Używana Dacia Sandero Stepway to dzisiaj jeden z najtańszych crossoverów na rynku. Samochód pojawił się na rynku jako wersja rozwojowa Sandero i z miejsca zyskał mnóstwo klientów. Dzisiaj na wielu rynkach w Europie króluje właśnie wersja Stepway, „zwykłe” Sandero jest mniej popularne.
Co oznacza Stepway? W wolnym tłumaczeniu moglibyśmy powiedzieć, że jest to „krok dalej”. Dacia postanowiła zaryzykować i stworzyć właśnie coś w rodzaju rozwojowej wersji Sandero, która różni się kilkoma szczegółami stylistycznymi. Udało się – jest sukces.
Używana Dacia Sandero Stepway może być wyposażona w fabryczną instalację gazową lub bardzo oszczędny silnik dCi. Nie jest to samochód popularny jak Duster, ale może być bardzo rozsądnym wyborem, jeśli szukamy auta do miasta, którym wjedziemy wszędzie a nie potrzebujemy większego bagażnika. Stepway różni się bowiem przede wszystkim prześwitem oraz relingami dachowymi – są to również wersje lepiej wyposażone w stosunku do klasycznego Sandero.
Ile kosztuje używane Sandero Stepway? Wybór nie jest łatwy, bo na polskim rynku nie ma aż tak wielkiego wyboru. Jeśli w popularnej wyszukiwarce ogłoszeń wybierzemy auta bezwypadkowe i zarejestrowane w Polsce, to okazuje się, że do dyspozycji mamy zaledwie kilkanaście ogłoszeń.
Najtańsze jest Sandero Stepway z 2010 roku z przebiegiem 244 tysiące kilometrów. Właściciel to auto z silnikiem 1.5 dCi wycenia na 15.900 zł. Rocznik 2011 z przebiegiem… 338.579 km to już 18.000 zł. Potem ceny robią się już coraz wyższe – rocznik 2011 z przebiegiem 68 tys. km kosztuje nawet 26.900 zł. Dwuletnia Dacia Sandero z 2020 r. z silnikiem 1.5 dCi i przebiegiem 20.400 km kosztuje 47.999 zł.
Dla kogo jest to samochód? Zastosowania miasto, trochę pozamiejskich dróg, można wjechać bez obaw do lasu – to właśnie żywioł Sandero. W środku nie ma żadnych cudów. Nowsze wersje (te lepiej wyposażone) będą miały dotykową nawigację. Twarde plastiki, prosta ciemna tapicerka, niewielka regulacja foteli (niekiedy z regulacją wysokości fotela kierowcy) – to tyle. Bardzo podstawowy samochód. Wady? Niektórzy narzekają na zapach plastików, wyciszenie też nie jest najwyższych lotów.
Używane Sandero to dobry wybór dla osób, które potrzebują taniego auta do codziennych spraw, z niskimi kosztami eksploatacji. Sandero, podobnie jak inne modele Dacia, bardzo dobrze trzymają cenę – w Niemczech lepiej niż Toyota. Warto o tym pamiętać jeśli planujecie za jakiś czas odsprzedać swój samochód.
Najnowsze komentarze