Peugeot zaprezentował seryjną wersję 508 Sport Engineered podczas inauguracji wyścigu Le Mans. Co wiemy o nowym modelu?
Peugeot 508 Sport Engineered zapoczątkuje serię sportowych samochodów z napędem hybrydowym, do której w późniejszym czasie dołączy model 308 PSE oraz 3008 PSE. Model jest produkcyjną wersją konceptu, który zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w roku 2019. Wygląd nie uległ większym zmianom, ale napęd już tak. Inżynierowie marki zamienili 400 KM na 360 KM. Moc pojazdu pochodzi od silnika 1.6 Pure Tech (200 KM) oraz dwóch jednostek elektrycznych, które napędzają przednie i tylne koła. Każda z nich generuje 110 KM. Na razie nie znamy szczegółów dotyczących osiągów modelu, ale prototyp według producenta potrafił rozpędzić się do pierwszej setki w czasie 4,3 sekundy i osiągał maksymalną prędkość 250 km/h.
Ile wynosi emisja CO2? Tu wyłania się prawdziwy cel wprowadzenia do oferty hybrydowego modelu o podwyższonych osiągach. Peugeot 508 PSE na każdy kilometr zostawi w atmosferze tylko 49 g CO2, dzięki czemu spełnia najnowsze normy emisji bez rezygnacji z mocy i przyspieszenia. Pojazd jest zwolniony z kar i podatku ekologicznego we Francji.
508 PSE jest modelem, w którym debiutuje nowe logo Peugeot Sport w postaci trzech jaskrawych pazurów lwa na ciemnym tle. Producent chce w ten sposób podkreślić nową erę sportowych pojazdów z napędem hybrydowym. Barwy zastąpią dotychczasowe połączenie czerwonego i niebieskiego. Znak PSE zastąpi z kolei dotychczasowe oznaczenie GTi najmocniejszych pojazdów w ofercie marki.
Model można pojawił się podczas inauguracji wyścigu Le Mans, gdzie marka pokazała nowe hiperauto, ale oficjalna prezentacja odbędzie się 24 września tego roku z okazji 210-lecia Peugeota.
Najnowsze komentarze