Elektryczne Renault Kangoo jest najchętniej kupowanym samochodem w swojej klasie w Meksyku. Ameryka Południowa coraz chętniej kupuje auta na prąd z powodu rosnących cen benzyny.
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Meksyku w ostatnich latach stale rośnie a w 2021 roku stanowiła 0,5% całkowitej sprzedaży aut w tym kraju. Kraj ten oferuje podatkowe zachęty finansowe do zakupu elektryków. W 2022 roku spodziewana jest łączna sprzedaż na poziomie pomiędzy 6 a 10 tysięcy sztuk.
Najpopularniejszym elektrycznym samochodem dostawczym w Meksyku jest Renault Kangoo. Oferuje on 200 kilometrów realnego zasięgu i ładowność 670 kg, co predysponuje go jako auto do centrów miast, gdzie planuje się wprowadzić strefy niskiej lub zerowej emisji.
Wyposażenie Kangoo Z.E. obejmuje:
- Radio
- Komputer pokładowy
- Alarm pasów bezpieczeństwa
- ABS
- AFU
- Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
- Zagłówek z regulacją wysokości
- ESP / HSA
- Centralny zamek
- Hamulce tarczowe
- kołpaki
- Elektryczne lusterka
- Koło zapasowe
- Ogrzewanie
- Oznaczenie ZE
- Oświetlenie kabiny pasażerskiej
- Opony standardowe
- Schowek zamykany
- Komunikaty w języku hiszpańskim
- Przyciemniane szyby
- 2 drzwi tylne z możliwością otwarcia o 180 stopni
- klimatyzacja (opcja)
Pod maską zamontowany jest silnik elektryczny o mocy 63 KM, dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 167 Nm. Zasięg według danych fabrycznych wynosi 230 kilometrów, natomiast jazda w realnych warunkach to około 200 kilometrów.
Renault oferuje w Meksyku jedną wersję Kangoo: jest to Cargo Maxi. Auto kosztuje 699.000 pesos, co w przeliczeniu na złotówki daje około 160 tysięcy złotych. Z kolei w Polsce Renault oferuje Kangoo Van E-Tech, w cenie od 132.400 zł.
Najnowsze komentarze