Awarie zbiorników AdBlue, mającymi zintegrowaną pompę płynu, to powszechny problem i wada fabryczna – uważa José Ramón, autor petycji do marek Citroën i Peugeot. Pod jego apelem o bezpłatną wymianę wadliwych zbiorników podpisało się już blisko dziesięć tysięcy osób.
Chodzi o kwestię krystalizowania się płynu AdBlue, co powoduje zapychanie się wylotu i uszkodzenie zintegrowanej pompy. Citroën i Peugeot wprowadzili procedurę naprawczą, polegającą na chemicznym rozpuszczaniu kryształków, ale może ona nie być do końca skuteczna.
Petycję zamieszczono w języku hiszpańskim w serwisie Change.org.
„Apelujemy o to, aby Citroën i Peugeot nie pobierały pieniędzy za wymianę zbiornika płynu AdBlue po awarii, będącej efektem wady fabrycznej zaakceptowanej przez producenta.
Coraz więcej osób jest poszkodowanych w wyniku wady zbiornika AdBlue. Wada ta została uznana przez producenta zbiorników i firma ta pokrywa wszystkie koszty, ale Peugeot nadal obciąża właścicieli pojazdów 100% robocizny.
Ponieważ jest to wada fabryczna a nie usterka spowodowana użytkowaniem pojazdu, a także biorąc pod uwagę, że producent zbiornika zaakceptował tę usterkę, najnormalniej w świecie Peugeot powinien wymienia zbiornik bez żadnych kosztów dla właściciela” – czytamy w petycji.
Do tej pory podpisało się pod nią blisko dziesięć tysięcy osób. Petycję można podpisać w serwisie Change.org.
Aby zapobiec problemom z AdBlue warto też korzystać z dodatków, które oferuje m.in. firma Tunap (986, 988). Są to płyny, które czyszczą i konserwują cały układ.
Najnowsze komentarze