Renault Triber został przyłapany pod osłoną kamuflażu na ulicach Francji. Dlaczego marka testuje model przeznaczony na rynek indyjski w Europie?
Widok Renault Triber we Francji może rodzić pytanie o przyszłość modelu w Europie, ale raczej nie ma możliwości, by dołączył do portfolio marki na Starym Kontynencie a na pewno nie w aktualnej formie. Surowe normy dotyczące bezpieczeństwa oraz emisji spalin, odbiegające od wytycznych w Indiach nie pozwoliłyby na rynkowy debiut. Preferencje klientów też raczej odchodzą od segmentu minivanów. Triber z kierownicą po prawej stronie pojawił się we Francji w celach badawczo rozwojowych firmy.
7-miejscowy minivan o długości nie przekraczającej 4 m zadebiutował w Indiach w czerwcu 2019 roku. Napęd pojazdu pochodzi od 1-litrowego, trzycylindrowego silnika benzynowego, który generuje 71 KM oraz 96 Nm momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, niedawno do oferty dołączyła również wersja ze zautomatyzowaną przekładnią.
Renault Triber powstał na platformie CMF-A+ będącej rozszerzeniem płyty podłogowej CMF-A, na której produkowany jest model Kwid. Grupa Renault wykorzysta platformę CMF-A w elektrycznej Dacii. Koncepcyjna wersja samochodu o nazwie Spring zadebiutowała w marcu tego roku i ma szansę stać się najtańszym pojazdem z napędem elektrycznym w Europie. W sprzedaży pojawi się w pierwszej połowie 2021 roku.
Źródło: Auto Plus
Najnowsze komentarze