RENAULT OGŁASZA WIELKI POWRÓT KANGOO
Kangoo stało się prawdziwą ikoną motoryzacji od dnia swojego debiutu rynkowego w 1997 roku. Zdobyło powszechne uznanie Francuzów dzięki przestronnemu, pojemnemu i modularnemu wnętrzu. Nowe Kangoo to więcej niż Kangoo! Zostały w nim udoskonalone wszystkie funkcje, dzięki którym odniosło tak duży sukces. Teraz powraca w nowej odsłonie. Zachowano wszystkie pomysłowe rozwiązania z poprzedniej generacji, takie jak płaska podłoga i innowacyjne relingi dachowe, które wyróżniają je na tle konkurencji i wzbogacono o szereg najnowszych systemów bezpieczeństwa, montowanych w standardzie.
Nowe Renault Kangoo – elegancki i przestronny kombivan
Dzięki pięciu pełnowymiarowym (w przyszłości również siedmiu) miejscom Nowe Kangoo jest idealną odpowiedzią na potrzeby rodzin i fanów podróży, poszukujących aut o modularnych wnętrzach, w których nigdy nie zabraknie miejsca. Całkowicie zmieniona stylistyka nadwozia, większy komfort i bogatsze wyposażenie przekładają się na jakość postrzeganą godną auta osobowego wyższej klasy. Samochód zyskał także szereg nowych systemów wspomagania prowadzenia.
Nowe Renault Kangoo, produkowane w zakładach Renault w Maubeuge (Francja), jest już dostępne w Europie i na rynkach pozaeuropejskich. W Polsce można już składać zamówienia, a pierwszych aut można spodziewać się w listopadzie br.
Renault zapowiada powrót Kangoo z atrakcyjną stylistyką i muskularnymi liniami nadwozia, aby przyciągnąć nowych klientów, zwłaszcza amatorów kombivanów, i w ten sposób znaleźć się ponownie w pierwszej trójce na rynku europejskim. Nowe Kangoo celuje w wyższy segment rynku i pozbywa się cech samochodu dostawczego, aby dorównać standardom właściwym dla samochodów osobowych. Rodziny, które będą nim podróżować, dzięki atrakcyjnej stylistyce będą mogły być dumne ze swojego Nowego Kangoo! – Jean-Louis Wiedemann, dyrektor sprzedaży furgonetek i kombivanów, Grupa Renault.
Nowe Kangoo – 5 atutów, które warto zapamiętać!
– Najlepsza w segmencie przestronność w drugim rzędzie dzięki trzem pełnowymiarowym siedzeniom
– Łatwo dostępne schowki o łącznej pojemności ponad 49 litrów, w tym szuflada Easy Life
– Obszerny bagażnik o pojemności 775 litrów z możliwością powiększenia do 3.500 litrów dzięki całkowicie płaskiej podłodze, plasujący samochód w pierwszej trójce w segmencie.
– Innowacyjne relingi dachowe, pełniące także funkcje belek dachowych, niewymagające użycia narzędzi, dzięki którym nigdy nie zabraknie miejsca i które pozwolą przewieźć wszystkie niezbędne bagaże
– Czternaście nowych systemów wspomagania prowadzenia, które zwiększają bezpieczeństwo.
Czy wiesz, że…?
Renault Kangoo jest również bardzo doceniane przez klientów biznesowych ze względu na swoją modularność i pięć pełnowymiarowych miejsc. Właściciele sklepów, samorządy lokalne, urzędy i stowarzyszenia cenią sobie Kangoo ze względu na niskie koszty użytkowania, łatwość obsługi i możliwość wyboru między przeszklonymi tylnymi drzwiami lub przeszkloną tylną klapą.
DESIGN NADWOZIA: SOLIDNY I MUSKULARNY
Nowe Kangoo prezentuje całkowicie nowy styl: poziomo umieszczona pokrywa silnika z przetłoczeniami, prawie pionowy przód i silnie zarysowane tylne nadkola. Jest to samochód zdecydowanie wyższej klasy, wyróżniający się eleganckim wykończeniem i wyposażony w przednie i tylne światła Full LED.
Charakterystyczny styl Renault
Przód auta jest typowy dla samochodów marki Renault z charakterystycznym układem świateł w kształcie litery C (C-Shape) oraz wyprofilowaną osłoną chłodnicy z chromowanymi listwami i wstawkami w czarnym, błyszczącym kolorze, która sięga reflektorów. Układ w kształcie litery C powtarza się również w tylnych światłach. Poszerzone nadkola nadają sylwetce auta stabilny i solidny wygląd.
Elegancja godna samochodu osobowego
Radykalnie zmienia się także stylistyka boków nadwozia z silnie zaznaczonymi nadkolami, która wyróżnia ten model wśród kombivanów. Zmiany pozwoliły przełamać charakterystyczne dla segmentu furgonetek prostopadłościenne kształty nadwozia, zbliżając je do świata samochodów osobowych. Elegancję nowego Kangoo podkreśla pełne boczne przeszklenie, uzupełnione czarnymi błyszczącymi wstawkami, które wprowadza harmonię w design auta i stwarza wrażenie ciągłości powierzchni przeszklonej. Nowe Kangoo zostało dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, o czym świadczą liczne elementy chromowane lub w kolorze nadwozia (zderzaki, klamki drzwi, osłony prowadnic przesuwnych drzwi), obudowy bocznych lusterek w czarnym, błyszczącym kolorze, dodające elegancji, czy aluminiowe, 17-calowe, dwukolorowe obręcze kół Vereste.
Charakterystyczny układ świateł Full LED dostępny w standardzie
Nowe Kangoo jest dostępne już od pierwszego poziomu wyposażenia z przednimi i tylnymi światłami wykonanymi w technologii LED. Oświetlenie Full LED zwiększa o 130 m widoczność do przodu i o 37 m na boki. Światła przeciwmgłowe, również wykonane w technologii LED, zwiększają widoczność w trudnych warunkach drogowych (mgła, deszcz itp.) i są wyposażone w funkcję doświetlania zakrętów, która oświetla wewnętrzne pobocze zakrętu, co dodatkowo zwiększa poziom bezpieczeństwa i komfortu oraz ułatwia wykonywanie manewrów w nocy.
Bogata paleta kolorów nadwozia z unikatowym brązowym kolorem Terracotta
Nowe Kangoo będzie oferowane w ośmiu kolorach nadwozia, co pozwoli użytkownikom spersonalizować je zgodnie z własnymi upodobaniami. Kolorem przewidzianym na debiut rynkowy samochodu jest Brązowy Terracotta. Do wyboru będzie pięć kolorów metalizowanych – Szary Highland, Czarny Metallic, Czerwony Carmine, Szary Cassiopeia i Granatowy Cavansite (przewidziany do wprowadzenia za kilka miesięcy) oraz dwa kolory niemetalizowane – Szary Urban i Biały Mineral.
DESIGN WNĘTRZA: STYL BEZKOMPROMISOWY POD WZGLĘDEM ERGONOMII
Wnętrze, podobnie jak nadwozie, zyskało nowy design. Efekt – całkowicie nowa deska rozdzielcza w kolorze ciemnego szczotkowanego drewna, większy komfort w kabinie i bardziej ergonomiczna pozycja za kierownicą. Nowe Kangoo jest autem wyższej klasy, wyróżniającym się bardziej wyrafinowanymi materiałami i dokładniejszym spasowaniem elementów.
Eleganckie i spersonalizowane miejsce kierowcy
Wnętrze Nowego Kangoo zyskuje całkowicie nową deskę rozdzielczą z ozdobną listwą w kolorze szczotkowanego drewna oraz szereg rozmieszczonych w całej kabinie chromowanych wstawek (przełączniki sterowania klimatyzacją, obramowania nawiewów powietrza, pierścień na dźwigni zmiany biegów itp.) Dowodem wyrafinowania i dbałości o szczegóły w Nowym Kangoo jest także ujednolicenie tapicerki i tkaninowych wstawek zdobiących boczki drzwi. Kierownica jest regulowana w pionie oraz w poziomie. Fotel kierowcy zyskał regulację podparcia lędźwiowego (dostępne w opcji), by zapewnić kierowcy większy komfort na długich trasach.
Bardziej czytelny zespół zegarów i wskaźników
W nowym Kangoo dostępne są dwie wersje deski rozdzielczej: pierwsza z 4,2-calowym kolorowym ekranem cyfrowym i druga z 7-calowym kolorowym ekranem cyfrowym z możliwością personalizacji. Ten 7-calowy ekran umożliwia personalizację cyfrowego wyświetlania najważniejszych informacji dotyczących prędkości i obrotów silnika. Dostępnych jest kilka różnych wariantów podawania informacji w zależności od wybranego trybu jazdy, Normal bądź Eco.
Komfort cieplny dla wszystkich pasażerów
Komfort termiczny na przednich siedzeniach został poprawiony dzięki podgrzewanym fotelom z dwustopniową regulacją mocy grzania, dostępnym w opcji.
Nowe Kangoo dysponuje również automatyczną, dwustrefową klimatyzacją, umożliwiającą niezależną regulację temperatury, po stronie kierowcy i pasażera. Zwiększony został także komfort termiczny na tylnych siedzeniach dzięki dwóm regulowanym nawiewom układu klimatyzacji, umieszczonym na tylnej ściance konsoli środkowej, oraz dyszom nawiewu ciepłego powietrza na poziomie stóp pasażerów.
Skuteczniejsze, zwiększające poziom komfortu wyciszenie
W celu zwiększenia komfortu podróżowania Nowym Kangoo poprawiono jego wyciszenie: wzmocniono izolację akustyczną deski rozdzielczej i drzwi, zwiększono grubość szyb (+11%), obudowano silnik itp. Zyskała również jakość nagłośnienia dzięki zamontowaniu aż sześciu głośników rozmieszczonych w całym pojeździe.
MODULARNE, PRAKTYCZNE I WSZECHSTRONNE: NOWE KANGOO POTRAFI NAPRAWDĘ WSZYSTKO!
Nowe Kangoo posiada szereg niepodważalnych atutów, takich jak tylna kanapa składana w układzie 2/3–1/3 czy składany przedni fotel pasażera, który można z łatwością złożyć i uzyskać w ten sposób całkowicie płaską podłogę. Samochód ma teraz o 15% więcej miejsca w kabinie i plasuje się w pierwszej trójce kombivanów. Innowacyjne relingi dachowe są rynkowym wyróżnikiem Nowego Kangoo. Jest to praktyczne i estetyczne rozwiązanie, zwiększające możliwości przewozu bagażu.
Jeszcze praktyczniejsze elementy wyposażenia
Nowe Kangoo jest samowystarczalne. Innowacyjne relingi dachowe dają się przestawiać z położenia wzdłużnego do poprzecznego bez użycia narzędzi i bez wysiłku: wystarczy je odpiąć. Nie powodują żadnych hałasów i są przystosowane do przewozu ładunków o masie do 80 kg. To pomysłowe urządzenie ułatwia rodzinom podróżowanie i jest znakomitym rozwiązaniem w nieprzewidzianych sytuacjach. Dla jeszcze większej praktyczności Nowe Kangoo zostało również wyposażone w elektrycznie podnoszone tylne szyby oraz gumowe wykończenie podłogi, odporne na różne sytuacje (dostępne w opcji). Jako rodzinny kombivan dysponuje także systemem mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na dwóch tylnych siedzeniach bocznych i na przednim fotelu pasażera.
Zapamiętaj: Dzięki lusterku do obserwacji tylnych siedzeń Nowe Kangoo pozwala rodzicom w czasie jazdy mieć podróżujące z nimi dzieci w zasięgu wzroku.
Dostępność i przestronność wnętrza na najlepszym poziomie
Dzięki drzwiom otwieranym pod kątem 90° Nowe Kangoo zapewnia ułatwiony dostęp do przednich siedzeń. Dzięki przesuwnym drzwiom bocznym o szerokości 615 mm samochód zapewnia także doskonały dostęp do tylnych siedzeń. Drugi rząd siedzeń wyróżnia się najlepszą w tym segmencie aut przestronnością, jaką zapewniają trzy pełnowymiarowe miejsca:
– szerokość na wysokości barków: 1,48 m
– ilość wolnego miejsca na wysokości kolan: 20 cm
– odległość od siedziska do dachu: 1,04 m.
W nowym Kangoo zachowano tylną kanapę, która po złożeniu tworzy płaską podłogę, oraz składany fotel pasażera z przodu, co daje 2,7 m użytecznej długości mierzonej po podłodze.
Pojemna przestrzeń bagażowa i obszerne schowki
Pojemność bagażnika nowego Kangoo wynosi od 775 litrów w konfiguracji z pięcioma miejscami siedzącymi do 3.500 litrów po złożeniu tylnej kanapy i fotela pasażera z przodu. Tylną półkę można umieścić wzdłuż oparcia drugiego rzędu siedzeń, co umożliwia załadunek aż po dach, a siatka zabezpieczająca chroni pasażerów przed ryzykiem przemieszczenia się bagażu do przodu. Długość załadunku za tylną kanapą wynosi 1,03 metra, a po jej złożeniu zwiększa się do 1,88 metra i do 2,70 metra przy całkowicie złożonym fotelu pasażera z przodu.
Nowe Kangoo dysponuje praktycznymi schowkami z przodu, które są łatwo dostępne i mają pojemność 49 litrów:
– półka nad przednią szybą z wbudowanymi 2 uchwytami (19,4 l)
– schowek w górnej części deski rozdzielczej (5 l)
– kieszenie w boczkach drzwi (2 x 2,7 l)
– środkowa konsola (2,7 l)
– schowek po stronie kierowcy (1,5 l)
– wnęka pod dźwignią hamulca ręcznego (1 l)
– mały schowek po stronie kierowcy (0,5 l)
– uchwyty na kubki (2 x 0,75 l)
– wnęka na smartfon (0,2 l)
oraz z tyłu:
– wnęki w boczkach drzwi (2 x 0,6 l)
– kieszenie na tylnej stronie oparć przednich foteli (2 x 2 l).
Zapamiętaj: Pomysłowa i praktyczna nowa szuflada Easy Life zastąpiła zamykany schowek w desce rozdzielczej o pojemności 7 litrów. Szuflada wysuwa się i możesz zobaczyć wszystko, co się w niej znajduje. Zawartość otwartej szuflady jest w zasięgu ręki także dla kierowcy. Schowek w desce rozdzielczej jest również oferowany w wersji zamykanej z pokrywą.
Czy wiesz, że…?
Kangoo jest liderem w dziedzinie przewozu osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Może pomieścić do czterech osób plus jedną osobę na wózku inwalidzkim.
USŁUGI MOBILNE / ŁĄCZNOŚĆ ZE ŚWIATEM: NAJLEPSZE DOSTĘPNE TECHNOLOGIE
Nowe Kangoo zwiększa komfort podróżowania i zapewnia pasażerom stały kontakt ze światem podczas przejazdów. Kombivan może być wyposażony w ładowarkę bezprzewodową oraz nowy system multimedialny Renault EASY LINK z funkcją replikacji ekranu smartfona i nawigacją z dostępem do usług on-line na 8-calowym ekranie.
Renault EASY LINK 8” z funkcją replikacji ekranu smartfona i nawigacją
Nowe Kangoo jest dostępne z trzema wersjami multimediów:
– Radio Connect R&Go FM/AM w trybie DAB i Bluetooth®, kompatybilne z aplikacją R&Go, umożliwiającą dostęp do poszczególnych funkcji radia za pośrednictwem smartfona.
– System EASY LINK, dostępny w dwóch wariantach, z replikacją ekranu smartfona lub dodatkowo z nawigacją z dostępem do Internetu. Jego 8-calowy ekran jest wbudowany w deskę rozdzielczą. Dysponuje płynnie działającym interfejsem z możliwością personalizacji oraz usługami mobilnymi z automatyczną aktualizacją. Renault EASY LINK jest kompatybilny z protokołami Android Auto i Apple CarPlay i zapewnia pełną ofertę funkcji multimedialnych oraz informacyjno-rozrywkowych, nawigację, polecenia głosowe, a także możliwość regulacji ustawień systemów wspomagania prowadzenia. Dzięki niemu kierowca może nawiązywać i odbierać połączenia telefoniczne za pomocą przycisków w kierownicy, korzystać z poleceń głosowych lub za pośrednictwem ekranu dotykowego, a także odsłuchiwać i dyktować wiadomości SMS.
Czy wiesz, że…? Dzięki usługom mobilnym i aplikacji MY Renault kierowca ma możliwość kontrolowania tras przejazdu, nawet gdy jest poza samochodem.
Gniazda USB i 12 V w zasięgu ręki
Nowe Kangoo może być wyposażone nawet w pięć gniazd USB: dwa nad kierownicą, jedno na środkowej konsoli, jedno na panelu czołowym radia lub Renault EASY LINK (w zależności od wybranego systemu multimedialnego) i dwa na tylnej ściance środkowej konsoli dedykowane dla pasażerów drugim rzędzie (w zależności od wersji). Podobnie jest z gniazdami 12 V: trzy z nich są rozmieszczone w kabinie, ze względów praktycznych przewidziano także jedno gniazdo w bagażniku.
Jeszcze więcej technologii pokładowych
Nowe Kangoo jest wyposażone w ładowarkę bezprzewodową o mocy 15 W oraz obrotowy uchwyt na smartfon, który można zamocować po lewej lub prawej stronie kierownicy, tak aby mogli z niego równie łatwo korzystać kierowcy prawo- i leworęczni.
Innym praktycznym rozwiązaniem jest karta Renault Hands Free. Samochód odblokowuje się przy zbliżeniu na odległość poniżej 1 metra od drzwi i blokuje w miarę oddalania od niego, bez konieczności wyjmowania karty z kieszeni czy z torby. Po zajęciu miejsca w kabinie karta Hands Free umożliwia uruchomienie samochodu naciśnięciem przycisku Start/Stop.
Nowe Kangoo będzie też już wkrótce wyposażone w automatyczny hamulec postojowy z funkcją auto-hold (w opcji).
ZWIĘKSZONY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA, KTÓRY PLASUJE SAMOCHÓD W RYNKOWEJ CZOŁÓWCE
Nowe Kangoo jest standardowo wyposażone w czternaście systemów wspomagania prowadzenia, zapewniających w pełni bezstresową jazdę, zwiększających bezpieczeństwo pasażerów i ułatwiających parkowanie.
Gwarancja bezstresowej jazdy
– Ostrzeganie o przekroczeniu bezpiecznej odległości jest systemem informującym kierowcę za pośrednictwem ekranu zespołu zegarów i wskaźników o przedziale czasowym dzielącym go od pojazdu jadącego z przodu, aby umożliwić mu zachowanie bezpiecznej odległości.
– Gdy pojazd poruszający się z przodu zaczyna zwalniać, system kontroli odległości dostosowuje prędkość jazdy aż do całkowitego zatrzymania pojazdu, jeśli jest to konieczne (np. w korku ulicznym).
– Regulator i ogranicznik prędkości z funkcją hamowania przy jeździe w dół służy utrzymywaniu/ograniczaniu prędkości samochodu, nawet podczas jazdy w dół, zgodnie z wartością zaprogramowaną przez kierowcę za pomocą przycisków sterowania w kierownicy.
– Aktywny regulator prędkości z funkcją automatycznego zatrzymywania się i ponownego ruszania z miejsca reguluje prędkość samochodu i utrzymuje bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego zgodnie z zadanymi wartościami. W wersjach z automatyczną skrzynią biegów system umożliwia zatrzymywanie się i ponowne ruszanie w korkach.
– Asystent jazdy na autostradzie i w korkach jest dostępny wyłącznie w wersjach z automatyczną skrzynią biegów. Jest to połączenie aktywnego regulatora prędkości z funkcją automatycznego zatrzymywania się i ponownego ruszania z miejsca i systemu utrzymywania samochodu w osi pasa ruchu. System reguluje prędkość samochodu i utrzymuje bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego zgodnie z zadanymi wartościami oraz utrzymuje samochód w osi pasa ruchu zarówno na prostych odcinkach jak i na zakrętach.
Łatwiejsze manewrowanie podczas parkowania
– Aktywny przy prędkościach poniżej 10 km/h system wspomagania parkowania z przednimi, tylnymi i bocznymi czujnikami parkowania informuje kierowcę o obecności przeszkód w strefie wykonywania manewrów. System emituje przerywane wizualne i dźwiękowe sygnały ostrzegawcze, których częstotliwość zwiększa się w miarę zbliżania się do przeszkody. Gdy odległość od przeszkody spadnie poniżej 30 cm, sygnał dźwiękowy staje się ciągły.
– System parkowania bez użycia rąk ułatwia parkowanie poprzez wyszukanie miejsca nadającego się do zaparkowania w zależności od wybranego rodzaju parkowania (równoległe, prostopadłe lub skośne). Na czas manewru przejmuje kontrolę nad układem kierowniczym, podczas gdy kierowca steruje prędkością samochodu, hamulcami i zmianami kierunku jazdy.
– W Nowym Kangoo dostępna jest również kamera cofania z wyświetlaniem układu linii pokazujących rzeczywisty tor jazdy samochodu. Obraz z kamery – zależnie od wybranego wariantu wyposażenia – jest wyświetlany na ekranie systemu multimedialnego Easy Link lub na wewnętrznym fotochromatycznym lusterku wstecznym.
Większe bezpieczeństwo dla wszystkich użytkowników dróg!
– Aktywny system utrzymania pasa ruchu przy prędkościach 70 do 180 km/h, w zależności od wybranych ustawień, ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi na zespole zegarów o niezamierzonym przekroczeniu linii ciągłej lub przerywanej (bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu), w razie konieczności koryguje tor jazdy poprzez działanie na układ kierowniczy, aby sprowadzić samochód z powrotem na właściwy pas.
– Aktywny system monitorowania martwego pola, działający przy prędkościach od 70 do 180 km/h, stanowi uzupełnienie systemu monitorowania martwego pola. Zmienia tor jazdy poprzez działanie na układ kierowniczy w razie wykrycia ryzyka bocznego zderzenia z pojazdem zbliżającym się lub już znajdującym w martwym polu widzenia.
– Aktywny system wspomagania nagłego hamowania (wykrywający rowerzystów, pieszych i pojazdy) najpierw ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji z nieruchomymi lub ruchomymi przeszkodami, a w razie zbyt słabej reakcji lub braku reakcji kierowcy zwiększa siłę hamowania lub samodzielnie wyhamowuje samochód.
– Przy prędkościach od 7 do 80 km/h system wykrywa, zarówno w dzień, jak i w nocy, zatrzymane pojazdy oraz poruszających się pieszych i rowerzystów.
Przy prędkościach od 30 do 170 km/h system wykrywa poruszające się pojazdy oraz pojazdy zbliżające się do skrzyżowania z przeciwnego kierunku.
– System rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości wyświetla znak ograniczenia na zespole zegarów, czym przypomina kierowcy o obowiązujących limitach prędkości i ostrzega kierowcę w razie ich przekroczenia.
– System wykrywania zmęczenia kierowcy w razie wykrycia oznak zmęczenia system, aktywny powyżej 60 km/h, ostrzega o tym kierowcę odpowiednim sygnałem dźwiękowym i komunikatem na zespole zegarów. Wykrywanie zmęczenia opiera się na analizie reakcji kierowcy: ruchy kierownicą, korzystanie z kierunkowskazów i wycieraczek, czas nieprzerwanej jazdy itd.
– System stabilizacji toru jazdy przyczepy jest powiązany z systemem kontroli toru jazdy ESC, redukuje zjawisko wężykowania przyczepy (o masie maksimum 500 kg) bez zmniejszania prędkości i poprawia trzymanie się drogi w trudnych warunkach, na przykład przy silnym bocznym wietrze czy na drodze o zniszczonej nawierzchni.
– Stabilizator toru jazdy przy bocznym wietrze jest aktywny przy prędkościach powyżej 70 km/h i za pośrednictwem systemu ESC steruje pracą hamulców, aby ograniczyć zjawisko znoszenia samochodu na boki oraz by utrzymać prawidłowy tor jazdy przy silnych podmuchach bocznego wiatru.
ODNOWIONA GAMA SILNIKÓW BARDZIEJ EFEKTYWNYCH ENERGETYCZNIE
Wszystkie silniki montowane w Nowym Kangoo, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii Renault, spełniają wymagania normy Euro 6D Full. Nowe Kangoo będzie napędzane silnikiem benzynowym 1.3 TCe FAP (100 i 130 KM) lub silnikiem wysokoprężnym 1.5 Blue dCi (95 i 115 KM) z automatyczną 7-stopniową skrzynią biegów EDC lub 6-stopniową skrzynią mechaniczną. Pod koniec 2022 roku gama silników zostanie wzbogacona o jednostkę w 100% elektryczną.
W wersjach benzynowych Nowe Kangoo będzie oferowane z:
– silnikiem 1.3 TCe 130 z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów lub z automatyczną, 7-stopniową skrzynią EDC,
– silnikiem 1.3 TCe 100 z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów.
W wersjach wysokoprężnych Nowe Kangoo będzie oferowane z:
– silnikiem 1.5 Blue dCi 95 z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów.
Silnik 1.5 Blue dCi 115, z mechaniczną 6-stopniową lub z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC zwiększa komfort i dynamikę jazdy dzięki precyzyjnej i błyskawicznej zmianie biegów.
Niższe zużycie paliwa i obniżony poziom emisji CO2
Nowe Kangoo dysponuje szeregiem rozwiązań obniżających zużycie paliwa: silniki benzynowe i wysokoprężne najnowszej generacji, lżejsza aluminiowa pokrywa silnika oraz opony klasy A.
Poprawiona została także aerodynamika samochodu dzięki płaskiej podłodze, dyfuzorom powietrza, owiewkom itp. Światła Full LED redukują zużycie paliwa o około 0,04 l/100 km.
Zużycie w cyklu mieszanym WLTP zaczyna się od:
– 5,4 l/100 km (co odpowiada emisji 141 g CO2/km) w przypadku silników wysokoprężnych
– 6,7 l/100 km (co odpowiada emisji 151 g CO2/km) w przypadku silników benzynowych
Ponadto dzięki systemowi Eco-mode, który jest aktywowany przyciskiem na desce rozdzielczej, możliwe jest dodatkowe obniżenie zużycia paliwa nawet o 12%. Kontrolka „Gear Shift” wskazuje kierowcy optymalny moment zmiany biegu, co daje kolejną oszczędność paliwa – nawet do 5%.
Należy też zwrócić uwagę, że przeglądy silnika są przewidziane co 2 lata lub co 30 000 km (do osiągnięcia pierwszego z tych progów oraz w zależności od sposobu użytkowania).
PRODUKCJA
Nowe Kangoo będzie produkowane w zakładach Renault w Maubeuge we Francji.
Zakład w Maubeuge jest jednym z najbardziej wydajnych zakładów Grupy Renault, w którym – od daty jego utworzenia w 1971 roku – wyprodukowanych zostało łącznie 6 milionów samochodów. Ten główny zakład produkcyjny lekkich samochodów dostawczych Renault i Aliansu jest też miejscem produkcji powstającego tu od 20 lat modelu Kangoo.
Na potrzeby uruchomienia produkcji Nowego Kangoo w wersji dostawczej i osobowej zakład w Maubeuge zainwestował 450 milionów euro w gruntowną przebudowę, której celem było dostosowanie procesów technologicznych i utrzymanie najwyższego poziomu wydajności, obejmującą: nową linię pras High Speed XXL przeznaczoną do tłoczenia wielkoformatowych elementów, 630 nowych robotów blacharskich, nowe roboty lakiernicze i nową linię kontroli jakości lakierów, modernizację linii montażowych z zaopatrzeniem w części w systemie
full-kitting* oraz nową linię wykończeniową.
Na potrzeby przygotowania produkcji Nowego Kangoo E-TECH z napędem elektrycznym, która ma się rozpocząć w 2022 roku, w pobliżu zakładu wybudowano wydział montażu akumulatorów trakcyjnych, a instalacja do wyposażania samochodów w akumulatory na linii montażowej już została uwzględniona w procesie technologicznym.
* Metoda full-kitting umożliwia automatyczne sortowanie i dostarczanie elementów do właściwych punktów linii montażowej przy pomocy samojezdnych wózków
RENAULT
Od ponad stu lat Renault projektuje, produkuje i sprzedaje samochody dostawcze, które doskonale spełniają potrzeby klientów biznesowych na całym świecie. Express, Kangoo, Trafic i Master to kultowe samochody, cenione za innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają życie użytkownikom.
Sieć Renault Pro+ jest od ponad dekady liderem na wielu europejskich rynkach, zarówno jeśli chodzi o samochody spalinowe, jak i elektryczne. Oferuje spersonalizowane i inteligentne rozwiązania, które zapewniają zrównoważoną mobilność. Oferta Renault Pro+ to unikatowe połączenie rozwiązań, usług i finansowania, które ułatwiają klientom prowadzenie działalności gospodarczej dzięki innowacyjnym rozwiązaniom cyfrowym, starannie dobranym autoryzowanym wykonawcom zabudów oraz sieci ponad 600 centrów Renault Pro+ specjalizujących się w samochodach dostawczych, w ponad 30 krajach.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze