Ani jednego francuskiego samochodu nie zaprezentowano na okładce kwietniowego wydania AUTO MOTO. Nawet prezentując Klasę GTi na nowo pominięto Renault Megane R.S. To trochę słabe, ale cóż – taki mamy klimat. Na szczęście jest Francuskie.pl, gdzie materiałów o interesujących Was samochodach znajdziecie mnóstwo.
AUTO MOTO nr 04 (299) z IV.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Łada, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, 308, RCZ, Clio, Megane, Bigster, Duster, Logan, Sandero, Spring, Niva
Pierwszym artykułem w kwietniowym AUTO MOTO jest materiał poświęcony 10 nowym SUV-om, jakich możemy się wkrótce spodziewać na rynku. Na stronach 4-8 przeczytać można m.in. o Dacii Bigster, która ma się pojawić w 2025 roku. Będzie większy od Dustera, w gamie pojawi się napęd hybrydowy, a auto będzie bazować na tej samej platformie, na której powstają najnowsze Logan i Sandero. Za trzy lata ma zadebiutować także nowa Łada Niva. Wspominam o tym dlatego, że kontrolny pakiet udziałów w rosyjskiej Ładzie ma Grupa Renault. W materiale pojawiły się też Nissan Qashqai i Mitsubishi Outlander – już dostępne na rynku. Nissan i Mitsubishi tworzą Alians z francuskim Renault.
W tekście poświęconym zwycięstwu Yarisa w Car of the Year 2021 (strona 10.) wspomniano Renault Clio, który to model też już dwukrotnie sięgnął po to prestiżowe trofeum, a także Citroëna C4, tegorocznego finalistę konkursu.
W dziale Premiery miesiąca (strony 12-13) AUTO MOTO wspomina Citroëna C3 Aircross po liftingu. Ten samochód można już zamawiać w Polsce, a tu znajdziecie jego ceny i wyposażenie.
Zdjęcie zamaskowanej Dacii Logan MCV opublikowano na stronie 14. Auto ma trafić na rynek w przyszłym roku i trochę urośnie na długość względem dotychczasowej wersji. Wśród innych nowości Dacii wspomniano modele Duster (w przyszłym roku powinien się pojawić lifting obecnej generacji), Bigster oraz elektrycznego Springa.
Na stronach 66-73 AUTO MOTO proponuje usportowione wersje samochodów z rynku wtórnego kosztujące ok. 30.000 zł. Wśród wielu propozycji pojawiło się też 200-konne Renault Clio III R.S. oraz Peugeot RCZ.
Test letnich opon w rozmiarze 225/40R18 zamieszczono na stronach 74-81. Taki rozmiar pasuje m.in. do Citroëna C4, Peugeota 308 i Renault Megane. W porównaniu uwzględniono oponę Michelin Pilot Sport 4, która zajęła czwarte miejsce.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w czwartym tegorocznym numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze