Citroën C4 Cactus z silnikiem 1.2 PureTech, który przejechał blisko 400 tysięcy kilometrów zadaje kłam twierdzeniom, że małe silniki nie są trwałe. Krajowy egzemplarz pracował w jednej z polskich firm.
Citroën C4 Cactus pierwszej generacji to ciekawie wyglądający naszej ulubionej francuskiej marki. Charakterystycznym elementem nadwozia są duże panele boczne, zabezpieczające drzwi przed uszkodzeniami parkingowymi. Kompaktowy C4 Cactus wyróżnia się nie tylko wyglądem, ale też komfortem zawieszenia i wygodnym, ciekawie zaprojektowanym wnętrzem, które wyróżnia się na tle nudnych klasowych konkurentów. Jak wygląda trwałość tego auta?
Nieco światła na tą sprawę może rzucić pochodzący z 2016 roku egzemplarz Citroëna C4 Cactus, który został wystawiony na sprzedaż po siedmiu latach eksploatacji. Rocznie przejeżdżał średnio 55 tysięcy kilometrów, pracując na swoje utrzymanie. Pochodzi z polskiego salonu a bogate wyposażenie obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację.
Pod maską Citroëna pracuje silnik PureTech 1.2 82 KM. Jednostka okazała się nadzwyczaj trwała i niezawodna – w czasie eksploatacji oprócz wymiany oleju dwukrotnie wymieniono w niej tylko rozrząd. Poza tym auto nie sprawiało problemów. Obecnie samochód ma na liczniku 385 tysięcy kilometrów, których stale przybywa. Właściciel wycenia auto na 25.000 zł.
Jak widać małe współczesne benzynowe silniki potrafią być trwałe i niezawodne. Warunkiem nieodzownym jest serwisowanie, w tym zmiana oleju. Auto powinno jeszcze długo służyć kolejnemu nabywcy, oferując może niezbyt wygórowane osiągi, dając za to wygodę i wyróżnianie się na ulicy.
Ogłoszenie o sprzedaży można znaleźć tutaj.
Informację o C4 Cactusie otrzymaliśmy od naszego czytelnika, Aleksandra. Dziękujemy! Jeśli chcesz podzielić się ciekawą informacją, napisać nam o wydarzeniu, zaprosić do współpracy lub napisać artykuł o swoim samochodzie, zapraszamy do kontaktu e-mailem: [email protected].
Najnowsze komentarze