Zamiast czternastu sekund do setki poniżej dziesięciu. Elektroniczny tuning silników diesla daje bardzo dobre rezultaty, co widać na przykładzie tej Dacii Logan 1.5 dCi.
Dacia Logan II z silnikiem 1.5 dCi osiąga moc 75 KM. Maksymalny moment obrotowy dla tego silnika to 200 Nm przy 1750 obrotów. I właśnie tego typu silniki są podatne na tuning elektroniczny, na który zdecydował się jeden z właścicieli Logana.
Po dostrojeniu parametrów silnik – przynajmniej według właściciela – osiągnął 120 KM. Przyspieszenie, które pierwotnie (wg. danych fabrycznych) wynosiło 14.2 sekundy do setki, teraz znacznie się polepszyło. Logan po modyfikacji osiąga sto kilometrów na godzinę w nieco poniżej 10 sekund.
Polecamy firmę Vitesse – zajmującą się tuningiem elektronicznym samochodów. Dogodnie położona w centrum kraju w pobliżu skrzyżowania autostrady A1 i drogi S8 firma Vitesse zaprasza Czytelników Francuskie.pl do skorzystania z usług tuningu elektronicznego, przygotowywanego indywidualnie dla danego modelu samochodu. Wycena e-mailem, wystarczy napisać na adres [email protected] aby otrzymać propozycję zwiększenia mocy w swoim aucie. Oferta dotyczy wszystkich marek.
Tuning elektroniczny polega na modyfikacji oprogramowania sterownika silnika w taki sposób, aby uzyskać maksymalny moment obrotowy i większą moc. Część firm korzysta z gotowych programów, część przygotowuje kilka wersji programu, testując go na hamowni. Celem jest uzyskanie stabilnego, równomiernego wzrostu mocy i momentu obrotowego w jak największym zakresie obrotów.
Takiemu działaniu najlepiej poddają się silniki z tubodoładowaniem i można uzyskać niekiedy zadziwiająco dobrą poprawę parametrów. Odczucia są takie, jakby autu ubyło kilogramów, reakcja na gaz lepsza a osiągi samochodu znacznie się poprawiają.
Najnowsze komentarze