Nowy Fiat 600e otrzyma napęd spalinowy, wzbogacony o technologie elektryczne. Dzięki temu trafi do szerszego grona odbiorców.
Po oficjalnej prezentacji Nowego Fiata 600e w Lingotto 4 lipca, FIAT ogłasza wersję hybrydową, która będzie dostępna od 2024 roku: Nowy Fiat 600 Hybrid. FIAT po raz kolejny demonstruje swoje znaczenie: Nowa 600 będzie dostępna tylko w wersji elektrycznej lub zelektryfikowanej, a wersja hybrydowa dla tych krajów, w których konwersja na energię elektryczną odbywa się wolniej.
„Nasza strategiczna wizja pozostaje w pełni elektryczna, a 500e będący najlepiej sprzedającym się samochodem miejskim BEV w Europie podsyca naszą determinację, aby dążyć i sprawić, by elektryczność była naprawdę dostępna dla wszystkich. Powinniśmy jednak również pozostać istotni w tych krajach, takich jak Włochy, nasz rynek krajowy, gdzie pełna elektryczność jeszcze się nie przyjęła. Dlatego dla tych wybranych krajów, wraz z nowym 600 w pełni elektrycznym, zaoferujemy wysokiej klasy hybrydę, która, miejmy nadzieję, otworzy drzwi do bardziej zelektryfikowanego świata” – powiedział Olivier Francois, dyrektor generalny FIAT i globalny szef marketingu Stellantis.
Nowy Fiat 600 Hybrid – technologia spalinowa z prądem
Hybryda to inteligentne i przyjazne dla użytkownika rozwiązanie, które cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Klienci będą mogli czerpać przyjemność z jazdy Nową 600 w pakiecie hybrydowym „P2” o mocy 100 KM. Silnik MHEV zamontowany w Nowym Fiacie 600 Hybrid jest najlepszym wyrazem technologii i zapewnia komfort oraz osiągi.
Dzięki tej zaawansowanej technologii, Nowy 600 Hybrid oferuje doświadczenie, pozwalając klientowi cieszyć się wyjątkowo płynną i elektryczną jazdą nie tylko podczas jazdy w mieście poniżej 30 km/h, ale także na drogach miejskich i pozamiejskich, gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach lub na pochyłości, a także w tej samej sytuacji na autostradzie.
Płynna jazda hybrydowa
Pojazd zapewnia płynną jazdę i podróż dzięki rozrusznikowi paskowemu, który zapewnia ciche i wydajne przejście między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym. Tajemnica osiągów tkwi w synergii między 3-cylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 1,2 litra, który może dostarczyć do 100 KM, 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i nową 6-biegową elektryczną przekładnią dwusprzęgłową, która obejmuje silnik elektryczny o mocy 21 kW, falownik i jednostkę centralną przekładni, zapewniając najlepszą optymalizację pod względem odzysku mocy i napędu.
Więcej mocy
Dodatkowa moc elektryczna poprawia elastyczność przy niskich obrotach i podczas startu, zapewniając kierowcy cichy start i szybką reakcję, z przejrzystymi i szybkimi przejściami. Co więcej, technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii, gdy pojazd zwalnia. W normalnych warunkach jazdy silnik został zaprojektowany tak, aby zoptymalizować zużycie paliwa i zaoszczędzić do 15% emisji CO2 w porównaniu z silnikiem spalinowym z automatyczną skrzynią biegów, również dzięki cyklowi Millera, i tylko 110* do 114g* szacowanego CO2, co czyni go konkurencyjnym w stosunku do innych marek.
Osiągi
Nowy Fiat 600 Hybrid oferuje przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 11 sekund i praktycznie natychmiastowe dostarczanie momentu obrotowego z silnika elektrycznego. Wydajność silnika spalinowego jest zatem szybko wspomagana podczas ponownego uruchamiania, a osiągi są zoptymalizowane, łagodząc efekt „turbolag” i zapewniając szybką reakcję na nacisk na pedał przyspieszenia. Podobnie, w przypadku rozruchu w trybie czysto elektrycznym, silnik spalinowy jest uruchamiany, aby wspomóc zapotrzebowanie na moc.
Jazda z napędem 100% elektrycznym
Zasilanie hybrydowe ma wiele zalet, nie tylko podczas uruchamiania w trybie 100% elektrycznym (e-launch): płynne, ciche i bez marnowania benzyny. Podobnie, silnik elektryczny poprawia wydajność i dynamikę pojazdu, umożliwiając w niektórych sytuacjach jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym. Tryb ten jest aktywowany podczas jazdy po mieście z prędkością poniżej 30 km/h, z 1 km pełnego zasięgu elektrycznego na drogach miejskich i wiejskich przy płynnej jeździe, gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach lub na pochyłości oraz w tej samej sytuacji na autostradzie. W ten sposób można odpowiednio zarządzać zapotrzebowaniem na moc i poziomem naładowania akumulatora.
Niższe zużycie paliwa
Zasilanie wyłącznie elektryczne może być również wykorzystywane do wykonywania serii krótkich dojazdów do przodu bez naciskania na pedał przyspieszenia – na przykład w korku. Samochód można również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym, na pierwszym biegu lub na biegu wstecznym (e-parking). Dodatkowo, hybrydowy układ zasilania został zaprojektowany tak, aby odzyskiwać energię podczas zwalniania.
Zalety tej technologii są natychmiastowe: niższe zużycie paliwa i emisja spalin oraz większy szacunek dla środowiska. Mniejsze zanieczyszczenie hałasem oraz większy komfort i radość z jazdy dzięki płynności elektrycznej przekładni dwusprzęgłowej i szybkości reakcji układu zasilania.
Przestrzeń i styl Fiata 600
Piękny Nowy Fiat 600 Hybrid zapewnia duże rozmiary przy długości 4,17 metra, posiada 5 drzwi, wygodnie mieści 5 osób i 15 litrów przestrzeni wewnątrz, z najlepszym w swojej klasie schowkiem przednim i bagażnikiem o pojemności 385 litrów.
Wersja podstawowa Nowego Fiata 600 Hybrid, idealnie dopasowana do potrzeb młodych klientów poszukujących ekonomicznego rozwiązania w zakresie mobilności, wyposażona jest w fotele z tkaniny pochodzącej z recyklingu z białymi akcentami i matową czarną deską rozdzielczą z bioplastiku.
Nowy Fiat 600 Hybrid La Prima oferuje 100% stylu, technologii i komfortu, aby zapewnić wciągające doświadczenie włoskiego Dolce Vita. Wyposażony w najnowocześniejsze funkcje bezpieczeństwa i wspomagania, zapewnia wszystkie związane z tym korzyści dla mobilności miejskiej i pozamiejskiej dzięki wspomaganiu jazdy na poziomie 2.
Wewnątrz obie wersje charakteryzują się dedykowanym interfejsem HMI ze specjalnym kolorem dla przepływu energii Powermeter, łopatkami zmiany biegów umożliwiającymi zmianę biegów w trybie ręcznym.
Usługi on-line
Nowy Fiat 600 Hybrid oferuje swoim klientom dwa pakiety usług połączonych: Connect One i Connect PLUS. Skoncentrowany przede wszystkim na potrzebach bezpieczeństwa, Connect ONE – dołączony już przy zakupie pojazdu – oferuje zarówno usługi pomocy i połączeń alarmowych, jak i cenne informacje dostarczające comiesięcznych danych o stanie pojazdu.
Pakiet Connect PLUS ma na celu zwiększenie komfortu jazdy zarówno na pokładzie, jak i poza nim. Obejmuje on usługi nawigacyjne, funkcje zdalnego zarządzania pojazdem za pośrednictwem aplikacji FIAT, monitorowanie stylu jazdy i wiele innych.
Nowy Fiat 600 Hybrid oferuje również coś, co jest istotne dla naszych czasów: Trip Report. Dzięki tej funkcji możliwe jest analizowanie nawyków jazdy i poprawa wpływu na zużycie paliwa, poprzez ocenę ich śladu środowiskowego i wpływu stylu jazdy na zdrowie pojazdu.
Ile będzie kosztował Fiat 600 Hybrid?
Nowy 600 Hybrid będzie dostępny na rynku włoskim w cenie 19 950 euro ze złomowaniem i finansowaniem, cena katalogowa 24 950 euro.
Najnowsze komentarze