Barcelona, kojarząca się ze wspaniałymi zabytkami oraz niesamowitym klubem piłkarskim, ogłosiła i rozstrzygnęła niedawno przetarg na zbiórkę odpadów. Jednym z założeń było korzystanie z elektrycznych śmieciarek oraz samochodów wspierających sprzątanie, co ma na celu nie tylko ograniczenie hałasu związanego z odbiorem odpadów i utrzymaniem miasta, ale też zmniejszenie śladu węglowego, czyli po prostu czystsze powietrze. Na skutek rozstrzygnięcia przetargu już wiadomo, że wkrótce na ulice stolicy Katalonii wyjadą 73 elektryczne śmieciarki oraz pojazdy do utrzymania ogólnej czystości produkcji Renault Trucks.
Przetarg wygrały trzy firmy: CLD Sorigué, Urbaser i Valoriza (Grupa Sacyr). Wszystkie one wybrały do obsługi miasta śmieciarki Renault Trucks – łącznie miasto będzie obsługiwane przez 73 auta do odbioru odpadów i utrzymania czystości.
Dzięki różnorodności gamy samochodów elektrycznych i wiedzy na temat ochrony środowiska, Renault Trucks było w stanie zaoferować idealne rozwiązanie w tym złożonym przetargu publicznym. Śmieciarki z ładowaniem tylnym (jedno- i dwukomorowe), śmieciarki z ładowaniem bocznym (prawe i lewe), zamiatarki-opryskiwacze, wywrotki i dźwigi, haki do podnoszenia i kabiny z niskim wejściem dla większego komfortu operatora: Renault Trucks E-Tech D, D Wide i D Wide LEC można wyposażyć w szeroką gamę nadwozi, aby sprostać najróżniejszym potrzebom gmin.
Coca-Cola też korzysta z elektrycznych ciężarówek Renault Trucks
Te w pełni elektryczne ciężarówki są dostarczane partiami do stopniowego wdrażania do służby. Przekazanie samochodów poprzedza szkolenie, aby nauczyć operatorów korzystania z technologii elektrycznej i technik jazdy. Pierwsza partia, obejmująca śmieciarki z ładowaniem tylnym, zamiatarki-opryskiwacze i wywrotkę, została już dostarczona i pojazdy wykonują swoje zadania na ulicach miasta.
Dzięki gamie w pełni elektrycznych, ultrawszechstronnych pojazdów oraz rozbudowanej sieci dystrybucji i napraw, Renault Trucks zamierza utrzymać pozycję lidera rynku w segmencie pojazdów komunalnych.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Trucks
Najnowsze komentarze