W Gliwicach miało miejsce próbne uruchomienie fabryki Stellantis. Jako jeden z pierwszych samochodów z taśmy montażowej zjechał Peugeot.
Budynki fabryczne i instalacje technologiczne nowej fabryki dużych samochodów dostawczych Stellantis Gliwice są już gotowe. Jesteśmy w fazie rozruchu technicznego, który potrwa jeszcze kilka najbliższych tygodni. To okres ostatecznej kalibracji maszyn i urządzeń oraz procesów. To również czas na osiągnięcie pełnej wydajności linii produkcyjnej, zgodnie z wcześniej założonym na ten rok planem. W naszym portfolio są duże samochody dostawcze (LCV) dla marek Stellantis: Opel, Vauxhall, Peugeot i Citroen – mówi Agnieszka Brania ze Stetllantis Polska.
Nowa fabryka rozciąga się na powierzchni około 75 tys.m2 pod dachem. Wszystkie hale produkcyjne, z wyjątkiem Tłoczni, zostały wybudowane od podstaw i wyposażone w nowe urządzenia, maszyny, technologie i systemy produkcyjne, logistyczne i informatyczne. Proces produkcyjny obejmuje Tłocznię, wydział Karoserii, Lakiernię, wydział Montażu Głównego, dział Jakości i dział Logistyki.
Tłocznia jest jedynym wydziałem wygaszonej fabryki samochodów osobowych włączonym do infrastruktury nowej fabryki, na co pozwoliła technologia produkcji. Pozostałe wydziały, z uwagi na m.in. duże gabaryty pojazdów dostawczych, są całkowicie nowymi obiektami przemysłowymi. Wyposażone w najnowocześniejsze technologie i urządzenia tworzą wspólnie wzorcową fabrykę Stellantis – dla przykładu wydział Karoserii jest jednym z największych skupisk robotów przemysłowych w Europie. Roczne możliwości produkcyjne naszej fabryki wynoszą do 100 tysięcy pojazdów – dodaje Agnieszka Brania.
Najnowsze komentarze