Wielka akcja naprawcza i kampania przywoławcza dla samochodów Citroën, Opel i Peugeot z silnikiem 1.2 PureTech. Sprawdź czy Twój samochód jest na liście.
W Polsce kampanie bezpieczeństwa została ogłoszona pod koniec 2022 roku. „Klienci, których one dotyczą zostali o nich poinformowani oraz zaproszeni listownie do naszych autoryzowanych serwisów w celu zainstalowania nowej wersji oprogramowania, aby poprawić diagnostykę układu wspomagania hamowania oraz uniknąć ryzyka ograniczenia lub braku wspomagania podczas hamowania.” – informuje nas Wojciech Osoś, dyrektor PR Stellantis. My jednak zalecamy – z uwagi na fakt, iż samochody mogą być już w rękach kolejnych właścicieli – samodzielny kontakt z ASO.
Uszkodzenie paska rozrządu powodujące, że cząstki zatykają pompę próżniową, może doprowadzić do zmniejszenia siły hamowania. Problem dotyczy silników 1.2 PureTech, w których na skutek niekorzystnych warunków pracy w oleju, który traci swoje właściwości smarne, może dochodzić do uszkodzenia paska rozrządu.
Jakie samochody są objęte akcją naprawczą?
Akcja dotyczy następujących samochodów:
- Citroën C3 z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Citroën C3 Aircross z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Citroën C4 z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Citroën C4 Cactus z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Citroën C4 Picasso z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Citroën Berlingo z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Opel Crossland X z okresu produkcji od stycznia 2017 r. do sierpnia 2018 r.
- Opel Grandland X z okresu produkcji od stycznia 2017 r. do sierpnia 2018 r.
- Peugeot 208 z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Peugeot 308 z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Peugeot 2008 z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Peugeot 3008 z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Peugeot 5008 z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
- Peugeot Partner z okresu produkcji od 2017 do 2020 r.
Skontaktuj się z ASO
Każdemu posiadaczowi samochodu wymienionemu na powyższej liście, niezależnie od tego czy kupiony był w salonie czy z drugiej ręki, zalecamy pilny kontakt z najbliższym ASO, podając numer VIN samochodu oraz datę produkcji. Kontakt warto udokumentować np. wysyłając zapytanie e-mailem.
Nowy silnik 1.2 PureTech z łańcuszkiem rozrządu
Od tego roku na rynku pojawi się nowa wersja silnika 1.2 PureTech, która ma łańcuszek rozrządu. Ma to definitywnie rozwiązać problem z łuszczącym się paskiem.
Najnowsze komentarze