Citroën ë-Dispatch okrzyknięty „Średnim Elektrycznym Vanem Roku”, Citroën Dispatch wygrywa w klasyfikacji generalnej „Średni Van Roku”.
Citroën jest obecnie jednym z niewielu producentów, którzy są w stanie zaoferować elektryczne warianty każdego modelu z gamy lekkich pojazdów użytkowych (LCV) – dostępne są kompaktowe ë-Berlingo Van, średniej wielkości ë-Dispatch i duże ë-Relay zamówić teraz. Dla osób niezorientowanych w realiach rynku brytyjskiego wyjaśnijmy, że ë-Dispatch, to w naszych warunkach ë-Jumpy, a ë-Relay, to ë-Jumper.
Dodatkowo na niektórych rynkach dostępny jest też Ami Cargo Electric – praktyczne rozwiązanie mobilne dla kierowców dostawczych i przedsiębiorców na obszarach miejskich, o ładowności do 140 kg i ładowności 400 litrów. Bazuje na miejskim elektrycznym Ami i jest idealnym autkiem do miejskich dostaw różnego typu.
Citroën ë-Dispatch Electric nadal robi wrażenie na brytyjskich ekspertach z branży, dodając do swojej długiej listy ostatnich wyróżnień nagrodę od Company Car and Van „Medium Electric Van of the Year”. Citroën ë-Dispatch Electric był pierwszym lekkim pojazdem użytkowym nowej generacji, wprowadzonym na rynek pod koniec 2020 roku. Citroën jest obecnie na dobrej drodze do zaoferowania wariantu zelektryfikowanego w całej gamie pojazdów do 2025 roku – i jest to jedna z niewielu marek w Wielkiej Brytanii, która już teraz jest w stanie zaoferować nabywcom flotowym i biznesowym elektryczne wersje swoich aut w całej gamie lekkich pojazdów użytkowych.
Dostępny z akumulatorem o pojemności 50 kWh lub 75 kWh, ë-Dispatch Electric oferuje do 205 mil (330 km) zasięgu (wg WLTP) i zapewnia ładowność do 1.004 kg. Jury Company Car and Van Awards było pod wrażeniem tego modelu jako opcji dla użytkowników samochodów dostawczych, którzy chcą przejść na całkowicie elektryczny napęd, bez konieczności kompromisu w zakresie ładowności i kubatury.
Andrew Walker, redaktor Company Car and Van, powiedział: „Przy takiej samej wielkości ładunku jak Dispatch, ë-Dispatch błyszczy jako nasz „Średni Elektryczny Van Roku” 2022. Czas spędzony w Citroenie ë-Dispatch udowodnił nam, że dla wielu firm sprawdziłby się elektryczny van, a „ë-Dispatch” z najwyższej klasy wnętrzem, doskonałą ładownością i prowadzeniem podobnym do samochodu osobowego byłby na szczycie tej listy”.
Popularny van Citroën Dispatch z silnikiem Diesla został również wyróżniony w konkursie Company Car and Van Awards 2022, po raz kolejny zdobywając tytuł „Średniego Vana Roku”. To już drugi z rzędu tytuł dla tego modelu w konkursie Company Car and Van Awards. Samochód ten nadal wyróżnia się konkurencyjną ceną, praktycznością w codziennym użytkowaniu i imponującym komfortem jazdy. Dostępny w wersji „X Pro”, „Enterprise Pro” i „Driver Pro” oraz w różnych długościach (XS, M i XL), Citroën Dispatch odpowiada na szeroki zakres potrzeb biznesowych, z maksymalną przestrzenią ładunkową 6,6 m³ i ładownością do 1.446 kg.
Andrew Walker skomentował: „Niedawne ulepszenia silnika oraz niższa cena niż 12 miesięcy temu oznaczają, że Dispatch jeszcze łatwiej został naszym „Średnim Vanem Roku” 2022. Dodajmy do tego doskonałą ładowność, wysokiej jakości kabinę i styl jazdy niczym w aucie osobowym, i naprawdę trudno mu cokolwiek zarzucić. Uważamy również, że jest to najlepiej wyglądająca wersja tego vana spośród wszystkich bliźniaczych modeli Stellantis”.
Eurig Druce, dyrektor zarządzający Citroën UK, powiedział: „Co za wspaniały sposób na rozpoczęcie 2022 roku! Wspaniale jest otrzymać kolejne dwa wyróżnienia od Company Car & Van, które powiększają bogactwo nagród już otrzymanych za nasze w 100% elektryczne i nie tylko produkty. Jako marka, Citroën naprawdę posiada wszystkie podstawowe rozwiązania na rynku samochodów dostawczych i, jak udowodnił Company Car & Van – niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na wersję w 100% elektryczną, czy z silnikiem Diesla – dokonujesz doskonałego wyboru, wybierając samochód użytkowy Citroën”.
Przy okazji zwracamy Waszą uwagę, że analogiczne wyróżnienie dostały też wersje oferowane w Wielkiej Brytanii pod marką Vauxhall.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën UK
Najnowsze komentarze