Zakład Stellantis w hiszpańskiej Saragossie obchodzi pewien jubileusz. Z taśmy produkcyjnej zjechało tam już 15 milionów aut. Jubileuszowym egzemplarzem był w 100% elektryczny Opel Corsa-e. Model ten, wraz z wersjami spalinowymi, jest wytwarzany wyłącznie w tej fabryce.
W Saragossie powstają też dwa inne modele Stellantis – Citroën C3 Aircross oraz Opel Crossland.
W ciągu czterech dekad produkowano tu samochody kompaktowe, takie jak Opel Kadett lub Opel Astra, sportowe coupe, takie jak Opel Tigra, minivany, takie jak Opel Meriva, pojazdy użytkowe, takie jak Opel Combo, lub SUV-y, takie jak Opel Mokka. Uzbierało się ich już 15 milionów i będzie więcej!
Opel Corsa jest ikoną fabryki Stellantis w Saragossie, która otworzyła swoje podwoje w 1982 roku, aby produkować ten właśnie model, z którym odtąd utrzymuje trwałe relacje – aktualnie produkowana jest już szósta generacja. Dokładniej, wraz z szóstą generacją Opla Corsy i Opla Corsy-e, elektryfikacja dotarła do zakładu, kontynuując modernizację technologiczną, która jest znakiem rozpoznawczym hiszpańskiej fabryki.
SUV Citroën C3 Aircross jest produkowany w Stellantis w Saragossie i kilka tygodni temu przekroczył barierę 500.000 wyprodukowanych egzemplarzy. Z kolei Opel Crossland jest produkowany w tej fabryce od 2017 roku i wyprodukowano już 560.000 sztuk.
W 2021 roku w fabryce Stellantis w Saragossie zainaugurowano działanie Warsztatu Montażu Akumulatorów, w którym montowane są zespoły trakcyjne do Opla Corsy-e i Citroëna ë-C4, produkowanego w zakładzie Stellantis w Madrycie.
Przez cały ten czas fabryka w Saragossie dbała o to, aby różnorodność i innowacyjność były zgodne z poszanowaniem środowiska. Dziś, zgodnie z planem strategicznym Grupy Dare Forward 2030, zakład wyróżnia się wysokim zaangażowaniem w odnawialne źródła energii i produkcję przyjazną dla środowiska.
Fabryka posiada własną elektrownię słoneczną, która pokrywa jedną trzecią zużycia energii elektrycznej w fabryce. Wkrótce kontynuowany będzie montaż paneli fotowoltaicznych i elektrowni wiatrowych, których celem jest zaspokojenie 80% zapotrzebowania fabryki na energię elektryczną w 2024 roku.
„To bardzo szczególna okoliczność, że 15-milionowy pojazd opuszczający nasze linie montażowe to właśnie Opel Corsa-e, ponieważ jest to w 100% elektryczna wersja modelu, dla produkcji którego fabryka została otwarta w 1982 roku. Łączy w sobie przeszłość, teraźniejszość i przyszłość tego wielomarkowego zakładu. Jest to wyraz uznania dla zaangażowania naszych pracowników na przestrzeni lat, dla naszej zdolności adaptacji oraz dla naszego najwyższego poziomu popytu i jakości” – mówi José Luis Alonso Mosquera, dyrektor zakładu Stellantis w Saragossie.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze