Renault wprowadza właśnie na rynek wersję VAN swojego małego elektrycznego samochodu miejskiego. W ten sposób powstał praktyczny miejski dostawczak o dużym zasięgu.
Nowy Renault Zoe Van oferuje płaską przestrzeń ładunkową o pojemności jednego metra sześciennego. Za przednimi siedzeniami znajduje się siatka, oddzielająca ładunek od kierowcy i pasażera. Tylne szyby mocno przyciemniono, dzięki czemu nie widać, co jest przewożone. Przestrzeń ładunkową pokryto grubą ochronną wykładziną gumową z czterema punktami kotwiczenia ładunku.
Nowy Renault Zoe VAN wyposażony jest w silnik o mocy 107 KM i duże akumulatory o pojemności 50 kWh, co zapewnia zasięg do 394 km w cyklu WLPT. Samochód przyspiesza do 50 km/h w 3,9 s, natomiast do setki potrzebuje 11,4 s.
Ładowanie z mocą 50 kW pozwala na naładowanie akumulatorów do 80% w nieco ponad godzinę. Standardowo z samochodem dostarczany jest system 22 kW, który ładuje auto „do pełna” w 3h.
Wersja Business w standardzie oferuje następujące wyposażenie:
- zegary LCD,
- 7″ ekran multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto,
- klimatyzacja manualna,
- elektryczne szyby przednie,
- bezkluczykowy dostęp,
- elektrycznie regulowane, podgrzewane lusterka boczne,
- automatyczne reflektory i wycieraczki,
- reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery C,
- 15-calowe stalowe koła z oponami Michelin EV Energy,
- gniazdo USB,
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera,
- punkty Isofix na siedzeniu pasażera z przodu,
- przednie światła przeciwmgielne
- tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Z.E. Voice (ostrzeżenie o pieszych przy małej prędkości)
Wersja Business+ to dodatkowo:
- nawigacja satelitarna,
- bezprzewodowe ładowanie smartfonów,
- tylne czujniki parkowania,
- kamera cofania,
- tapicerka siedzeń w 100% pochodząca z recyklingu,
- asystent utrzymania pasa ruchu (LKA),
- ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW),
- automatyczne światła mijania,
- rozpoznawanie znaków drogowych,
- automatyczna klimatyzacja,
- lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie, elektrycznie składane, lakierowane w kolorze nadwozia,
- 16-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin EV Energy.
Samochód trafił na razie na rynek brytyjski.
Jak dowiedzieliśmy się z Renault Polska, firma bada zainteresowanie rynku i jeśli potencjał okaże się odpowiedni, wprowadzi samochód do swojej oferty.
źródło: Autocar, własne
Najnowsze komentarze