Długo zbierałem się do napisania przeglądu tygodnika MOTOR. Wszystko przez to, że wyszedłem z założenia, iż „jeszcze mam czas” – wszak to wydanie podwójne, więc szybko się nie zdezaktualizuje. A tu już mamy drugą połowę drugiego tygodnia i dezaktualizacja zbliża się wielkimi krokami. Zerknijmy więc wreszcie, czy miłośnik francuskich aut ma czego szukać w aktualnym wydaniu.
MOTOR nr 43-44 (3670-3671) z 23.X.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 7,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, ë-C3, 106, 2008, 307, 308, 3008, e-5008, 5 EV, Captur, Kadjar, Megane, Scenic, 1300, Bigster, Duster, Astra, Insignia
Tym razem pierwszy artykuł poświęcony modelowi francuskiej marki znalazł się na stronie 8. Zaprezentowano tam czwartą generację Citroëna C3, a w zasadzie ë-C3. Spokojnie, C3 także się pojawi, ale na razie producent ujawnił wersję elektryczną. W Polsce można ją już zamawiać, a cena nie wydaje się wygórowana. W moim odczuciu MOTOR wybrał jednak takie zdjęcia do ilustracji artykułu, które nie przedstawiają francuskiego auta zbyt korzystnie.
Na stronie 10. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, miejskiego SUV-a Alfy Romeo, Dacię Bigster, Dacię Duster, Nissana Juke’a i Peugeota e-5008.
Na kolejnej stronie tygodnik publikuje tabelę z europejskimi wynikami sprzedaży nowych SUV-ów i crossoverów od stycznia do sierpnia włącznie. Na piątej pozycji uplasowała się Dacia Duster, która bezpośrednio wyprzedziła Peugeota 2008, zaś Top 10 zamyka Renault Captur.
Renault Austral jest już dostępny z nowym, 200-konnym napędem hybrydowym. Test takiego auta MOTOR zamieścił na stronach 26-27. Wkrótce na naszych łamach pojawi się dokładnie ten sam samochód, bo miałem przyjemność niedawno go testować. MOTOR docenił przyjemne wnętrze, komfort, przestronność, wyposażenie, osiągi, spalanie i przyjemne użytkowanie. Nie spodobały się dość głośny silnik i problemy z trakcją.
Opona BF Goodrich Advantage All-Season (marka należy do francuskiego Michelina) wygrała porównanie opon całorocznych (strony 30-35).
Zdjęciem Peugeota 308 II zilustrowano poradę dla czytelnika, który pyta Redakcję tygodnika, czy lepiej wybrać silnik 1.6 HDi czy 1.5 HDi w takim właśnie modelu. MOTOR na stronie 42. proponuje większy silnik z uwagi na mniejsze jego skomplikowanie i niższą potencjalną awaryjność.
Na tej samej stronie oceniono Renault Kadjara. Kompaktowy SUV francuskiej marki wypadł średnio. MOTOR uznał bowiem, że przestronność wnętrza jest poniżej średniej, podobnie, jak jakość materiałów. Ciekawe, do czego to odnieśli… Ceny zakupu także są poniżej średniej, podobnie jak koszty serwisu i bezawaryjność. Za przeciętne uznano komfort jazdy i hałas, a także ceny części i ich dostępność. Notę powyżej średniej wystawiono za wyposażenie, osiągi, wygląd i styl, a także za zużycie paliwa. Bardzo dobrze MOTOR ocenił pojemność bagażnika Kadjara oraz dostępność serwisu.
Zdjęcie Peugeota 106 ilustruje krótką notatkę zamieszczoną na stronie 43.
Na stronach 48-51 MOTOR dokonał przeglądu używanych aut z napędem na cztery koła. Znalazł m.in. Fiata Sedici, II generację Opla Insigni, Peugeota 3008 Hybrid4 I generacji oraz Renault Scenic’a RX4.
A może używane auto kompaktowe? Ale takie bardziej stylowe, dla młodszego kierowcy? Czyli z nadwoziem trzydrzwiowym? MOTOR proponuje m.in. Alfę Romeo 147, Citroëna C4 I generacji, Fiata Stilo, Nissana Almerę N16, Opla Astrę J GTC, Peugeota 307 i oczywiście Renault Megane III Coupe. O mocnych i słabych stronach poszczególnych modeli możecie poczytać na stronach 52-55.
W dziale MOTOR Retro na stronie 62. przypomniano Dacię 1300.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze