została dobrana z efektem gradientu, który daje zwiększone wrażenie dynamiki.
Atmosfera Track Days
W przedziale pasażerskim standardowo zamontowane są kubełkowe fotele Recaro z tapicerką Alcantara w kolorze tytanowej czerni, w tym z wyhaftowanym monogramem R.S. Karta identyfikacyjna dostępu i uruchomienia Mégane R.S. Ultime wyróżnia się diamentowym wzorem.
Zamontowano jedyne w swoim rodzaju progi, a w pobliżu sterowania skrzynią biegów, na dole konsoli, umieszczono indywidualnie numerowaną metalową tabliczkę, oznaczającą ekskluzywność każdego modelu. Jest on podpisany przez Laurenta Hurgona, kierowcę testowego i tunera Mégane R.S. podczas całej jego ewolucji. Jest również autorem jej rekordów na Nürburgringu, Suzuce i Spa-Francorchamps.
„Mégane R.S. reprezentuje 15 lat mojej pracy w Renault Sport. Od czasu Mégane II fazy 2 stale poprawiamy jego dynamikę, aby pozostać liderem wśród samochodów sportowych. Rekordy na Nürburgring Nordschleife to niezapomniane wyzwania, pełne pasji, adrenaliny i emocji. A teraz, Mégane R.S. Ultime… Jestem szczególnie dumny, że wersja symbolizująca zakończenie tej wspaniałej epopei może nosić mój podpis” – powiedział Laurent HURGON, kierowca i tuner Renault.
Wyposażenie iście królewskie… na sportowo
Wyposażenie Mégane R.S. Ultime obejmuje w standardzie szereg elementów charakterystycznych dla Mégane R.S. i Mégane R.S. Trophy: 9,3-calową nawigację z systemem Hi-Fi firmy Bose, 10-calową cyfrową tablicę przyrządów, telemetrię pokładową R.S. Monitor, adaptacyjny tempomat i wspomaganie manewrowania 360°. Lista opcji ogranicza się do wyświetlacza head-up, szyberdachu (tylko z lewej strony) oraz specjalnie zaprojektowanej osłony, która zachwyci fanów wybierających ten prawdziwy kolekcjonerski egzemplarz.
300 KM mocy, 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego
Ta limitowana seria oparta na Mégane R.S. Trophy wykorzystuje 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 300 KM, 420 Nm, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów EDC (w Europie) i mechaniczny mechanizm różnicowy Torsen, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.
Wyposażono go w półslicki Bridgestone Potenza S007 opracowane dla Mégane R.S. Trophy-R, zestawione tutaj z 19-calowymi felgami Fuji Light i dwumateriałowymi hamulcami Brembo z czerwonymi zaciskami. Przednia oś z niezależnymi czopami, obniżone podwozie Cup, hydrauliczne ograniczniki kompresji i układ kierowniczy na 4 koła 4CONTROL nadają mu ultra sportowe zachowanie, nawet na torze.
Liczba egzemplarzy jest mocno ograniczona. Renault Mégane R.S. można skonfigurować tutaj.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze