Nowy Peugeot e-308 oraz e-308 SW nadjeżdżają. Pod maską nowy napęd o mocy 156 KM oraz większy akumulator co sprawia, że auto ma aż 400 km zasięgu.
Już teraz dostępne w zelektryfikowanych wersjach plug-in hybrid, dwie nowe sylwetki PEUGEOT 308 – sedan i kombi SW, będą dostępne w wersji w 100% elektrycznej od 2023 roku. PEUGEOT będzie pierwszym europejskim producentem oferującym w 100% elektryczne kombi. Elektryczne 308 i 308 SW będą napędzane zupełnie nowym silnikiem elektrycznym, rozwijającym moc 115 kW (156 KM) i mającym zasięg ponad 400 km (cykl WLTP) w zależności od poziomu wyposażenia.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot
Ta podwójna oferta to bezkompromisowa odpowiedź, doskonale dostosowana do potrzeb klientów segmentu C: unikalny wygląd 308 łączy się z przyjemnością jazdy charakterystyczną dla modeli PEUGEOT oraz z wiodącą w segmencie wydajnością, przy średnim zużyciu energii na poziomie 12,7 kWh. Dostępny w poziomach wykończenia Allure i GT, nowy PEUGEOT E-308 i E-308 SW pojawi się na rynku kolejno w połowie 2023 roku.
Matrix LED w kompakcie
Design nowego PEUGEOT E-308 i E-308 SW jest zakorzeniony zarówno w DNA marki PEUGEOT, jak i w dynamicznym świecie odniesień klasy premium. Dłuższa przednia maska podkreśla sylwetkę, objętości są zmysłowe i ostre, a nowy herb marki dumnie widnieje w centralnej części grilla. Ogólna optymalizacja architektury wpływa korzystnie na przestrzeń wewnętrzną. Z przodu, sygnatura świetlna w kształcie kła obramowuje reflektory Matrix LED, doskonale integrując 308 i 308 SW z rodziną PEUGEOT, podobnie jak trójpazurowe światła LED z tyłu.
Nowa 18-calowa felga aluminiowa została opracowana specjalnie dla w 100% elektrycznych wersji PEUGEOT 308 i 308 SW. Jego aerodynamiczna efektywność jest szczególnie dobrze zaprojektowana, aby zoptymalizować osiągi.
Większa moc nowego Peugeot e-308
W nowym PEUGEOT E-308 i E-308 SW pojawi się zupełnie nowy, w pełni elektryczny silnik: o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 260 Nm (dostępnym od 0 km/h) zapewniającym natychmiastową reakcję. Nowy silnik będzie napędzał E-308 cicho, bez wibracji i bez emisji CO2. Silnik ten uzupełni obecną gamę, która obejmuje hybrydy plug-in o mocy 180 KM/132 kW i 225 KM/162 kW oraz wersje spalinowe.
Skrzynia biegów w PEUGEOT E-308 i E-308 SW optymalizuje jej zasięg, zachowując wysoki poziom wydajności z reaktywnością właściwą dla silników elektrycznych.
Nowy akumulator Peugeot e-308
Również akumulator jest nowej generacji. Jest to akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54 kWh (51 kWh użytecznych) z nową chemią. Akumulator ma nowy skład chemiczny z 80% Niklu – 10% Manganu – 10% Kobaltu, który działa przy napięciu 400 V i umożliwia zasięg ponad 400 km zgodnie z protokołem WLTP (homologacja w toku).
Większa wydajność
Wydajność była głównym przedmiotem zainteresowania inżynierów PEUGEOT E-308 i E-308 SW, ponieważ połączone wysiłki w zakresie silnika, akumulatora, aerodynamiki (optymalizacja przedniej części i podwozia), optymalizacji masy (platforma EMP2) i zmniejszenia strat tarcia (opony klasy A) pozwoliły osiągnąć nadzwyczajnie niskie średnie zużycie energii: 12,7 kWh na 100 km, co stanowi punkt odniesienia wśród pojazdów w 100% elektrycznych w segmencie C.
Ponadto, aby jak najefektywniej zarządzać zużyciem energii, kierowca może wybrać swój tryb jazdy (ECO, NORMAL i SPORT), a nawet, dzięki trybowi „BRAKE”, zwiększyć opóźnienie po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.
Pokładowa ładowarka trójfazowa stanowi wyposażenie standardowe i ma moc 11 kW. Gniazdo ładowania akceptuje wszystkie tryby ładowania. Z publicznego punktu ładowania o mocy 100kW, ładowanie pojazdu przejdzie z 20% do 80% naładowania w mniej niż 25 minut.
Peugeot i-Cockpit® nowej generacji
Dla swojego kierowcy i pasażerów, nowy PEUGEOT E-308 i E-308 SW oferuje najnowszą generację PEUGEOT i-Cockpit®, rozpoznawalną przez:
- jego kompaktową, podgrzewaną kierownicę, dedykowaną przyjemności prowadzenia i kontrolowanej zwinności,
- trójwymiarowy cyfrowy wyświetlacz Head-up, który można dostosować do potrzeb i skonfigurować,
centralny 10-calowy ekran dotykowy.
Nacisk położono na kunszt kabiny, pomysłowość z w pełni konfigurowalnymi wirtualnymi i-toggles oraz łączność obejmującą najnowszą technologię i-Connect® Advanced, system infotainment, który sprawia, że wrażenia z jazdy i podróżowania są bardziej intuicyjne i satysfakcjonujące.
Zobacz: Nowy Peugeot 308 – test redakcji Francuskie.pl. Jak wypadł lew?
Zakup on-line
W zależności od kraju sprzedaży, nowy PEUGEOT E-308 i E-308 SW będzie można kupić na stronie sprzedaży internetowej Marki, która umożliwi klientowi w 100% cyfrowe doświadczenie zakupu. Klienci mogą zakupić swój nowy pojazd, wymienić swój stary pojazd i sfinansować swój nowy pojazd z poziomu smartfona, tabletu lub komputera. Każdy klient będzie miał możliwość wyboru bezpłatnego dostarczenia pojazdu do domu.
Dostępna jest cała gama usług, które ułatwiają życie naszym klientom każdego dnia. Na smartfonie dostępna jest aplikacja MyPeugeot®, która komunikuje się z pojazdem i może zaplanować zdalne ładowanie, czy zdalnie uruchomić termiczną klimatyzację wstępną.
Aplikacja Free2Move e-solutions na smartfony pozwala użytkownikom zaplanować podróż, przewidując etapy ładowania dzięki integracji mapy stacji ładowania obecnych na trasie.
źródło: Peugeot
Najnowsze komentarze